Drillo Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg har en visdomstann med et hull. Jeg har valget mellom å plombere og å trekke hele tanna. Tannlegen anbefaler at jeg trekker den, men kan dette være kun for å tjene ekstra gryn? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Sikkert fordi tanna antakeligvis vil få hull igjen, plomberinga kan ramle ut osv. Mye styr for ei tann du strengt tatt ikke har bruk for... Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Visdomstenner er klart trekking. Tannlegene har i århundrer overbevist oss om at vi ikke trenger visdomstenner (men likevel får vi de), så da er det bare å trekke. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Jeg hadde valgt å trekke den. Har ikke bruk dem og før eller siden er du vel nødt uansett Endret 4. juni 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Vil evolusjonen føre til at vi ikke får dem om noen tusen år? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Skulle kanskje tro det På Wiki, engelsk stod det ikke noe om hvorfor man trekker visdomstenner i hytt og pine... (Tror jeg.) Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Vil jeg risikere å bli sykemeldt etter å trekke tanna? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Vil evolusjonen føre til at vi ikke får dem om noen tusen år? Det skal nok mer enn 1000 år før noe så drastisk skjer. Men uansett så kan jeg ikke komme hvorfor at de skal fjerne seg. Naturlig utvalg og evolusjon bryr seg ikke om noe mister sin funksjon. Visdomstenne var nok nyttige for oss før, og derfor har vi dem nå. Den eneste måten de kan fjerne seg er ved at de faktisk gjør overlevelsesevnen eller reproduksjonsevnen vår dårligere ('Unyttig' er ikke nok). Edit: Eller, det påvirker kanskje i en svært liten grad. Men det er så lite at vi snakker en ekstremt lang tid før de i hele tatt begynner å forsvinne. Endret 4. juni 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå