Laffen07 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Spill som CS 1.6 og TES: Oblivion krasjer etter maks 30 min med spilling.. Uintallet CS + alle steam foldere, men nå går det ikke an å installere igjen.. dvs det kommer ingen .exe fil etter instalasjon.. Oblivion krasjer etter maks 30 min spilling, men nå idag går det ikke an å starte spillet fordi det kommer en error at jeg ikke har nok ram. Dette har aldri vært ett problem før og jeg tror det kommer av at jeg har mange prossesorer som kjører på pcen.. men jeg har ikke installert noe nytt i det siste (altså skjønner ikke hvordan jeg kan få flere prossesorer når jeg ikke har installert noe..) Virus? Har prøvd utallige virus program, men finner ikke noe.. Kan det være noe ram virus eller noe? noen som vet hva jeg bør gjøre?? Endret 4. juni 2007 av Laffen07 Lenke til kommentar
Laffen07 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 EDIT: Hele pcen krasjer.. ikke bare spillet Kommer en slik error: (masse tall) og "Out of memory error - Canot pass (ett eller annet) - The Game Will now exit... slik error kommer det på oblivion spillet mitt.. har aldri vært sånn før idag :S Lenke til kommentar
thadon Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Kommer det en error melding opp, eller får du blåskjerm? Tror du har litt problemer med ramen din. Overoppheting? Støv inni maskinen? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Først bør du skriva ner vilken hardware du har.. Fra det du skrivit kan det kanske vara en rambrikke som gått i stykker.. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Varme eller RAM, men hadde vært hyggelig med litt info om hva slags hardware du sitter på. Lenke til kommentar
Laffen07 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Nå idag kommer det bare en error når jeg prøver å loade en saved game, men igår og noen uker før det kunne jeg maks spille i en halv time.. hver gang noe loadet i spillet når jeg hadde spillt en stund stoppet alt sammen opp og jeg må restarte.. CTRL ALT DELETE funket heller ikke.. Er ikke 100% sikker på hva dere mener med hardware, men kan poste litt info om pcen: Pacard Bell Pc Amd Atholon 64 3700+ 2,4Ghz, 1.50 GB RAM Grafikk kort: ATI radeon 5500 Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ta ut en rambrikke o bruk kun en. Så finn ut om en av dem kan vara feil på. Kan även vara pga støv som tättar cpu vifta.. Lenke til kommentar
Laffen07 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Ja for jeg har peiling på hvordan en ram brikke ser ut og hvordan man fjerner den :!: Skal sjekke om det kan være støv jeg Lenke til kommentar
thadon Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Sånn ser en rambrikke ut, den er ikke vansklig å fjerne. Er bare to "klaffer" på hver side som holder de(n) på plass. Endret 4. juni 2007 av thadon Lenke til kommentar
Laffen07 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Tror ikke jeg skal begynne å rote med det der.. kommer bare til å ødelegge.. har veldig lite peiling på data i grunn. Sikker på at det ikke kan være noe annet då? Hjelper det om jeg laster opp alt som kjører på pcen min (altså bruke programmet: hijackthis til å få en oversikt)? syntes det var ganske masse greier, men vet ikke om det er normalt eller ikke.. og vet ikke hva som skal være der og hva som ikke skal.. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Det er en ekstremt liten sjang for at du ødlegger pcen ved å ta ut en rambrikke. Greide å skifte ram i en alder av 12. EDIT: http://hcidesign.com/memtest/ ? Ikke prøvd selv, men ser sikker ut (http://www.softpedia.com/progClean/MemTest-Clean-9423.html) Endret 4. juni 2007 av thadon Lenke til kommentar
Laffen07 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Kjørte memtest nå nettopp.. fant en error. "Memory error detected! Pair 654392 does not store values accurateley. MemTest have detected that your computer cannot accurateley store data in RAM. You need to fix this. Hva bør jeg gjøre nå? EDIT: lol, fikk opp 32 erroer på memtesten så krasjet pcen Endret 6. juni 2007 av Laffen07 Lenke til kommentar
Durac Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Da har sikkert ene rammbrikken streiket.. da gjenstår det bare å finne ut HVILKEN? og da MÅ du ta ut ene brikken din.. Og greier du å ødelegge dette, så skal jeg komme å gratuelere deg og be deg ut på lunsj! Det er snart komplett umulig å ødellege noe ved å ta ut ene rambrikken.. Endret 6. juni 2007 av Durac Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Ta å lever den inn der du kjøpte maskinen, så er du sikker på at du ikke gjør noe galt. Men så er det en fine måte å lære om pc'en om du gjør det selv. Lenke til kommentar
Laffen07 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Skal jeg skru av pcen for å ta ut ram brikken eller skal pcen være på? hvordan vet jeg hvilken som er ødelagt? Lunsj høres bra ut det.. bare å reservere bord på forhånd Endret 6. juni 2007 av Laffen07 Lenke til kommentar
Durac Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 1. Skru av pcn 2. Ta ut ene rambrikken 3. Start PCn Starter PCn din, så fungere den rambrikken som står i.. Test så den andre brikken din Viss PCn din IKKE starter, så gjør den samme prossesen, men med den andre brikken din! Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Enkel guide här bl.a: http://itpro.no/art/10830.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå