Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har noe rart i halsen

Wubbable

Anbefalte innlegg

Spiste et stykke pizza til frokost i dag :p

~1-2 minutt etter det kjenner jeg at det er noe rart i halsen min.. Noe som sitter fast. Føles på en måte som en tyggis som ikke vil ned gjennom halsen..

Har vært der i hele dag.. Har prøvd å harke den opp, spist store biter med brød mens jeg presset innover der jeg føler det er, i håp om at brødet ville "dra det med seg ned"... Følte liksom at brødet var borti, men det er der enda :(

Prøvde også å spise noe sterkt elns.. Japansk soyasaus, sursøt saus, eddik :p (hadde ikke noe værre) Virka som om det gikk vekk i 1 minutt, så kom det tilbake...

Noen ideer? Begynner å plage meg noe sykt..

edit: Fikk et tips om å spise knekkebrød.. Holdt et slags kvelerlignendes-tak på meg, sånn at maten skulle ta med seg den tingen, men neida..

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, så kan dette komme av flere ting. Trenger ikke komme av angst/nervøsitet, men mange blir veldig stresset av denne "klumpen" og får kvelningsfornemmelser og det fører igjen til nervøsitet og angst. Dermed blir "klumpen" større og blir værende lenger og personen blir mer nervøs og stresset. Klarer man å la det være, så går det som regel over av seg selv. Poenget er bare at du trenger ikke fortsette å prøve å "svelge den ned". Det er ingenting der, det bare føles sånn.

Det er ofte musklaturen i halsen/strupen som av og til kan forårsake det eller hevelser av f.eks. infeksjoner/sår etc.

Lenke til kommentar

Ideen var ikke å kvele meg selv, men å gjøre strupen temporært mindre slik at maten tok med seg eventuelle andre ting som var der..

Og jeg kan love deg at det ikke er angst.. Det ER noe der, garantert...

Grunnen til det, er at det går litt bedre nå :) (ang. angsten)

Lenke til kommentar

Skjønte at du ikke prøvde å kvele deg :D , men det er 99% sikkert ingenting der. Hvordan kan klumpen endre størrelse hvis det ligger noe der av fast materie?

Sier heller ikke at det er angst, bare at det ofte kommer av nervøsitet i og med at musklene strammes når man blir nervøs. Derfor kan mange få en følelse av å kveles. Uansett, så er det, som sagt, flere ting som kan føre til denne følselsen og det går som regel over av seg selv hvis man lar det være i fred. Hevelser i halsen/spiserøret kan oppstå av ulike årsaker og er som oftest forbigående, men det å drive på å styre og svelge masse greier, gjør ikke en hevelse bedre. La det være, så forsvinner det nok.

P.s: Bra at det går bedre med angsten din! Off topic: Noe spesiell grunn til at det går bedre?

Lenke til kommentar
Skjønte at du ikke prøvde å kvele deg  :D , men det er 99% sikkert ingenting der. Hvordan kan klumpen endre størrelse hvis det ligger noe der av fast materie?

8782497[/snapback]

Det oppløser seg? :D

P.s: Bra at det går bedre med angsten din! Off topic: Noe spesiell grunn til at det går bedre?

8782497[/snapback]

Må si, jeg har egentlig ikke peil.. Tror det er fordi jeg ikke bryr meg så mye lenger, og bare driter i de som mobber meg.. Hvor mye verre kan det bli liksom :p

Og, tanken på at om 2 uker, så kommer jeg ALDRI til å se dem igjen, NOEN SINNE :dribble:

Lenke til kommentar
Skjønte at du ikke prøvde å kvele deg  :D , men det er 99% sikkert ingenting der. Hvordan kan klumpen endre størrelse hvis det ligger noe der av fast materie?

8782497[/snapback]

Det oppløser seg? :D

Da sier vi det! Da er det i allefall borte i løpet av kvelden! :!:

Ellers så er det bra at det går bedre med deg og at du klarer å drite i taperne som mobber deg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er vel godt mulig at du har 'ripet opp' et eller annet nede i halsen (pga en hard pizzaskorpe eller noe...) og fått en hevelse vil jeg tro.

La den være i en dag eller to så hjelper det nok - det er neppe noe som sitter fast hvis dine forsøk på å spise brød o.l. ikke har hjulpet. Tvert imot kan vel dette irritere så den kjennes enda bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

Mulig du har rett i det ja, siden det hadde vel vært nede nå, hvis det hadde vært noe..

edit: eller... hadde vell blødd da eller noe, hadde kjent det.. Får eventuelt prøve å spy før jeg går til legen :hmm:

edit: ok, spydde nettopp, det løste absolutt ingenting.. For å si det sånn: Jeg forstår ikke hvordan anoretiske folk klarer det etter hvert eneste måltid :dontgetit:

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...