Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har tenkt å kjøpe ny PC.

Det skal være en gamer PC. Spiller Battlefield 2, CS, FS X og kommer til å kjøpe Crysis.

1. Prosessor: Jeg har tenkt litt på Intel sin E6600 (er dette et bra valg)

2. Skjermkort: Asus GeForce 8800 GTS 650mb (tror jeg) (kanskje kjøre Sli en gang senere)

3. Minne: Vet ikke. 2 / 4 GB (jeg tror ikke jeg kommer til å klokke, helst så billig som mulig.

4. Strømforsyning: Vet ikke. 500-700.

5. Kabinett: Er ikke sikker men finner det selv. (noen som vet om et billig og bra ;)

6. Hovedkort: Her er jeg veldig usikker. Har hørt om det intel brikkesettet som er så bra og det nforce. Jeg vil som sagt ha en Spill pc. og oppgradere Pc'en en gang i tida. Kommer kanskje til å kjøre Sli.

7. DVD brenner: Vet ikke hva som er bilig og bra. Nec eller Samsung kanskje.

8. HDD: Er ikke sikker her heller. 500gb eller noe sånt.

Som sagt jeg skal ha en bra Gamer PC. Kan dere sette opp en oppsett som er bra for meg.

Håper dere kan hjelpe meg :)

8780996[/snapback]

E6600 er en veldig god CPU, som du kan overklokke til 3Ghz ganske så lett etter som jeg hører.

Geil RAM er et godt valg LINK Prøv Mist 500W den skal være veldig godLINK

Kabinett anbefaler jeg deg Lian-Li det er ordentlig kvalitet

Hovedkort vil jeg si P5B Deluxe LINK

NEC, LITE-on eller Plextor brennere er gode.

På harddisk fronten er det vell ikke så stor forskjell utenom størrelsen, Western Digital er et godt merke.

-Salemonsen

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar

Heisann, ta dette. oppsettet, ta bort cpu og skjermkort og legg inn det du finner deg best til.

og du har en meget god maskin med mye utstyr for penga.

Du må for all del ikke glemme DVD-Brenner på dette oppsettet, og harddiskene kan gjerne byttes ut med 1x500 gb, 2x250gb eller liknende. Du har ihvertfall en bra start.

8800 640mb er ikke nødvendig om du ikke skal spille i store oppløsninger. Hvilken oppløsning kjører du til vanlig ?

Kanskje du vil tjene mer på å kjøpe 320 mb versjonen ?

du sier du ikke skal klokke ram, men skal du klokke cpu ? Core 2 duo er veeldig klokkevennlig etter hva jeg har forstått.

Lian li er veldig bra kabinett, men Antec sitt p182 er vel så bra etter hva jeg har forstått, nå er det snart i hus så da skal det testes, men etter hva jeg har forstått får du mye mer med deg når du finner på å kjøpe Antec kabinettet. om du ser på linkene og bildene vil du se hvor bra det egentlig er. Det følger altså med tre vifter på 120mm hver.

Trond. ;)

..Edit: endel info.

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...