gupp Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei, etter mye stabilitets problemer med forrige router fra NGT (tror den forrige var en Thompson), fikk jeg en ny en. Denne gangen en speedtouch 5x6. Code: Product Name: SpeedTouch 5x6 Software release: 6.1.4.3 Product Code: 35998480 Board Name: BANT-V Jeg er en relativt gammel rev når det kommer til NGT og NAT etc, men her sluttet moroa. Jeg har hatt FTP på port 21 og web på port 80 i mange år med NGT. Den eneste endringen siden det virket, er den nye routeren. Jeg assigner en FTP eller web server via de "flotte" menyene (hjemme nettverk - enhenter - tilordne en applikasjon til en lokal enhet) som routernen gir. Jeg har til og med ringt NGT og fått de til å bekrefte at porten sees som åpen. Men jeg kommer aldri frem til maskinen. Det eneste andre nye jeg har merket er at jeg nå har en ny entry i Windows XP sin "Network Connections". Jeg har alltid bare hatt mitt NIC stående der, men nå er det også "Internet Gateway" listet der. Under properties på den, er det nok en slags NAT dings, hvor jeg kan taste inn en applikasjon jeg vil dele. Her legger jeg også til FTP'en min, men fortsatt ingenting som virker. Denne siste "Internet Gateway" kommer vel av at min nye router bruker PPPOE (eller hva det nå heter) gjør det ikke? Det er jeg temmelig sikker på at den gamle routeren ikke gjorde. Hjelp...hva skjer? Endret 4. juni 2007 av gupp Lenke til kommentar
bramat Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Har lite erfaring med routeren du nevner, men det som har funka for meg tidligere er å aktivere ip_nat_loopback på routeren via telnet. Internet Gateway kommer nok opp fordi upnp er aktivert i routeren. Kanskje denne kan hjelpe ? Edit: la til link Endret 4. juni 2007 av bramat Lenke til kommentar
gupp Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei, ah, så det UPnP som gjør at den Internet Gateway kommer opp ja. Jeg skal deaktivere den og se hva som skjer i ettermiddag. Ja, jeg leste den posten på NGTforum, men jeg "tror" jeg har en 546, ikke en 516. Jeg kommer ihvertfal ikke inn med telnet heller. Sjekk du samme forum ser du jeg har kryss posta der Gud jeg savner de "enkle" Cisco CMOS dagene. Endret 4. juni 2007 av gupp Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hadde samme problem som deg at ikke web eller ftp serveren funka etter ruterbytte på standard portene. Fulgte denne guiden på itpro og det løste seg. Av en eller annen idiotisk grunn kjører ruteren tjenester på port 80 og 21. Lenke til kommentar
gupp Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hei hei, Jeg hadde sett den guiden før, men trodde ikke den var til min router, men den andre Thompson modellen. Gikk gjonnom nå, og det funka 100%! Tusen, tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Nå har jeg det artige problemet at FTP serveren bare kutter overføring etter noen sekunder. Det går kjempefort frem til jeg har lastet opp 500k-4Mb, så stopper den bare. Jeg har forwarded pasv range, og satt FTP serveren til å autokonfigurere det med UPnP i tillegg uten at det hjalp. Jeg forwarded porter både i Web GUI og i telnet. Før jeg la til NAT entries i guiden, var ikke port 80 eller 21 med i "nat maplist". Nå vises de 2 ganger. 1 gang med "84.48.77.X:80" også lengre ned "any:80" i outside address kolonnen. Er det riktig? Endret 5. juni 2007 av gupp Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Bra det ordna seg. Eneste jeg setter opp i ruteren når jeg åpner porter er "Opprett et nytt spill eller applikasjon" først og skriver inn porten(e). Etterpå går jeg til "Tilordne et spill eller applikasjon til en lokal nettenhet" og velger pcen porten skal til. Endret 5. juni 2007 av ostepopp Lenke til kommentar
gupp Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Ja, det ser ut som det samme jeg gjør, men jeg la til den port rangen med telnet også, på samme måte som FTP og HTTP. Kanskje ta det bort igjen ikveld da. Det merkelige er at den bare feiler ved upload, når jeg laster ned fra serveren min er alt helt ok. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Feiler den både eksternt og internt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå