Ståle Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Virker fint fra localhost, men ikke fra andre maskiner. er det noe jeg har glemt a sette opp? Hva skal jeg poste? Endret 18. juni 2007 av Ståle Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du har noen configruasjonsfiler under /etc/apache/*, har du sjekket gjennom de? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Hvordan sjekke mener du? De virker jo @ localhost, sa jeg har konfigurert dem sapass. Jeg har endret hjemmemappen NameVirtualHost *<VirtualHost *> ServerAdmin [email protected] DocumentRoot /home/stale/www/ <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> <Directory /home/stale/www/> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride None Order allow,deny allow from all # This directive allows us to have apache2's default start page # in /apache2-default/, but still have / go to the right place #RedirectMatch ^/$ /apache2-default/ </Directory> ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/ <Directory "/usr/lib/cgi-bin"> AllowOverride None Options ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch Order allow,deny Allow from all </Directory> ErrorLog /var/log/apache2/error.log # Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit, # alert, emerg. LogLevel warn CustomLog /var/log/apache2/access.log combined ServerSignature On Alias /doc/ "/usr/share/doc/" <Directory "/usr/share/doc/"> Options Indexes MultiViews FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Deny from all Allow from 127.0.0.0/255.0.0.0 ::1/128 </Directory> </VirtualHost> Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Den er av, pa begge maskinene. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Rett IP-adresse? Edit: Luene dine er skyggeløs! Endret 4. juni 2007 av pgd Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 oh noes! =/ Yup, sjekket med netstat (hva heter den vanlige sjekk-ip-kommandoen (som her ipconfig i win)) Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 oh noes!=/ Yup, sjekket med netstat (hva heter den vanlige sjekk-ip-kommandoen (som her ipconfig i win)) 8782278[/snapback] $ ifconfig Sikker på at det ikke er noen lukkede porter i ruteren e.l.? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 det eneste som er mellom de to PCene jeg prover pa er en switch. "routeren" er windows serveren min. Som har DHCP og DNS. Vet ikke hvor jeg lukker/apner porter der, sa da burde vel alle vaere apne? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Okey, får du pinget PC-en? Og evt. logget på med SSH? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Sett opp XAMPP og bli ferdig med det Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg far pinget ja. 3ms i gjennomsnitt.. Det var vel litt hoyt? :o Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Det er ikke høyt hvis det er dårlig server... Endret 4. juni 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Evt. dårlig switch, dårlig nettkort, osv. ... Prøv å portscanne den. Og prøv å kople til med ssh (putty er en grei klient for windows) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg fikk timeout :o Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Kommer du på nett fra serveren? Pinget eksterne servere? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Ja selvfolgelig Det er main-PCen min Webserveren virker fra localhost, men ikke fra noe andre steder. Det ser vel ut om access denied? Men jeg far ikke loadet adressen engang. Jeg har gjort $ sudo chmod 777 /home/stale/www men virker ikke har ikke noe .htaccess fil i mappen. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) <Directory /home/stale/www/> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride None Order allow,deny allow from all # This directive allows us to have apache2's default start page # in /apache2-default/, but still have / go to the right place #RedirectMatch ^/$ /apache2-default/ </Directory> Er argumentene til direktivene i httpd.conf case sensitive kanskje? "allow" -> "Allow", "all"->"All", "deny"->"Deny" *wild guess* Edit: Directives in the configuration files are case-insensitive, but arguments to directives are often case sensitive.Vel, argumentet her er vel egentlig bare katalognavnet og ikke det andre. Hvilken versjon er det snakk om forresten? Edit2: Du har verken brukt Listen- eller Port-direktivet noe sted såvidt jeg kan se (vet ikke om det er nødvendig), men default er sannsynligvis port 80. Kan du bekrefte med netstat -l at du har en (TCP)-forbindelse som lytter til port 80 (sjekk lista på toppen)? Det funker ikke å telnet'e til webservern heller? telnet ip.adr.es.se 80 Den bare henger med "Trying ip.adr.es.se..." ? Endret 4. juni 2007 av kommers Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Har du sjekket /var/log/apache/errors og/eller access? Endret 5. juni 2007 av pgd Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hm, i mitt virtualhost oppsett bruker jeg "NameVirtualHost *:80" .. vet ikke om det gjør noe forskjell egentlig. Apache 2.2, right? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå