Gå til innhold

Nytt amatør kamera for ca 2500-3000 kr.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har null erfaring med videokameraer, og lurer derfor på om dere kan bidra med deres ekspertise. Er ute etter ett greit kamera i prisklassen 2500-3000 kr. HJar på forhånd funnet ut og bestemt meg for at minidv nok er det formatet som passer meg best.

Kameraet skal brukes på ferie i sommer og til fest å sånt. Kanskje noe filming på soverommet :thumbup:

Takk for hjelpen alle sammen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg henger meg på denne tråden!

Er også ute etter ett videokamera i klassen 2-3000kr, skal brukes til filming av sommerferien (festival-sommer), paintball filmer, snowboard om vinteren, o.l..

Sanyo Xacti VPC-CA6

Har sett litt på dette, sikkert ikke all verdens bildekvalitet, men er jo ett pluss at det tåler en liten støyt.

Noen andre forslag?

EDIT: Hva er den praktiske forskjellen på MiniDV, DVD og Minnekort, hvordan er ytelsen etc?

Takk for svar! :D

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Jeg endte faktisk opp med dette kameraet.

Sony DCR-HC28E.

Grunne var at utvalget var heller dårlig på de butikken jeg besøkte i byen her jeg bor. Prisen var heller ikke så ille. 2800 kr i butikk når billigste pris var 2400 + frakt på nettet.

Er så langt meget fornøyd.

+ Det er lite

+ God batterilevetid

+ Synes skjermen og bildekvaliteten virket bra

+ MiniDV, noe som jeg tror vil passet mitt behov utmerket.

Har undersøkt mulighetene med harddisk og dvd som lagringsmedium, men det virker som om MiniDV passer mine behov best.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...