Gå til innhold

Kald under trening

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Merket under treningsøkten i dag at jeg, selv om jeg svettet, var kalt på korsryggen og på knærne. Jeg er en kaldblodig person, men trodde jeg skulle være jevnt over varm når jeg trente, men når jeg tenker meg om er det alltid noen punkter, spesielt de nevnte, som er kalde under treningsøkter.

Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke opplevd helt det samme, men jeg begynner av og til å fryse kraftig selv om jeg er god og varm. Litt sånn som når man har feber. Kommer helt plutselig - også i badstuen som holder 60-70 (hvis ikke mer) grader.

Når jeg tenker meg om, ja - jeg er faktisk kald på utsiden av lårene når jeg er ute og løper. Merker det spesielt godt hvis det er kaldt ute! Kan kjennes ut som om at jeg 'ikke har varmet opp'

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Litt merkelig, men jeg blir ofte skikkelig kald på rumpa hvis jeg trener lenge eller jogger osv. Når det er mye belastning på bein/lår.

(Dette er ikke lagt inn som en spøk)

Aner ikke hva det kan skyldes jeg. Kan jo hende at når man blir kald under trening så er det fordi blodet i kroppen bli transportert dit det trengs mest, og når wh1te sier han blir kald feks på knærne så kan jo det virke logisk. Det er jo veldig lite muskler rundt knærne, mest sener o.l. dermed er ikke blodgjennomstrømningen den største, og dermed kan de virke kaldere enn resten av kroppen? Jeg aner ikke jeg altså, har virkelig ikke noe belegg for noe av det jeg sier, bare tenker høyt.

Lenke til kommentar
Litt merkelig, men jeg blir ofte skikkelig kald på rumpa hvis jeg trener lenge eller jogger osv. Når det er mye belastning på bein/lår.

(Dette er ikke lagt inn som en spøk)

Aner ikke hva det kan skyldes jeg. Kan jo hende at når man blir kald under trening så er det fordi blodet i kroppen bli transportert dit det trengs mest, og når wh1te sier han blir kald feks på knærne så kan jo det virke logisk. Det er jo veldig lite muskler rundt knærne, mest sener o.l. dermed er ikke blodgjennomstrømningen den største, og dermed kan de virke kaldere enn resten av kroppen? Jeg aner ikke jeg altså, har virkelig ikke noe belegg for noe av det jeg sier, bare tenker høyt.

8811266[/snapback]

Dette med å kunne bli litt kald på rumpa og nesen inne i et varmt treningsstudio etter tunge økter er noe jeg og husker... Har ikke opplevd det de siste måndene, men det er noe jeg husker jeg stusset på...

Lenke til kommentar

Kanskje du ikke har nok energi?

Kroppen bruker energi ressursene til å bearbeide, bryte ned musklene mens du trener? Så jobber ikke kroppen så godt med å holde deg varm?

Jeg veit ikke, bare noe jeg trodde kunne være årsaken, men veit ikke hvor mye fakta det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...