Phyx Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har litt problemer her nå. Har nettopp investert i en ny TV som jeg tenkte skulle fungere som en PC skjerm noen få ganger. Problemet er at jeg ikke har funnet noen god løsning og overføre signaler fra tastatur, mus og headsett ennå. Alle enhetene er USB enheter og tenkte derfor å kunna ha en 10m lang USB ledning men er usikker på om dette blir for langt siden jeg bare finner 5 meters kabler. De enheter som jeg har er Logitech G15, MX518 og et Logitech usb headset. Sitter nå venter på DVI-> HDMI kabel på 15m men tror ikke USB kabelen trenger og være like lang siden den kan ligge på gulvet provisorisk da dette ikke skal være en permanent løsning. Noen forslag andre forslag på løsning? Fungerer USB kabler i 10 meters lengder? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hva med trådløst tastatur og mus? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Kjøp 2x5m usb-skjøt, så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Hva med trådløst tastatur og mus? 8780201[/snapback] Jeg har har det også liggendes med det fungere ikke gjennom veggen og så er avtanden ca 8 meter luftveien. har testet dette tidligere men uten hell dessverre. Kikker her og ser en liten muligehet og koble sammen 2 x 5 meters USb forlengelse kabler siden mitt G15 tast har innebygget hub og kan da ha headsett og mus i den. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 kjøp 2stk 5 meters usb-forlengere å plugg sammen? så sette du bare på en usb hub Ergo, problem solved skal gå fint med den lengden vil jeg tro.. ikke noe merkbar forskjell iallefall Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Kjøp 2x5m usb-skjøt, så skal det gå fint. 8780262[/snapback] Ja ser det. De har repeater om jeg har skjønt det riktig. Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det går ikke. 5-6 meter er max uten repeter eller hub. jstrandl Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Det går ikke. 5-6 meter er max uten repeter eller hub. jstrandl 8780293[/snapback] Etter hva jeg kan lese så har alle(?) USB kabler repeater? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det går ikke. 5-6 meter er max uten repeter eller hub. jstrandl 8780293[/snapback] Dette stemmer. Maks anbefalt lengde for usb kabel er 5m. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Det går ikke. 5-6 meter er max uten repeter eller hub. jstrandl 8780293[/snapback] Dette stemmer. Maks anbefalt lengde for usb kabel er 5m. 8780306[/snapback] Goodway USB 2.0 aktiv forlengerkabel 5 m USB 2.0 repeater, A-A M/F X 2 burde funke bra da. Edit: Fra produsent: The USB 2.0 active repeater cable is not a passive extension cable. It could be cascaded (up to 5) to extend the distance of up to 25m (5m each cable) between USB devices and your computer, and regenerate the USB signal for maximum reliability and performance over extended distances at maximum transfer rate of 480Mbps. Endret 4. juni 2007 av Phyx Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det går ikke. 5-6 meter er max uten repeter eller hub. jstrandl 8780293[/snapback] "Du leste en gang...."? På jobben kjører vi fint 10m uten problemer. USB-huben på G15 er derimot en helt annen sak. Hjemme har jeg et G15 plugget rett i hovedkortet, men det fungerer veldig dårlig som usb-hub. BT-dongle, minnepinner osv får ikke nok strøm. Eneste som fungerer igjennom den er musa. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Det går ikke. 5-6 meter er max uten repeter eller hub. jstrandl 8780293[/snapback] "Du leste en gang...."? På jobben kjører vi fint 10m uten problemer. USB-huben på G15 er derimot en helt annen sak. Hjemme har jeg et G15 plugget rett i hovedkortet, men det fungerer veldig dårlig som usb-hub. BT-dongle, minnepinner osv får ikke nok strøm. Eneste som fungerer igjennom den er musa. 8780336[/snapback] Jeg bruker den idag som hub for mus og headsett men det kan jo bli problem når kabel lengden blir +10 meter. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei. Du trenger en aktiv forlenger på 5 meter, og en vanlig kabel på 5 meter. For aktiv USB forlenger, se f.eks. denne. Så en vanlig USB kabel på den andre lengden. Mulig du finner det noe rimeligere andre plasser, men de koster litt siden det er forsterker innebygget. Nettulf Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei. Du trenger en aktiv forlenger på 5 meter, og en vanlig kabel på 5 meter. For aktiv USB forlenger, se f.eks. denne. Så en vanlig USB kabel på den andre lengden. Mulig du finner det noe rimeligere andre plasser, men de koster litt siden det er forsterker innebygget. Nettulf 8780374[/snapback] En burde vell ha to etter hverandre? Om ikke så hvorfor finnes det ikke 10 metersforlengere med repeater? Nei, hmm. Ser ut som om det blir å bestille 2stk av den der kabeln, om ikke noen andre har noen synspunkter? Edit: Noe off-topic men men. Finnes det noen omformer fra optisk signal til coaxial til lyd? var bare optisk lyd utgang fra TV'n til surround anlegget og den bruker Xbox'en. Endret 4. juni 2007 av Phyx Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det går ikke. 5-6 meter er max uten repeter eller hub. jstrandl 8780293[/snapback] Dette stemmer. Maks anbefalt lengde for usb kabel er 5m. 8780306[/snapback] tja.... diss ordene er skrevet på en 10 meter usb forlenger, funker bare fint det. et fint sted og kjøpe kabler er på binders-butikker hvis du har det der du bor så har de 10M usbkabel bruker et adapter for og kjøre både mus og tastatur over samme kabel. LINK HER Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Da er 2 x 5m USB forlengelse kabel fra binders bestillt. Funker det ikke så blir det og skaffe seg en repeater etterpå og erstatte en av kablene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 håper det funker optimalt da Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 håper det funker optimalt da 8780599[/snapback] Tja, vanskelig og si da men funker det så er det jo ikke allverden av penger så. Trenger da bare og skaffe meg en repeater så skal det nok fungere. Men problemet som jeg har etter dette er og få lyd fra optisk til coaxial. Har ikke sett noen produkt som er OPTICAL -> COAXIAL i lyd vei ennå. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Da er 2 x 5m USB forlengelse kabel fra binders bestillt. Funker det ikke så blir det og skaffe seg en repeater etterpå og erstatte en av kablene. 8780590[/snapback] når jeg ser etter så brukr jeg visst 11 meter. 10 + 1 meter. hadde de ikke 10 meterskabel, eller har du lagd plass til repeater? tenkte og investere i fancy trådløst tastatur og mus, men når man surfer og spiller fra lenestolen har ting en tendens til og gå i gulvet veldig ofte. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Dersom du tenker analog coax er stikkordet d-a-konverter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå