Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er derbi dritt?


Anbefalte innlegg

Den orginale svanehalsen er det plomber i, ja :)

Det vil si den er veldig tynn og lang, men om det ligger noe direkte plombe der, veit jeg ikke. Mopeden gikk i hvertfall mye bedre i bakker med en større svanehals (som også var noe kortere) :)

 

Edit:

Kan godt knipse et bilde av den orginale svanehalsen hvis det er interessant?

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt min Debi Senda R X-treme (03 modell) i 2 år nå, og har aldri opplevd noe feil ved den... Bare noen slitedeler som snart må byttes, men den runder snart 10 000km. :)

 

8795129[/snapback]

 

Kommer ann på kjøringa også da :)

Kjører du med noe trim ? Effekt potte, trimsylinder, hva som helst ?

Kjører man orginalt er det jo umulig at noe kan skje med den, det går jo like fort som å sykle.

8795309[/snapback]

 

Derbi'n min gikk i hvertfall ganske for pombert, i forhold til andre mopeder vel og merke... Hadde den i ca. 50km/t på sletta og ca. 35-40km/t oppover bakker...

Har bare bytta svanehalsen og dysa, så den gjør litt under 60km/t på sletta (dette fordi et 70 tannhjul bak) :)

8795327[/snapback]

Umulig at noe kan skje med den er det jo ikke selv om man kjører plombert. CPI'en til en kamerat av meg skjærte seg nå for litt siden, og han kjørte plombert og mopeden av under et år gammel. Muligens oljepumpa som tok kvelden og som førte til skjæring. Slitedelen må jo byttes også på en plomber moped.

 

Og Trussl, det er 65 tenner bak, ikke 70 ;) Min X-Race 04 går i 60-70 på sletta, og 45-60 i oppoverbakker da, plombert, med orginal dreving. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som også er bra med Derbi er jo at de er minimalt plombert i eksosen og heller dreva om. Gjør 50 "overalt".

 

Derbi er heller ikke noe dritt. Slite feil er noe alt sliter med. Drev,lager,bremser osv osv. Sånt kommer man seg ikke unna.

 

Jeg har rulla 14 000KM nå. Har ikke hatt et problem med motoren i det hele tatt,bare bytta slite deler som nevnt over.

 

Jeg kjørte 7000KM på EN eneste plugg. Skrudde opp,kikka på fargen. Nydelig brun farge.

Lenke til kommentar

Ta å se litt på en Rieju Mrx/Smx Pro.. Kvaliteten et utrolig god. De har forbedret bremser dempere(gass dempere) og en del annet.

i tilleg finner du ikke mopeder som linger mer på en crosser som riejus pro utgaver.

 

Selv har jeg en Mrx pro. eneste som er galt med den nå er litt riper å gjørme på kåpa.. etter masse "raukjøring" i skauen. hehe men ellers funker alt bra det har det gjort i 3 år nå starter på 1-2 kicket.

Lenke til kommentar
Jonas, herregud, sjangsen er jo minimalt til ingenting på divers skader når man kjører orginalt. Man kan ikke spole, dra på hjulet eller herje generelt da det ikke er nok power til det.

 

Hva ellers kan skje, jo, oljepumpa kan streike.

8875383[/snapback]

Slitedeler er jo slitedeler samme uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Det går fint an å spole og dra på hjulet med en orginal sykkel da. Noen kan man jo ikke det med, men det funker da med Derbien min. Mye kommer jo an på utvekslinga/drevinga.

Lenke til kommentar
Derbi er ikke dritt nei , er klart av de bedre . Motorene er på lik linje med AM6 som er brukt i nesten alle nyere mopeder , bare at derbien er hakken bedre skal vi tro på papirene. eneste ryktet jeg har hørt angående derbi er at de har et litt ustabilt ellsystem , men av egne erfaringer har jeg hatt 0 problemer med ell-nettet.

8780989[/snapback]

Forskjellen er at Derbi motoren vistnok tåler mer, og yter litt mer uplombert. Men det skal jeg ikke si sikkert.

 

Elsystem på spanjoler og italienere er dritt, no mather what.

Lenke til kommentar
Jonas, herregud, sjangsen er jo minimalt til ingenting på divers skader når man kjører orginalt. Man kan ikke spole, dra på hjulet eller herje generelt da det ikke er nok power til det.

 

Hva ellers kan skje, jo, oljepumpa kan streike.

8875383[/snapback]

 

Haha. Er du dum? Jeg spinner,drar på hjulet,herjer og alt det med helt orginal sykkel. Kansje ikke med en orginal RMX men en orginal X-race!

Lenke til kommentar

Nei, er ikke dum, har bare mer kunnskap og erfaring enn deg Exo :)

Jeg har da selv kjørt orginal X-race, tror nesten vi har forskjellig definisjon av "herje", har vi ikke ?

Det går ikke å løpe lina helt ut ved en orginal moped, det går ikke!

 

Jeg kan tenke meg du spinner helt vilt og hjuler helt vilt ja :)

 

Kos deg da smartass :)

Lenke til kommentar
Nei, er ikke dum, har bare mer kunnskap og erfaring enn deg Exo :)

Jeg har da selv kjørt orginal X-race, tror nesten vi har forskjellig definisjon av "herje", har vi ikke ?

Det går ikke å løpe lina helt ut ved en orginal moped, det går ikke!

 

Jeg kan tenke meg du spinner helt vilt og hjuler helt vilt ja :)

 

Kos deg da smartass :)

8879803[/snapback]

Herregud.. Du sier jo at det ikke går an tidligere jo!

Jonas, herregud, sjangsen er jo minimalt til ingenting på divers skader når man kjører orginalt. Man kan ikke spole, dra på hjulet eller herje generelt da det ikke er nok power til det.

Jeg vil ikke tørre å påstå at du har mer kunnskaper og erfaringer enn en annen når du sier at man ikke kan spinne og dra på bakhjulet med en orginal moped, ihvertfall når det er snakk om X-Race.

 

Herje vilt fungerer ikke med en moped uansett. Da må man opp på 125ccm crosser eller større sykler.

Lenke til kommentar

Igjen Jonas, alt kommer ann på øye som ser. Definisjon av "herje" er helt forskjellig fra person til person.

 

Man kan da få framhjulet til å lette, i 5 sekunder, men er ikke det som er hjuling, er det vel ? Jeg kan få bakhjulet til å gå rundt på grusen med tråsykkelen min også.

 

Igjen ; Det kommer ann på individets definisjon av herjing.

Les litt mer på google og wiki du

 

Jeg går forresten utifra at du har prøvd en blodtrimma moped, da du sier at det ikke går ^^

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Haha. Jaok. Du har mere kunnskaper osv ja. Men det er faktisk rart at jeg kan dra på hjulet 100-150 meter. Man må ikke ha trim for og ha teknikk vettu.

 

Før kjørte jeg med beina på slep,da kunne jeg kjøre faktisk så langt jeg gadd eller til veien slutta.

 

Nå har jeg tatt skritte videre og har beina på fothvilerne. Kjører 100-150 meter.

Det som skjer da er at jeg mister balansen og detter ned. Skjønner ikke hva som er problemet med og innse at en orginal x-race med 12_65(!!!) drev er vanskelig å få opp på hjulet? Det er jo ikke noe problem. Og ja,jeg klarer faktsik og spinne. Men når jeg sier spinne mener jeg ikke trekke ut alle 6 jævla gira så halve byen er dekt i blårøyk.

 

Det jeg mener med og spinne er at jeg kan bare holde forbremsen inne,lene meg litt forover,og det slepper. Det er faktsik teknikk det og.

 

Derbiene er minimalt plombert i svana,det vil si; bare en såkalt "blindtarm" og katalysator.

Lenke til kommentar
Igjen Jonas, alt kommer ann på øye som ser. Definisjon av "herje" er helt forskjellig fra person til person.

 

Man kan da få framhjulet til å lette, i 5 sekunder, men er ikke det som er hjuling, er det vel ? Jeg kan få bakhjulet til å gå rundt på grusen med tråsykkelen min også.

 

Igjen ; Det kommer ann på individets definisjon av herjing.

Les litt mer på google og wiki du

 

Jeg går forresten utifra at du har prøvd en blodtrimma moped, da du sier at det ikke går ^^

8880046[/snapback]

Jeg er jelt enig med eXo_O her. Det er teknikken det kommer an på og ikke kunnskapene dine. Når jeg tok mopedlappen klarte faktisk ei i klassen min å dra over med en orginal MT5, uten at hu egentlig hadde planer om noe annet enn å kjøre framover.. :p

 

Skal man herje kjøper man ikke moped, da kjøper man crosser! ;) Skal man ha et billig framkomstmiddel, da kjøper man moped! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...