Gå til innhold

FinePix F30/F31fd vs. et Canon Powershot

Anbefalte innlegg

Gamle mor skal ha et digitalt kamera. Tenkte først Ixus, men tror det blir litt for lite med dårlig holdegrep. Ønsker noe som er en tanke større. Bør kunne ta gode bilder uten å måtte bruke for mange funksjoner. Altså først og fremst et pek og knips kamera.

Pris: maks ca. 3000 kr.

Har snust på disse:

FinePix F30/F31fd-

Mye gode tester, men litt dumt de ikke bruker SD

Canon Powershot-

Virker å være mye for pengene og god zoom. Her der det mange ulike modeller og jeg er litt forvirret i jungelen. Kan disse bli for avansert å bruke for ho mor? Hvilke Powershot bør man velge hvis det er et bedre valg enn Fujifilm.

Noen tanker og forslag? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan erfaring har hun innen elektronikk og dubbeditter?

8783146[/snapback]

Svært lite. Brukervennlighet er viktig. Det må være noe enkelt. Tror ikke hun vil sette seg for mye inn i diverse funksjoner.

Fujifilm FinePix F40fd kan også være aktuel. Men jeg aner ikke hvordan bildekvaliteten er i de nevnte Fujifilm er opp mot Canon Powershot kameraene.

Lenke til kommentar

Skal jeg gå for Canon tror jeg det må bli enten:

PowerShot A570IS eller

PowerShot A630

Med Fujifilm så tror jeg disse to stiller sterkest:

FinePix F40fd eller

FinePix F31fd

Irriterer meg at F31fd ikke har SD, det hadde gjort valget enklere.

Er det noen som kan si hvilke av disse som vil gi best bildekvalitet som et pek og knips kamera? Har lest en del andre tråder, men det er vanskelig å finne svar på dette.

Andre kameraer i samme prisklasse og med bra holdegrep kan også være interessante hvis det finnes noen opplagte bedre valg.

Kameraert skal stort sett brukes til bilder i familebesøk og reiser.

Lenke til kommentar
Hvorfor er SD-kort så viktig for deg?

8828162[/snapback]

Kan settes rett i en plasma skjerm for fremvisning av bilder.

Men bildekvaliteten er det viktigste. Virker ut som det er litt blandete opplevelser med F31fd. Det har fått kjempe tester, men ser at noen mener at Ixus kamaranene er bedre på noen områder.

Lenke til kommentar
Hvorfor er SD-kort så viktig for deg?

8828162[/snapback]

"Alt" støtter SD-kort, unntatt noen tåpelige skrullinger av noen kameraprodusenter som absolutt skal være spesielle. Når SD-kortet kan brukes over alt, inkludert i spillkonsoller og TV-apparater, men ikke andre minnekort, så sier det seg selv at det er en enorm fordel hvis kameraet støtter SD.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med Fujifilm, men har hatt et powershot kamera i 2-3 år nå og er meget fornøyd. Har tatt 5500 bilder og har aldri hatt problemer av noe slag. Har kjøpt et nytt kamera fra en annen produsent, men kona vil bare bruke Canon-kameraet.

Lenke til kommentar

Tror jeg har bestemt meg for å ikke gå for Fujifilm p.g.a. mangelen på SD kort. F40 blir for lite.

De mest aktuelle kanditatene utifra det jeg kjenner til er derfor:

PowerShot A570IS

PowerShot A630

Noen som kjenner til begge disse og kan si noe om forskjellene. A570IS har bildestabilisator og er noe mindre og lettere, men er optikken like bra i dette som A630? :ermm:

Kan være åpen for andre forslag også hvis det er noen opplagte alternativer, men vil helst ikke ha for mange å velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...