1915 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 iriterer meg grenseløst at søstra mi sitter på nett å spiller. når jeg skal spille cs det lagger så inni helvete. har en lusen telenor linje. hvordan kan jeg deaktivere nettet på den pcn hun sitter med fra min pc? begge pcne har windows XP PRO. -og nei det går ikke ant å deaktivere en port i routermodemet. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 du kan jo bare drege ut kabeln hennes elns? mener at det finnes program som kan fikse det. men da må du installere det på pcen hennes Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) du kan jo bare drege ut kabeln hennes elns? mener at det finnes program som kan fikse det. men da må du installere det på pcen hennes 8781829[/snapback] det er litt jævlig vanskelig når routeren og modemet og alt står ved de npcn ;/ jeg bruker trådløst. og hun merker jo hvis jeg kommer bort der og drar ut kabelen. så kommer det jo opp at en "nettverkskabel er frakoblet!" hun er sånn 13 år og skjønner jo det da. ;/ har hørt snakk om at det skal gå ant å skrive no i cmd for å deaktivere/aktivere nettverkskortet til en annen pc over LAN Endret 4. juni 2007 av 1915 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 tja ta deg et søk på google. Uansett så er det enten svindyrt eller virus (eller begge deler) Kan ikke si noe annet enn det. Og den komandoen i cmd er isåfall IKKE standard Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er i enkelte routere mulig å sette opp brannmuren til å nekte trafikk til en spesiell ip adresse. Kom med navnet på routeren så er det sikkert noen som vet. Det er også mulig som du sier å deaktivere nettverkskortet, men da må du ha administrator rettigheter på maskinen, og ikke hun. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du kan installere netlimiter på maskinen hennes og begrense hastigheten. Hvis du lar henne få inntil 40% av full kapasitet opp og ned så burde ping bli OK. Men snakk med henne først og forklar problemet. Hun har vel like stor rett på å bruke nettverket som deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå