Gå til innhold

Program til å kartlegge WLAN-dekkning.


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Jeg lurer på om det finnes program som kan kartlegge WLAN-dekkningen i området? Slik at det blir grønnere og grønnere jo sterkere signalet er. Det blir kanskje litt feil å spørre om det finnes et slikt program, da jeg vet det gjøre det. Spørmålet er vel heller hvor jeg kan finne det.

 

Hadde vært greit hvis jeg kunne legge dataene programmet gjør inn i et kart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har prøvd Netstumbler og har hatt det i mange år. Jeg var i denne omgang på jakt etter noe som viste signalstyrken litt mer illustrativt.

Lenke til kommentar
Slikt som "Dommedagsprofeten" forteller om kan også gå. Finnes dette kun i Vista?

8782617[/snapback]

Vista gjør ikke dette noe bedre enn Netstumbler. Hvis du vil ha et diagram hvor basestasjonen med best signalstyrke ligger nærmest, kan du like gjerne tegne opp dette selv i Paint.

 

Hvis du vil ha en grafisk fremstilling av forskjellige nettverk med plassering og signalstyrke er det vanskelig å komme utenom GPS. Har du ikke det, kommer du like langt med en liste som er sortert slik at basestasjonen med høyest signalstyrke ligger øverst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da holder jeg meg like så godt til Netstumbler. Den versjonen jeg hadde var gammel. Det er sikkert flere funksjoner i den nye jeg laster ned nå ;).

 

Funker bra nå ja. Men hadde satt pris på den funksjonen som finnes i Vista.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...