Arcus Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har en 20/1 ADSL+ linja fra ventelo/bluecom (Kaller de bare bluecom). Den har vært operativ og dønn stabil i 1 år nå. Igår lå det ann til litt lyn og torden i luften, så før jeg gikk å la meg koblet jeg bort strøm og modemkabel fra modemet. Men det var ikke noe iløpet av natten, og i dag tidlig når jeg sto opp koblet jeg kablene tilbake. Har et paradyne modem , og det lyser på grønt på LAN og Power, mens status blinker (Bruker å bli grønn den også når den har link). Noen ganger blinker den 3 ganger, noen ganger 4 ganger og noen ganger 8 ganger (Da blir statuslyset faktisk grønt i ca 2 sekunder, før det ser ut som den rebooter.). Har sendt mail til support idag tidlig, men er kjent med at det kan ta litt tid så i mellomtiden vil jeg feilsøke slik at jeg er sikker på at det ikke er på min side at det er noe galt. Har testet følgende : 1. Normaloppsettet (slik det har vært siste 12 mnd.) Vegg -> Splitter -> Modem 2. Vegg -> Modem 3. Vegg -> Modem med ny kabel 4. Vegg -> Ny Splitter -> Modem Men akkurat samme resultat. Har ikke noe annet modem for øyeblikket som jeg kan teste med. Noen som har erfaringer eller opplevd det samme ?? Virker det som lokalt problem eller hos bluecom ? Lenke til kommentar
emandero Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Kontakten kan ryke i lyn og torden.. Åpner du den, se om den er svidd bakpå printkortet. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Muligens også noe på linja har blit svid. Sett nedgravde kabler som har blitt tatt av lyn. Så ut som om noen hadde skutt den med hagle vær 5 meter. Tok lit tid å reparere den ja.... Også sett koblingspunkt som er blit "sprengt" bort etter et besøk av Tor. Er lit krefter i sving når det lyner ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå