nissestrek Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hallo godtfolk! Er det noen her som har noen formeninger/tanker om når det eventuelt vil dukke opp en oppgradering/etterfølger for D200? Eller har hørt rykter? Vil det bli snakk om D200s eller D200x? Er det noe spesielt som avgjør om enten s eller x vil bli benyttet i modellbetegnelsen (nå har jeg bare tidligere betegnelser på digitale Nikon-kamerahus i bakhodet)? Altså, hva indikerer bokstaven? Har egentlig hatt lyst til å anskaffe meg et D200 siden modellen ble lansert. Men så slo jeg det ifra meg etter å blant annet sett gjennom testen som akam gjorde. Det var vel snakk om støy i bildene/skarphetstegnelse (ikke så bra sammenlignet med Canon f.eks). Så er spørsmålet, har det noe for seg å vente enda litt på en eventuell oppgradering? Og om det blir snakk om, når vil lanseringsmåned for dette bli? Eller skal jeg bare gå for D200? Kan jo ikke sitte på gjerdet i evig tid heller. Jeg trodde at det ville komme ikke så lenge etter oppgraderingen av D2X, men har jo foreløpig ikke hørt noe om dette.. Så, er det noen her som er bedre informert enn meg? Håper jeg poster innlegget rett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg tror du skal vente en stund før det kommer en arvtager eller forbedret utgave av D200. Personlig vil jeg tippe en gang i 2009. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg tror du skal vente en stund før det kommer en arvtager eller forbedret utgave av D200. Personlig vil jeg tippe en gang i 2009. Jeg tipper arvtaker i løpet av 2008, men en forbedret utgave kommer nok før. En D200x eller D200s kan utmerket godt komme i løpet av sommeren/høsten, da vil D200 være mellom 18 og 24 måneder, en passende tid for "oppgradering"... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 2009 blir i så fall 48 mnd (eller 4 år om man vil) etter D200. Det er lenge... Men uansett om den kommer i høst eller til våren, det er manfoldige tusen bilder tapt fra nå til da. Kjøp D200 nå og bli happy! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er nok INGEN som vet noe utenom de som jobber for Nikon. Personlig synes jeg det har gått litt lang tid for en eventuelt D200 x/s, og vil tippe det kommer en D300 i løpet av neste år. Det sagt, D200 er fortsatt et kjempegodt kamera, og hvis du ikke har noe annet i mellomtide, kjøp D200 nå. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vil det bli snakk om D200s eller D200x? Er det noe spesielt som avgjør om enten s eller x vil bli benyttet i modellbetegnelsen (nå har jeg bare tidligere betegnelser på digitale Nikon-kamerahus i bakhodet)? Altså, hva indikerer bokstaven? 8779995[/snapback] X betyr "variant med høy(ere) oppløsning", S indikerer "forbedret utgave" og H er "variant med høy opptakshastighet". Om det kommer noen D200-variant, så blir det ganske sikkert en S. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ifølge ryktebørsen er det mulig at Nikon kommer med nye kameraer til høsten, men hvis dette er tilfelle er det mest sannsynlig snakk om oppgradering av proffserien. Altså en D3/D3x eller noe i den duren. Så en evt. D300/D200x er nok enda lenger unna. Selv planlegger jeg å kjøpe D200 til sommeren ettersom en oppgradering neppe er å få i hende før om minst et år, sannsynligvis mer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 En D3 er ca 10 ganger mer sannsynlig ettersom D200 fremdeles er MEGET konkurransedyktig i det segmentet det konkurrerer i, mens D2X/H er "utdatert" av 1D Mk3 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 En D3 er ca 10 ganger mer sannsynlig ettersom D200 fremdeles er MEGET konkurransedyktig i det segmentet det konkurrerer i, mens D2X/H er "utdatert" av 1D Mk3 8783090[/snapback] Enig, det kommer nok en "D3H" før en etterkommer til D200. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 En D3 er ca 10 ganger mer sannsynlig ettersom D200 fremdeles er MEGET konkurransedyktig i det segmentet det konkurrerer i, mens D2X/H er "utdatert" av 1D Mk3 8783090[/snapback] Jepp - D200 er fremdeles *mye* for pengene og vil være et godt kamera i flere år fremover selv om det skulle komme en ny utgave i løpet av et års tid. Til trådstarter: Husk også at Nikon som regel har en ganske lang tidshorisont fra et kamera blir 'lansert' til det blir mulig å få tak i det (unntatt for noen få heldige). Blir et D200s lansert i høst skal du nok være over gjennomsnittlig heldig for å få tak i det før årsskiftet. Og da blir jo spørsmålet; vil du virkelig vente et år eller to på noen nytt. Eller vil du ha noe nytt og merkbart bedre enn det du allerede har *nå*... Lenke til kommentar
nissestrek Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) X betyr "variant med høy(ere) oppløsning", S indikerer "forbedret utgave" og H er "variant med høy opptakshastighet". Om det kommer noen D200-variant, så blir det ganske sikkert en S. 8781283[/snapback] Quote, svar og sitat. Ja, jeg er en litt forvirret helt fersk forumtass. Mon tro om dette blir et svar på det jeg skulle svare på. Tusen takk Anew for oppklaringen! Jeg følte meg straks som et opplyst og oppdatert menneske Endret 4. juni 2007 av nissestrek Lenke til kommentar
nissestrek Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Da må jeg bare få si tusen hjertelig takk til dere alle sammen for hyggelig og så godt som mulig informativ respons, og veiledning! Tar dere alle med under ett her. Må innrømme det er for å spare meg selv for litt tid, kjenner at sengen kaller:) Sånn som tankene kverner oppi hodet nå, så kan det virke som om at det blir en D200 på meg. Eller skal jeg vente noen måneder til for å se... Til TheCooler: Jada, jeg er godt over gjennomsnittet heldig, vinner i lotto hver gang jeg spiller! Nå skal det straks legges legges til at jeg ikke spiller lotto, og det er bare ønsketenkning. Er forøvrig en bruker av en F80, dvs, den har støvet ned i det siste, dessverre! Men med nytt utstyr vil det straks bli andre boller. Endret 5. juni 2007 av nissestrek Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 En D3 er ca 10 ganger mer sannsynlig ettersom D200 fremdeles er MEGET konkurransedyktig i det segmentet det konkurrerer i, mens D2X/H er "utdatert" av 1D Mk3 Enig, det kommer nok en "D3H" før en etterkommer til D200. Ja, hvis de ikke kommer omtrent samtidig. Kan godt være Nikon lanserer D3/D3H samtidig med en D200s... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) X betyr "variant med høy(ere) oppløsning", S indikerer "forbedret utgave" og H er "variant med høy opptakshastighet". Så F90X var en ____ modell enn F90? ;o) Endret 5. juni 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) X betyr "variant med høy(ere) oppløsning", S indikerer "forbedret utgave" og H er "variant med høy opptakshastighet". Så F90X var en ____ modell enn F90? ;o) 8786087[/snapback] F90X, også kjent som N90s i USA... Nikon har med digitalhusene åpenbart gått vekk fra å bruke ulike modellbetegnelser i ulike markeder, og USA-betegnelsen vant. Endret 5. juni 2007 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå