Gå til innhold

Tips til Pro Cycling Manager?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pcmnorge er en fin side hvor du kan plukke opp mange tips.

8824645[/snapback]

takker,men hvor søker jeg på navn på syklister jeg vil kjøpe?

Vil kjøpe Boasson Hagen jeg også :D

8825248[/snapback]

Boasson hagen har nå vunnet sin første etappeseier i PRO Touren. Ikke så galt det. Kjøpte en mytisk trener slik at han skal øke raskt. Du finner han ved å sortere på land(flagg) i oversikten over alle ryttere. Noen søkefunksjon vet jeg ikke om finnes?

Endret av calle23
Lenke til kommentar
for en spamtråd

8832375[/snapback]

Ja, særlig med kommentarer som det.

Jeg har begynt få til å vinne, vant to klasikere med Boonen, bare paris-"råbær" vant jeg ikke da jeg ble nummer to, et sko nummer for lite.

Men i giroen slet jeg, ingen etapperseire. framganger var bad eller poor, hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Men i giroen slet jeg, ingen etapperseire. framganger var bad eller poor, hva bør jeg gjøre?

8833500[/snapback]

På fjelletapper bør du vente til dei siste fjella før du foretar deg noko. På spurtetapper bør du vinne med gode spurterer!

:)

Lenke til kommentar

8833500[/snapback]

På fjelletapper bør du vente til dei siste fjella før du foretar deg noko. På spurtetapper bør du vinne med gode spurterer!

:)

8833557[/snapback]

Lettere sagt enn gjort :!:

Petacchi er for sterk, satser for fullt mot tour de france da :thumbup:

Lenke til kommentar
Spiller pro cycling manager 2006 jeg også :dribble:

Men sliter litt i spurt dueller selv om jeg er quick step og Tom Boonen, jeg pleier og ta follow Hushovd f.eks mot slutten ligge på bakhjulet hans, men alikkevel bare faller han av etter hvert. Noen tips?

8818344[/snapback]

Har funne ut at du må tryke sprint på din egen rytter når han skal spurte. Visst ikkje følger han berre etter og må sleppe.. :cool:

Endret av miniPOK
Lenke til kommentar

Men sliter litt i spurt dueller selv om jeg er quick step og Tom Boonen, jeg pleier og ta follow Hushovd f.eks mot slutten ligge på bakhjulet hans, men alikkevel bare faller han av etter hvert. Noen tips?

Et spørsmål til, på klatre etapper, lønner det seg og støte tidlig eller senere på etappen når det allerede er et brudd som ligger 5 min. foran?

8818344[/snapback]

Du spurter nok litt for sent med tom boonen da...han har desverre ikke så god acc. som f.eks petacchi, og derfor er det lurt å legge seg bak på hjulet til noen som kommer seg raskt frem til fronten(hushovd, freire, eisel, pettacchi, osv...)

men da er det også viktig å ikke velge å spurte for seint...spurt litt tidligerer(ikke ligg bak på hjulet til en annen rytter lenger) med tom boonen pga aksellerasjonen hans...!

Pleier å støte mot slutten jeg...spørs jo hvor gode ryttere man har, men om noen ligger 5 minutt forran...spørs jo hvem det er(pleier som regel å være noen som ikke er så gode...Ullrich, saestre, Rujano, Vinokuorv, Basso og fler pleier å stikke mot slutten(ikke alltid da, men...)

Lenke til kommentar

Et spørsmål til, på klatre etapper, lønner det seg og støte tidlig eller senere på etappen når det allerede er et brudd som ligger 5 min. foran?

8818344[/snapback]

Du spurter nok litt for sent med tom boonen da...han har desverre ikke så god acc. som f.eks petacchi, og derfor er det lurt å legge seg bak på hjulet til noen som kommer seg raskt frem til fronten(hushovd, freire, eisel, pettacchi, osv...)

men da er det også viktig å ikke velge å spurte for seint...spurt litt tidligerer(ikke ligg bak på hjulet til en annen rytter lenger) med tom boonen pga aksellerasjonen hans...!

Pleier å støte mot slutten jeg...spørs jo hvor gode ryttere man har, men om noen ligger 5 minutt forran...spørs jo hvem det er(pleier som regel å være noen som ikke er så gode...Ullrich, saestre, Rujano, Vinokuorv, Basso og fler pleier å stikke mot slutten(ikke alltid da, men...)

8839734[/snapback]

Ok, takker for tips, det som ofte skjer er at jeg legger meg frem i feltet når det er 10 km. igjen, så venter jeg på Pettacchi som kommer sigende, så tar jeg follow, men i mange av tilfelende blir følger han ikke etter med en gang så jeg tar follow flere ganger, men da er det fler på hjulet hans allerede, og ligger et stykke bak i toget. Så når jeg spurter har jeg ingen sjangs.... :cry:

Lenke til kommentar

Jeg følger etter de som kommer seg raskest og lengst frem...trenger nødvendigvis ikke vær pettacchi ;)

Du kan bare følge etter de som ligger foran deg...(trykke følg etter, om de da ligger bak deg reagerer ikke rytteren)

så med en gang de kommer forbi deg velg følg etter.

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Ok. Skal komme med et stalltips når det gjelder spurter i PCM! :p

Vi tar Quickstep som utgangspunkt.

Det jeg pleier å gjøre er at jeg beskytter Boonen med 2-3 syklister gjennom hele løpet. Trenger ikke være spesiellt gode syklister. Når det nærmer seg slutten av løpet, setter jeg opp mitt eget tog av kjøresterke ryttere. Jeg bruker Vasseur? fremst, så legger jeg Knaven på hjulet hans (follow), så legger jeg f.eks Bettini etter han igjen, så Boonen til slutt. Da har jeg et tog på 4 ryttere. Når det nærmer seg slutten (du ser de andre lagene begynner å organisere seg), setter du alle mann på 100% og første man på "dotten". Når han er tom, slipper du han ned, så tar Knaven over med "dotten". (min sterkeste på flata). Han trekker Bettini og Boonen helt fram i tet. Når han er kjørt, skal det være et par kilometer igjen. Da tar Bettini over og åpner spurten. Visst han blir tatt igjen av andre ryttere, spurter jeg med Boonen og vinner lett! :tease: Ofte blir ikke Bettini tatt igjen, og da tar jeg begge de første plassene. Da kan jeg velge hvem som skal vinne! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg pleier å gjøre er at jeg beskytter Boonen med 2-3 syklister gjennom hele løpet. Trenger ikke være spesiellt gode syklister. Når det nærmer seg slutten av løpet, setter jeg opp mitt eget tog av kjøresterke ryttere. Jeg bruker Vasseur? fremst, så legger jeg Knaven på hjulet hans (follow), så legger jeg f.eks Bettini etter han igjen, så Boonen til slutt. Da har jeg et tog på 4 ryttere. Når det nærmer seg slutten (du ser de andre lagene begynner å organisere seg), setter du alle mann på 100% og første man på "dotten". Når han er tom, slipper du han ned, så tar Knaven over med "dotten". (min sterkeste på flata). Han trekker Bettini og Boonen helt fram i tet. Når han er kjørt, skal det være et par kilometer igjen. Da tar Bettini over og åpner spurten. Visst han blir tatt igjen av andre ryttere, spurter jeg med Boonen og vinner lett! :tease:  Ofte blir ikke Bettini tatt igjen, og da tar jeg begge de første plassene. Da kan jeg velge hvem som skal vinne! :thumbup:

8840220[/snapback]

Hørtes genialt ut det!

Men skjer denne utviklingen av seg selv med at de faller av etter hvert?

Så jeg tar at de jogh følger knaven, så tar jeg bettini på follow de jogh, så tar jeg boonen follow bettini? hvor lenge før mål bør jeg begynne organisere dette?

I dag spurtet jeg i tour de france, da merket jeg at jeg ikke var helt sterk nok, mc ewen vant foran nazon, pettacchi mens "jeg" Boonen ble nummer 4, men det var pettacchi som jublet, han som fikk poengene og vant:S

det var veldig dumt, for hadde ikke denne bugen hvert der ville jeg ledet den grønne trøya, noen som som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar

Det jeg pleier å gjøre er at jeg beskytter Boonen med 2-3 syklister gjennom hele løpet. Trenger ikke være spesiellt gode syklister. Når det nærmer seg slutten av løpet, setter jeg opp mitt eget tog av kjøresterke ryttere. Jeg bruker Vasseur? fremst, så legger jeg Knaven på hjulet hans (follow), så legger jeg f.eks Bettini etter han igjen, så Boonen til slutt. Da har jeg et tog på 4 ryttere. Når det nærmer seg slutten (du ser de andre lagene begynner å organisere seg), setter du alle mann på 100% og første man på "dotten". Når han er tom, slipper du han ned, så tar Knaven over med "dotten". (min sterkeste på flata). Han trekker Bettini og Boonen helt fram i tet. Når han er kjørt, skal det være et par kilometer igjen. Da tar Bettini over og åpner spurten. Visst han blir tatt igjen av andre ryttere, spurter jeg med Boonen og vinner lett! :tease:  Ofte blir ikke Bettini tatt igjen, og da tar jeg begge de første plassene. Da kan jeg velge hvem som skal vinne! :thumbup:

8840220[/snapback]

Hørtes genialt ut det!

Men skjer denne utviklingen av seg selv med at de faller av etter hvert?

Så jeg tar at de jogh følger knaven, så tar jeg bettini på follow de jogh, så tar jeg boonen follow bettini? hvor lenge før mål bør jeg begynne organisere dette?

I dag spurtet jeg i tour de france, da merket jeg at jeg ikke var helt sterk nok, mc ewen vant foran nazon, pettacchi mens "jeg" Boonen ble nummer 4, men det var pettacchi som jublet, han som fikk poengene og vant:S

det var veldig dumt, for hadde ikke denne bugen hvert der ville jeg ledet den grønne trøya, noen som som har hatt samme problem?

8840358[/snapback]

Så lenge den som kjører er god nåkk på flata, vil han kjøre fortere enn de andre og trekke rytterne som henger på med seg. Jeg bruker å samle dem framme i feltet i god tid før spurten. Lenge siden jeg har spillt, så husker ikke nøyaktig når jeg begynner å organisere toget, men kan være ca 10 km igjen..Du ser også når farten begynner å bli høy, og når de andre spurterne begynner å avansere mot teten.

Lenke til kommentar
HVor finner jeg patchen til spillet? Fant den ikke på hjemmesiden dems.

8824230[/snapback]

Eller her: PCM Forum

Edit: Ser nå at det var en litt gammel post og at du har fått svar, men om noen skulle trenge nyeste patch ligger den også der :blush:

Endret av kjejohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...