Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er derbi dritt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derbi er ikke dritt nei , er klart av de bedre . Motorene er på lik linje med AM6 som er brukt i nesten alle nyere mopeder , bare at derbien er hakken bedre skal vi tro på papirene. eneste ryktet jeg har hørt angående derbi er at de har et litt ustabilt ellsystem , men av egne erfaringer har jeg hatt 0 problemer med ell-nettet.

Lenke til kommentar

når det kommer til hvilken mopeder som er det beste du får kjøpt , så er dette egentlig en smaks sak til 1000 , kjøper du en sykkel med AM6 (Yamaha , CPI , Aprilia , malaguti , rieju osv ) eller derbi/piago motoren ( derbi , gilera) så har du kjøpt en knallmoped , og du burde velge etter utsenede og eventuelt ramme/dempere og den slaks :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
derbi og reiju og den rekka der gir meg sånn billig skit følelse

8781031[/snapback]

 

hvilket grunnlag har du å si det på ? ingen grunnlag nei.. det jeg tenkte , kansje onkelen til søskenbarne ditt til tanta di hadde noen problemer ? Blir LEI sanne typer som deg til tider . Rieju bruker jo AM6 og er vel så bra som Yamaha , og det samme med derbi bare at de har Derbi motoren som er en smule bedre en AM6 motoren (men egentlig ubetydelig da ) , og kvalitet ? den er ypperlig på begge desse merkene. Både når det kommer til ramme , dempere , kåper og ellers alt annet .

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
1.kjente merker . 2 Veit hva de driver med. 3.driftsikkert og holdbart. 4 god material kvalitet

8782338[/snapback]

Okaj. Rieju og Derbi er to Spanske, nokså kjente og store merker innen moped/lett mc. Derbi er store innen racing, og har vunnet mange priser og løp. Både Derbi og Rieju er driftssikre, men det kommer jo også mye an på eieren, og dette uansett hvilke merke det er. Delene som blir brukt på de forskjellige syklene kommer jo stort sett fra samme leverandør. Med tanke på bremsesystem, dempere, motor, el.system og lignende.

 

Jeg har Derbi selv, og har ikke hatt noen problemer med min, rulla 8100 km nå. De merkene jeg har hatt dårligst erfaring med er Malaguti og CPI. Malagutien gikk ikke plomber, og CPI'en gikk ikke veldig bra. Disse har elektronisk speedometer og slikt, trur de er fra samme leverandør, og disse fungerer ikke i det hele tatt. Speeometeret kan vise 280 km/t når den står stille, og 0 når man kjører. Alle lampene lyser i hytt og pine, og man veit aldri når man må fylle bensin siden lampa lyser hele tia. Malagutien blir også fort varm, og kan koke. Når den er plombert koker den allerede etter 3 km med kjøring på flat mark..

Lenke til kommentar

Ganske enig i hva det Evil Duck mener...

men derimot hva fanboy mener .... :no:

 

 

 

 

 

1.kjente merker . 2 Veit hva de driver med. 3.driftsikkert og holdbart. 4 god material kvalitet

8782338[/snapback]

Jeg har Derbi selv, og har ikke hatt noen problemer med min, rulla 8100 km nå. De merkene jeg har hatt dårligst erfaring med er Malaguti og CPI. Malagutien gikk ikke plomber, og CPI'en gikk ikke veldig bra. Disse har elektronisk speedometer og slikt, trur de er fra samme leverandør, og disse fungerer ikke i det hele tatt. Speeometeret kan vise 280 km/t når den står stille, og 0 når man kjører. Alle lampene lyser i hytt og pine, og man veit aldri når man må fylle bensin siden lampa lyser hele tia. Malagutien blir også fort varm, og kan koke. Når den er plombert koker den allerede etter 3 km med kjøring på flat mark..

8782761[/snapback]

 

CPI'en er nokk ikke så ille som du skal ha det til... har den selv.. å ingen lys lyser i hyt å pine, eller ikke viser som den skal... og den går ikke noe dårlig... kjørt ifra flere med den... uten beregnet trim mopeder er det bare en som drar ifra meg orginalt, men den tar jeg i oppåverbakkene.

speedometeret viser AKKURAT likedan som Derbi DRD Racing speedoet, har kjørt med 2 stykker av den, og viste akurat det samme... så du driver med noe tull der....

vet av en DRD Limited som viser 199 når han står å gasser bare, samme med en annen med en DTR, å det er pga batterier og det elektirske...

Endret av CPI50SM
Lenke til kommentar
CPI'en er nokk ikke så ille som du skal ha det til... har den selv.. å ingen lys lyser i hyt å pine, eller ikke viser som den skal... og den går ikke noe dårlig... kjørt ifra flere med den... uten beregnet trim mopeder er det bare en som drar ifra meg orginalt, men den tar jeg i oppåverbakkene.

speedometeret viser AKKURAT likedan som Derbi DRD Racing speedoet, har kjørt med 2 stykker av den, og viste akurat det samme... så du driver med noe tull der....

vet av en DRD Limited som viser 199 når han står å gasser bare, samme med en annen med en DTR, å det er pga batterier og det elektirske...

8783081[/snapback]

Som jeg sa, det er mine erfaringer. Delene som blir brukt på de kjente merkene går jo stort sett om hverandre, så kvaliteten er jo ikke så mye annerledes hvis man ser på nærmeste konkurrent.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Debi Senda R X-treme (03 modell) i 2 år nå, og har aldri opplevd noe feil ved den... Bare noen slitedeler som snart må byttes, men den runder snart 10 000km. :)

 

Det er vel egentlig ikke merke som skal avgjøre ditt kjøp av moped, heller utseende, hvor lett det er å trimme, hvor fort den går problemert/ublombert osv.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt min Debi Senda R X-treme (03 modell) i 2 år nå, og har aldri opplevd noe feil ved den... Bare noen slitedeler som snart må byttes, men den runder snart 10 000km. :)

 

8795129[/snapback]

 

Kommer ann på kjøringa også da :)

Kjører du med noe trim ? Effekt potte, trimsylinder, hva som helst ?

Kjører man orginalt er det jo umulig at noe kan skje med den, det går jo like fort som å sykle.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt min Debi Senda R X-treme (03 modell) i 2 år nå, og har aldri opplevd noe feil ved den... Bare noen slitedeler som snart må byttes, men den runder snart 10 000km. :)

 

8795129[/snapback]

 

Kommer ann på kjøringa også da :)

Kjører du med noe trim ? Effekt potte, trimsylinder, hva som helst ?

Kjører man orginalt er det jo umulig at noe kan skje med den, det går jo like fort som å sykle.

8795309[/snapback]

 

Derbi'n min gikk i hvertfall ganske for pombert, i forhold til andre mopeder vel og merke... Hadde den i ca. 50km/t på sletta og ca. 35-40km/t oppover bakker...

Har bare bytta svanehalsen og dysa, så den gjør litt under 60km/t på sletta (dette fordi et 70 tannhjul bak) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...