Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm. Overopphetet RAM?

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk plutselig et helt nytt problem i dag. Skulle inn på CS:S, men efter 2 sek gikk PCEN min til blåskjerm. Stod noe om DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og "Fysisk dumping av minne"

Dette skjedde 2 ganger, den andre gangen ville ikke PCen min starte igjen, og det var typiske ødelagt RAM symptomet. Så jeg tok ut rammen og den var VELDIG varm. Så jeg bare lurer på om RAM kan bli for varm, om dette kan være problemet, og i tilfelle hva man kan gjøre med det.

Denne PCen er 2 dager gammel :hrm:

PCen:

OCZ DDR2 4096MB Vista Upgrade Edt.

PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-6-6-15)

Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe

Til kjøling har jeg vifta som følger med prosessor og de 3 viftene som er i toweret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Fikk plutselig et helt nytt problem i dag. Skulle inn på CS:S, men efter 2 sek gikk PCEN min til blåskjerm. Stod noe om DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og "Fysisk dumping av minne"

Dette skjedde 2 ganger, den andre gangen ville ikke PCen min starte igjen, og det var typiske ødelagt RAM symptomet. Så jeg tok ut rammen og den var VELDIG varm. Så jeg bare lurer på om RAM kan bli for varm, om dette kan være problemet, og i tilfelle hva man kan gjøre med det.

Denne PCen er 2 dager gammel  :hrm:

PCen:

OCZ DDR2 4096MB Vista Upgrade Edt.

Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe

Til kjøling har jeg vifta som følger med prosessor og de 3 viftene som er i toweret.

8781183[/snapback]

Hey!

Jeg har så og si samme problem som deg.

Har 4 gb med ram, 8800 GTS, asus hovedkort, dual core 2,66 ghz.

Fikk akkurat samme beskjed som du fikk. Sykt irriterende.

Desverre har jeg ikke noe fasit på det :(

Hvilke drivere har du til Nvidia kortet ditt?

Lenke til kommentar

Glemte å si:

Den ene 2 gig brikken var allerede ødelagt da jeg fikk dem, så det er bare 1 brikke I PCen.

Blåskjermen varer i kun 1 millisekund før skjermen blir svart. Alt går fortsatt (viftene snurrer og Pcen brummer), men skjermen er svart. Lar jeg den hvile i 5 min starter den igjen..

Endret av TQuiller
Lenke til kommentar

Desverre. Innstalerte nye driverne. Efter ca. 1 min inne på CS:S frøs bildet og ingenting skjedde. Da jeg startet PCen igjen var skjermen kun svart. Har fortsatt ikke villet starte. Prosessor viften setter i gang, men ikke Kabinettviftene (akkurat som før jeg fjernet den ene ødelagdte RAM-brikken). :dontgetit:

Lenke til kommentar

Er det noen steder jeg kan se, eller noe jeg kan laste ned for å sjekke temperaturer? Når jeg sjekker i biosen på vei til å starte opp ligger både HK og CPU på rundt 40-42 grader. Syns å huske jeg har lest et sted at HKet mitt ikke viser riktige temperaturer i BIOSen dog.

Hvordan kan man se om Strømforsyningen ikke er bra nok? Har en

LC Power,550W,"Silent Giant-Green Power".

Alt som er koblet til:

1. stk Asus 20" LCD MW201U, 20" Wide

1680x1050, 2ms, 700:1, DVI+VGA

1. stk Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775

I975X ATX 2XGLAN, FW, FSB1066 SATA-Raid

1. stk OCZ DDR2 4096MB Vista Upgrade Edt.

1. stk. Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

PC7BSCANDV3 u/powersupply med 3 vifter

1. stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort

Duallayer,LabelFlash,Multirecorder bulk

1. stk. POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe

Dual DVI, TV-out, GDDR3, HDCP-ready

1 stk. Samsung SH-D163A DVD-ROM 16X/48X

SATA, Sort, bulk combo

2 stk. Samsung Spinpoint T166 500GB S-ATA II

16MB cache, 7200RPM, NCQ, Noise Guard

+Mus, tastatur, Headeset og en wireless dingle USP plug in.

Lenke til kommentar

kjørte memtest86 3.2. Fant 1088 errors på kun 8% fullført før maskinen tilsynelatende låste seg. Prøver mer i morgen :cry:

Hadde vært flott med litt innspill også, føler meg som en schizophren, håper i det minste noen kan lære noe av det loket her :p

Lenke til kommentar

Det er nok noe galt med rambrikkene. Send de tilbake til butikken for å få nye. Kanskje lurt å ringe den først.

Hvordan skjekket du at den ene brikken var ødelagt da du fikk den fra butikken? Du hadde vel tenkt til å sende den til butikken, eller har du gjort det allerede?

Lenke til kommentar

Har tenkt å sende. Fant ut at den første var ødelagt, fordi PCen ikke startet opp med den i, samme hvilken port den var i. Den startet fint med den andre brikken, og brukte den med kun 1 brikke i ca. 2 dager før plutselig, da jeg skulle spille, at PCen gikk i bluescreen, med etterfølgende problemer. Enten går den i bluescreen i 2 sek før den restarter, ellers så bare fryser PCen....

Virker jo litt merkelig at begge RAM-brikkene skulle være ødelagt...

Lenke til kommentar

Nå, etter at jeg startet den igjen fordi den hadde låst deg fikk jeg følgende feilmelding:

Feilsignatur:

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF8ABB01 BCP3 : B63F7C7C

BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

Følgende filer inkluderes i feilrapporten:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini060507-01.dmp

C:\DOCUME~1\MITTNAVN~1\LOKALE~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Noen som forstår dette?

Lenke til kommentar

Kjørte Memtest86 i 1time50min, før det låste seg igjen, hadde da funnet 66 errors. Betyr 1 error at RAMbrikken er ødelagt uansett, så jeg kan ut fra det faktum at det var 66 errors før det låste seg konstantere at denne RAMbrikken også er ødelagt?

Prøver nå for sikkerhets skyld å installere en annen Windows (SP2, hadde tidligere SP1)

Noen som tilfeldigvis vet hva memtest86 tester på tst 8? var på tst 8 at jeg fikk alle errorene.

Endret av TQuiller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...