Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mondeo jager på turtallet


Anbefalte innlegg

Kjøpte for ei tid tilbake en -94 mod Ford Mondeo 1.8l GLX. Alt har vært vellstand de siste 8000 km - men så begynte tenninga å fuske. Fant fort ut av at det var luftmengdemåleren som var gåen - for da jeg kobla den ut, gikk bilen som den skulle. Har fått tak i en ny/brukt luftmengdemåler, og bilen går - men jager på tomgangsturtallet. Med den forrige boksen døde bilen momentant, mens nå holder den seg på ustabile 500 - 1500 rpm på tomgang -> Hva er feil?

 

Kan det være tenninga som er gal? Det kan nevnes at pluggene ble bytta ut nylig.

 

Haggbard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og koble av batteriet i 5-10 min og koble dem på igjen... Kan være så enkelt som at det fortsatt ligger feilkoder inne som overstyrer massemåleren. Typisk franskt, men kan hende det funker på ford. Ikke rør gassen når du starter den opp igjen og hvis den ligger på stabil tomgang så la den gå til termovifta slår inn.. Da har den lært seg nytt tomgangsminne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Kjøpte for ei tid tilbake en -94 mod Ford Mondeo 1.8l GLX. Alt har vært vellstand de siste 8000 km - men så begynte tenninga å fuske. Fant fort ut av at det var luftmengdemåleren som var gåen - for da jeg kobla den ut, gikk bilen som den skulle. Har fått tak i en ny/brukt luftmengdemåler, og bilen går - men jager på tomgangsturtallet. Med den forrige boksen døde bilen momentant, mens nå holder den seg på ustabile 500 - 1500 rpm på tomgang -> Hva er feil?

 

Kan det være tenninga som er gal? Det kan nevnes at pluggene ble bytta ut nylig.

 

Haggbard

8780170[/snapback]

 

Hei..

 

Jeg har også samme problemet på min Mondeo 2.0 96 modell etter at jeg byttet tennplugger. Jeg byttet til biltema tennplugger. Har ikke peil på hva det kan være, men har samme problemet:(

Lenke til kommentar
Kjøpte for ei tid tilbake en -94 mod Ford Mondeo 1.8l GLX. Alt har vært vellstand de siste 8000 km - men så begynte tenninga å fuske. Fant fort ut av at det var luftmengdemåleren som var gåen - for da jeg kobla den ut, gikk bilen som den skulle. Har fått tak i en ny/brukt luftmengdemåler, og bilen går - men jager på tomgangsturtallet. Med den forrige boksen døde bilen momentant, mens nå holder den seg på ustabile 500 - 1500 rpm på tomgang -> Hva er feil?

 

Kan det være tenninga som er gal? Det kan nevnes at pluggene ble bytta ut nylig.

 

Haggbard

8780170[/snapback]

 

Jeg har alltid lurt på hvorfor noen mennesker bytter ut halve bilen i stedet for å dra til merkeverksted å få lest av feilkoder.

 

Edit: Fant det nettopp ut, det er for å spare penger :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...