Gå til innhold

Automatisk oppstart av fil når maskina skal skrues av

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en bærbar PC som jeg kjører i nett med min hoved PC via tråløst nettverk.

På den bærbare så har jeg satt opp at den bruker favorittene og "Mine dokumenter" fra hovedPC'en. Greit nok. Det fungerer.

Den bærbare kjører Win98SE.

Problemet er at når jeg tar med meg den bærbare og starter den opp et sted uten mitt nett, så endrer den stien til både favoritter og "Mine dokumenter", slik at når jeg er tilbake på nettverket så må jeg sette det opp igjen.

Så tenkte jeg at det ville være enklere å lage en bat fil som automatisk gjør disse endringene for meg (greit nokk det også).

Så kommer problemet :

Jeg vil at den fila skal starte automatisk hver gang jeg skrur av maskina (uten at jeg må klikke på en fil for at den skal avslutte seg). Grunnen til det er at det er flere som bruker den og det skal være så enkelt som mulig (og det skal ikke være nødvendig å tenkte på det).

Altså er det mulig å legge opp et script (evt. la den kjøre en bat fil før den skrur jeg av etter at vi har trykket på "slå av maskin" alternativet ???????

Annen mulig løsning :

Den fila kan startes automatisk hver gang maskina blir skrudd på, men hvor skal jeg da gjøre slik at den starter??????

Kan IKKE legge den i mappa "oppstart" pga. endringenen fila gjør, krever enten at maskina logger seg av eller restartes.

Kan heller IKKE legge den i autoexec.bat pga. den fila skal inn å endre noe i regedit.

Altså ..... hjelp !!! Noen som kan hjelpe meg her ?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...