Sessan Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei. Hvis dette har blitt tatt opp før så steng gjerne tråden og send med en link. Jeg er registrert som selvstendig næringsdrivende, men jobber som vanlig arbeidstaker og skatter vanlig med skattekort og greier. Likevel får jeg selvangivelse for selvstendig næringsdrivende som jeg må fylle ut med det jeg tjente ifjor. I denne selvangivelsen fyller jeg inn inntekt, hvor mye jeg sparer i BSU, formue(som er null)og gjeld(studielån.) Det var omtrent alt. Jeg regner med at jeg skal få igjen på skatten da jeg har tjent en god del mindre enn jeg førte inn når jeg søkte skattekort. Når kommer disse pengene tilbake? Vi hadde jo leveringsfrist 31.mai, så jeg tenker at 22.juni, som det er for alle andre, blir litt tidlig. Har lest et sted at selvst.næringsdrivende som leverer selvangivelse som krever "mer etterarbeid" eller noe i den duren, først får pengene i november. Kan det stemme? Syns det var fryktelig sent. Og jeg har jo knapt fyllt inn noe som helst egentlig. S Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Selvstendig næringsdrivende får først skattepengene i oktober. Har du levert næringsoppgave da? http://www.skatteetaten.no/Templates/Kalen...&epslanguage=NO Lenke til kommentar
Sessan Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Næringsoppgave? Tror ikke jeg har behov for det. Har aldri brukt min "stilling" som næringsdrivende til noe som helst, så når jeg ringte og påpekte dette og spurte om jeg ikke kunne få vanlig selvangivelse fikk jeg beskjed om at det ikke gikk, men at jeg kun behøvde å fylle inn min brutto lønn(som jeg allerede har skattet av)for 2006. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hvis ikke du har næringsinntekt bør du be om å få vanlig selvangivelse. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Så lenge du er næringsdrivende skal du også levere inn næringsoppgave. Hvorfor er du næringsdrivende om du bare har lønnsinntekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå