Akidon Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Får denne feilmeldingen: Systemet har nådd den tilatte maksimumstørrelsen for registerets systemdel. Ytterligere lagringsforespørsler vil bli ignorert. Jaha ok? Er ca 3 uker siden jeg formaterte pcen. Hvordan kan det ha seg at dette skjer alt nå. Forslag til løsning any1? Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) På tidlegare versjoner av Windows kunne du manuelt regulere tildelt storleik på registeret. Som omtalt her. Microsoft har ute ei info-side som beskriver i detalj korleis du kan utvide denne maksimumstørrelsen også for XP. Men dette er feil. Som du sjølv kan sjå dersom du forsøker å finne den staden kor dette kan regulerast. Det korrekte er at Win XP reulerer dette automatisk. Det einaste eg kan foreslå er at du defragmenterer registeret med den beste programvaren for dette, gratisprogrammet NtRegopt. Dette programmet kan redusere storleiken på registeret t.d. betydeleg. Før defragmenteringa bør du sjølvsagt rense registeret. Anbefaler her Eusing Free Reg Cleaner og/eller det finskeEasyCleaner. Begge gratis. Endret 7. juni 2007 av Dabola Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Tusen takk for svar. Men er det noen som vet hvordan dette kan skje? Har tross alt bare brukt maskinen noen uker etter formatering av systemet. Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Eg ville fyst ha sjekka om dette verkeleg var ei Windows-melding, og ikkje ein feilmelding frå eit tredje program. Dette kan du sjekke gjennom å lese loggen over slike system-relaterte feilmeldinger og sjå om du finn den att der. Det gjer du i "Datamaskinbehandling". (Kontrollpanel, >Adm.verktøy (under "Ytelse og..")og >Datamaskinbehandling. Eller snarveien Win+R (run) og "compmgmt.msc". Klikk Datamaskinbeh., >hendelsesliste og høgreklikk >System og velg >Egenskaper. Der kopierer du logg-navnet (standard er "C:\WINDOWS\system32\config\SysEvent.Evt"). So klikker du menyen >Handling og >Åpne loggfil, kor du so limer inn navnet du nettopp kopierte. I tillegg må du i Loggtype to menyar nedanfor velge >System. Då skal du få opp ei lang liste over system-relaterte feilmeldingar, i alle fall for 1-2-3 mnd bakover. Med dette skal du iallefall få avklart om det verkeleg var ei Windows-feilmelding. Om det var det kunne kanskje neste trinn bli å køyre systemscann med "sfc/ scannow" i cmd. Men den operasjonen skal du ikkje starte før du har satt deg litt inn i kva den betyr. Søk på nettet etter meir info. Lykke til! Endret 7. juni 2007 av Dabola Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Her er det eg fant: Program-popup: Windows - Lite registerplass : Systemet har nådd den tillatte maksimumsstørrelsen for registrets systemdel. Ytterligere lagringsforsepørsler vil bli ignorert. Ka du trur? Er det windows eller et annet program som lurer meg? Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Dersom du fann dette i loggen over systemrelaterte meldinger; "Program-popup: Windows - Lite registerplass : Systemet har nådd den tillatte maksimumsstørrelsen for registrets systemdel. Ytterligere lagringsforsepørsler vil bli ignorert". -ja, so er det ingen tvil om at det er Windows som har generert den. So veit vi det. Eg går ut i frå at du har meir enn nok plass på system-partisjonen (C:\ vanligvis) kor XP er installert. Har du 0,1 GB eller meir att so er det ikkje noko årsak. Då ville eg heller ha sjekka Virtuelt Minne - at ikkje det er uvanleg lite. Høgreklikk ikonet Min Datamaskin på skrivebordet og vèl >Egenskaper. Gå til fanen Avansert og klikk >Innstillinger under Ytelse. Der klikker du >Endre på fanen >Avansert. Sjå om du har Egendefinert eller systemstyrt. Les av start- og maks-verdier. Er den systemstyrt KAN ikkje dette vere årsaka. Sjå også om det er stasjon C: eller andre den ligger på. Før du byrjar å scanne etter systemfeil kunne du ha fulgt Anbefalingane frå Microsoft og gjort eit forsøk med å sette av større plass til Registeret manuelt. "..RSL sets a maximum, not an allocation (unlike some other such limits in the system). Setting a large RSL will NOT cause the system to use that much space unless it is actually needed by the Registry. It also does NOT guarantee that that much space will be available for use in the Registry." Les denne artikkelen nøye og so søker du nettet etter meir info om "RSL maximum size +xp".. osv og sjå om nokon har erfaringer med dette. Her har eg ingen erfaringer og vil vera forsiktig med å gå vidare med å sei konkret gjer det, gjer det... Endret 7. juni 2007 av Dabola Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Her er nokon som har fått den samme feilmeldinga og justert den nevnte register-verdien; Ok I've got it fixed, sort of....... I created the new DWord "RegisrtySizeLimit and gave it a value of 0xffffffff which cured the problem. But, as I understand it, this would either allow the registry to grow to, or allocate (reserve) as much as 102 Mb for registry size..... Eg trur eg ville ha prøvd dette først, event. med ein "lågare" verdi enn 0xffffffff og sjå om ikkje du er kvitt feilmeldinga. Lykke til! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Har ikke fått noen flere feil meldinger. Var vist bare den ene. Kan det vere at registeret bare hadde et svakt øyeblikk under den ene oppstarten? Vet du hva dette problemt kan føre til viss det faktisk er ett problem. Vil helste ikke tukle med ting jeg egentlig ikke har så veldig mye greie på, med mindre det er absolut nødvendig. Takker veldig for hjelper. Du er virkelig en ressurs her i forumet Endret 8. juni 2007 av Akidon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå