Gå til innhold

Kritikk på to bilder? Natur, og nytelse.

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Har enda ikke rundet tusen poster, så om dette ikke faller i smak overhodet og jeg blir forhatt så er det ikke så mye å ta igjen på en ny bruker :p

Iallefall, nettopp kjøpt meg kamera nesten og synes det er utrolig gøy. Vil derfor har kritikk på noen bilder. Litt hjelp i hvordan jeg setter inn thumbnail hadde også vært flott.. :p

Iallefall, bilde nummer en har location i Stavanger, nærmere bestemt Stokkavannet. Synes det ble litt koselig for min del. 2000104845953265587_th.jpg (Vil gjerne få thumbs somsagt, men vet ikke hvordan).

Videre, eller egentlig tidligere (samme kveld som kameraet kom i hus) tok jeg dette som originalt nok er ei cola flaska som forøvrig smakte utrolig godt etter en hard dag.

2000148675335107665_th.jpg

Ingen av disse to bildene er etterarbeidet, og jeg har RAW på det første fremdeles. Ville ikke endre så mye ettersom jeg likte stemningen godt som den var.

Så, kritikk tid. Bør jeg bare kvitte meg med kameraet igjen, eller har jeg en viss dragning mot noe som kanskje kan bli bra en gang? Hva kan jeg gjøre bedre, og var det noe bra?

Takk for jeg får lovt til å kaste bort tiden deres :D

Edit: Har vist rundet 1000 likevell :(

Nå har jeg oppdatert posten, beklager!

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde nr. 1: Først å fremst så vil jeg spørre, hva er det jeg skal fokusere på her? Du har liksom ikke noe tema, en brygge gjemt bak noen trær? Jeg synes desverre motivet ble litt dårlig. Du kunne ha fått til noe bedre enn dette med de omgivelsene du har :)

Bilde nr. 2: Dette minner meg desverre alt for mye om et snapshot. Noe slikt jeg pleier å ta når jeg sitter å kjeder med ved kontor-pulten. Cola flasken er vel ikke helt midtstilt heller er den? Og tastaturet(?) i bakgrunnen røper at dette var et snapshot. Du skulle ha fått en skikkelig bakgrunn, og fikset litt forskellig belysning.

Jeg beklager at det ble mye negativt fra meg i dag, men jeg er sikker på at du får til noe bedre. Ta bilde av noe som faktisk har et tema og et motiv. Noe som ikke bare kan bety noe for deg selv men også for andre. Husk vi var ikke ved det pene vannet, og vi fikk heller ikke oppleve hvor godt den colaen smakte.

Du må også tenke litt mer før du trykker på knappen, i forhold til det gylne snitt, komposisjon er viktig, bakgrunn, hva som er tema, fremmheve motivet og belysning.

Lykke til videre! :D

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Nummer 1 var mye bedre enn nr 2

8790021[/snapback]

Enig!

Tenk på bakgrunn, lyssetting og komposisjon når du tar bilder. Dette har du "glemt" på nr. 1, og det merker du fort at ikke stemmer særlig.. :)

Men jeg må bare si én ting, før du eventuelt leverer tilbake kameraet.

Ha tro på deg selv, og ikke dårlige tilbakemeldinger så hardt. Generelt sett er forventningene veldig høy her inne, og det gjenspeiler seg i det vannvittig gode bildemateriale som blir lagt ut her.

Bare en sånn liten filosofisk greie før jeg går og legger meg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...