Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg lurer på om det finnes program som kan kartlegge WLAN-dekkningen i området? Slik at det blir grønnere og grønnere jo sterkere signalet er. Det blir kanskje litt feil å spørre om det finnes et slikt program, da jeg vet det gjøre det. Spørmålet er vel heller hvor jeg kan finne det. Hadde vært greit hvis jeg kunne legge dataene programmet gjør inn i et kart. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du kan bruke f.eks Netstumbler i kombinasjon med en gps hvis du kjører Windows. Ellers virker det som Kismet pluss GPSdrive er et mer populært alternativ, men da må du kjøre linux.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Finnes det noe som ikke krever GPS? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Både Netstumbler og Kismet funker uten GPS, men da er det jo litt vanskelig å få informasjonen tegnet på et kart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg har prøvd Netstumbler og har hatt det i mange år. Jeg var i denne omgang på jakt etter noe som viste signalstyrken litt mer illustrativt. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har ikke Vista noe sånn greier innebygget? Mener jeg så det på et skjermskudd en gang at den hadde et slags flytdiagram over nettverk i nærheten, tegnet slik at computern din er i midten med nettverkene i sirkel rundt. Jo nærmere de ligger computern din i diagrammet, jo sterkere er signalstyrken. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Se på bildene generert av Kismet (++) her http://www.wigle.net/phpbb/viewtopic.php?t=138& , og kanskje spesielt det nederste. Disse er selvfølgelig laget sammen med GPS, og jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker å få en god illustrasjon av dekningen uten det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Slikt som "Dommedagsprofeten" forteller om kan også gå. Finnes dette kun i Vista? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Slikt som "Dommedagsprofeten" forteller om kan også gå. Finnes dette kun i Vista? 8782617[/snapback] Vista gjør ikke dette noe bedre enn Netstumbler. Hvis du vil ha et diagram hvor basestasjonen med best signalstyrke ligger nærmest, kan du like gjerne tegne opp dette selv i Paint. Hvis du vil ha en grafisk fremstilling av forskjellige nettverk med plassering og signalstyrke er det vanskelig å komme utenom GPS. Har du ikke det, kommer du like langt med en liste som er sortert slik at basestasjonen med høyest signalstyrke ligger øverst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Da holder jeg meg like så godt til Netstumbler. Den versjonen jeg hadde var gammel. Det er sikkert flere funksjoner i den nye jeg laster ned nå . Funker bra nå ja. Men hadde satt pris på den funksjonen som finnes i Vista. Endret 4. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå