pal.sp Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 HeiHei, trenger bra tips om hvordan jeg bør gjøre tin for å installere Windows XP Professional på kjappeste måte, ettersom jeg skal installere samme os på 13 ulike pc-er... takk for alle smarte henvendelser!! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Brenne 13 CDer på en kjapp brenner og legg inn alle fra hver sin CD Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Funker det ikke med ghost eller drive image til dette da? Legg det inn på en maskin, lag imagfiler og kopier de ut på alle de 12 siste maskinene samtidig...Enkelt og greit.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Stemmer svortevik......... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 hvis det er snakk om 13 ULIKE pc'er dvs. forskjellig hardware etc. Så tror jeg ikke det er en fordel å lage et image som brukes på alle maskinene? Ville ikke jeg gjort ihvertfall Men er maskinene rimelig like i hardware oppsettet, så burde det jo ikke være noe problem. Er maskinene rimlig oppegående, så er det ikke snakk om mer enn 30-40 min for en installering. Syntes ikke det er så lenge jeg da.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ekke det slik at hvis du sletter regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE/HKEY_LOCAL_MACHINEHARDWARE, så leges infoen inn automatisk når du starter opp maskinen. Er oppsetet litt anderledes på noen maskiner kan det vere en fordel å slette den før du brenner Ghost filen? Men ikke gjør det før noen har svart på om den opprettes greit igjenn av windows, for jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Er dette èn lisens? I såfall er det ikke lovlig en gang. For når jeg kjøpte flere lisenser til en organisasjon der Xp skulle legges inn på flere maskiner, så fikk jeg da en cd pr. lisens. Da er det bare å gå fra maskin til maskin og sette i gang installasjoner, så ta en ny runde for å klikke ok noen ganger, og så nye runder til alle installasjonene er gjennomført. Bør ikke ta så mye lenger tid enn en installasjon. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Man installerer da fra et image fra en server, og går ikke fra PC til PC lenger............. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Man installerer da fra et image fra en server, og går ikke fra PC til PC lenger............. Hva hvis man ikke har en server da? Organisasjonen jeg installerte XP for var en såkalt "non-profit" organisasjon med lite penger. Hadde ikke råd til server de. Da må man gå fra PC til PC, men det er lettere om man har flere CD- plater seff. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jo, men PC'ene deres er vel knyttet opp mot en eller annen slags server? Det kan være så enkelt som at en vanlig PC står som server. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jo, men PC'ene deres er vel knyttet opp mot en eller annen slags server? Det kan være så enkelt som at en vanlig PC står som server. Jeg vet det, men de har 4 PC'er og ingen av de fungerer eller er satt opp som server. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...7054&highlight= nederste svaret der er til en beskrivelse av unattended install. Da slipper du å sitte ved hver enkelt maskin og velge. I tillegg bør du ha lagd på de image'ene jeg regner med du lager til hver maskin en XP med SP1 ferdig installert. http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=46 bertie Lenke til kommentar
pal.sp Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Er dette èn lisens? I såfall er det ikke lovlig en gang. For når jeg kjøpte flere lisenser til en organisasjon der Xp skulle legges inn på flere maskiner, så fikk jeg da en cd pr. lisens. Da er det bare å gå fra maskin til maskin og sette i gang installasjoner, så ta en ny runde for å klikke ok noen ganger, og så nye runder til alle installasjonene er gjennomført. Bør ikke ta så mye lenger tid enn en installasjon. Nei, det er 13 forskjellige lisenser, 13 forskjellige pc`er og èn cd. Skal gjøre det hele helt lovlig, såh! Maskinene er ikke knyttet sammen i noe nettverk, ettersom de står på 10 forskjellige fysiske steder! Tak for de to smarte svarene til nå... Lenke til kommentar
steinih Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Dersom maskinene ikke står i noe nettverk er det ikke mange alternativene du har. /steinih :-) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Men du kan likevel legge inn windows på en maskin sammen med sp1 og alle andre programmer som skal være på de forsjellige maskinene og så lage en ghost fil på cd. Tar mye kortere tid å legge inn en clone fra første maskinen via en cd enn å instalere windows på nytt + at du slipper å velge de samme tingene på hver eneste instalasjon siden det er blitt gjort første gangen. Lenke til kommentar
pal.sp Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Men du kan likevel legge inn windows på en maskin sammen med sp1 og alle andre programmer som skal være på de forsjellige maskinene og så lage en ghost fil på cd. Tar mye kortere tid å legge inn en clone fra første maskinen via en cd enn å instalere windows på nytt + at du slipper å velge de samme tingene på hver eneste instalasjon siden det er blitt gjort første gangen. Vil dette fungere med tanke på at alle maskinene har forskjeller i hardware-oppsettet? Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Enig me blib... brenn 13 cd`er Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hardware- oppsett spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
oltis Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Det jeg ville gjort var å lage til slik at hver maskin har sin cd. Deretter lage en unattended install fil som kopieres over til 13 disketter. Filen er forskjellig på diskettene, som maskinnavn, ip og lisensnøkkel. Da setter du bare inst. i gang og den går helt av seg selv, dersom du ønsker det på alle maskinene. Det som er litt arbeid er å lage til alle diskettene... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Men du kan likevel legge inn windows på en maskin sammen med sp1 og alle andre programmer som skal være på de forsjellige maskinene og så lage en ghost fil på cd. Tar mye kortere tid å legge inn en clone fra første maskinen via en cd enn å instalere windows på nytt + at du slipper å velge de samme tingene på hver eneste instalasjon siden det er blitt gjort første gangen. Vil dette fungere med tanke på at alle maskinene har forskjeller i hardware-oppsettet? Tror det skal gå greit likevel...Blir vel slik at når ghost filen er ferdig instalert på ny maskin så vil windows oppdatere de maskinvare endringene som er på de forsjellige maskinene....Jeg er ikke helt sikker....Var jo også noen som nevnte over her at du må slette en oppføring i registeret om hardware er anderledes...Er jo bare å prøve på en av maskinene, virker det så smiler du resten av dagen...om ikke...Jaja.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå