Gå til innhold

Mac OSX desktop modding!


Anbefalte innlegg

Ok!

 

For å få en litt mer oversiktlig tråd i "ditt OSX desktop", oppretter jeg denne tråden!

 

Her kan man diskutere hvordan man kan modde Mac OS X (eller eldre versjoner!) dekstops! :) Jeg ber dere kommentere deres eget og andres dekstop her, slik at vi får en tråd kun med bilder, noe som gjør det mer oversiktlig, håper dere skjønner hvorfor!

 

Bilder er lov her og, men ikke ett krav!

 

 

Det er endel måter å endre ikoner på i OS X, en måte er med programmet Candybar, men det er og mulig uten.

 

Åpne detaljene for ikonet (CMD + i ):

 

post-99099-1181034762_thumb.png

 

Klikk på ikonet øverst til venstre, en blå "aura" vil omringe ikonet.

Kopier ikonet (CMD + C). Åpne detaljene for mappen du vil endre ikon på. (CMD + i). Marker ikonet øverst til vesntre, og lim inn (CMD + V), og ikonet er skiftet!

 

post-99099-1181034915_thumb.png

 

post-99099-1181034929_thumb.png

 

 

Jeg har og endel ikoner i menybaren min:

post-99099-1181034968_thumb.png

 

Fra venstre:

 

- Western Digital Backup: Kjører i bakgrunnen og tar backup av alle dokumentene mine hver dag 16:30 og 02:00.

- ScreenSend: Ett gratis program som lar deg enkelt ta ett screenshot av hele eller, deler av skjermen, for så å laste det opp på en server, lagre det som en fil, eller printe det ut!

- Twitteriffic: Program som komuniserer med twittr.com, lar meg poste til twitter, og lese hva andre har skrevet.

- Quicksilver: Veldig bra "finder replacement". Erstatter spotlight, og finder! Litt vanskelig å forklare. Prøv det, det er gratis!

- Sound Source: Lar meg velge sound input og output, uten å måtte gå inn i kontrollpanel!

 

Andre programmer som ikke legger seg i meny:

- ClearDock: Endrer bakgrunnen på docken din, etter ditt ønske. Fjern bakgrunnen, eller lag den fargerik!

- Hazel: Renser opp harddisken din! Personlig har jeg den satt til å sjekke itunes folderen min for duplikater.

 

Har du andre programmer som er nyttige for OS X, post dem!

post-99099-1180975307_thumb.png

post-99099-1180975351_thumb.png

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For å få Widgeten på skrivebordet:

 

Klikk og hold på den aktuelle Widgeten -> Trykk F12

Widgeten du holdt på ble nå "dratt ut" av Dashbordet.

 

For å få Widgeten tilbake i Dashbord, reverser handlingen.

 

Klikk og hold på den aktuelle Widgeten -> Trykk F12

Widgeten ble nå "dratt inn" på Dashbordet.

 

post-39786-1183380508_thumb.jpg

 

Det eneste negative med denne løsningen er at Widgetene forblir "flytende", altså alltid på topp. Derfor syntes jeg det er lettere å bare åpne Dashbordet i stedet via aktive skjermhjørner.

Lenke til kommentar

noen kjappe spørsmål.

 

1. Hvor får jeg cleardock skins og hvordan kobler jeg det sammen med shapeshifter(?).

2. Hvor finner jeg ikoner til shapeshifter?

3. hva er de forskjellige barene osv på høyre side og på bunden(høyre) i dette bildet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Aqua_Inspiriat_by_StefanKa.png

skjønner lite av det bildet :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...