danjohan Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Er det no farlig å polere bilen i sola? Har hørt at man ikke skal det.. Eller er det bare piss? Vurderer å polere bilen nå som det er så fint vær Endret 4. juni 2007 av danjohan Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Både ved vask og polering er det viktig å ikke stå i solsteika. Finn et sted med skygge så er det ingen problem. Grunnen til at det ikke skal poleres eller vaskes i sola er fordi vaskemiddel, og polish kan "brenne" seg fast i lakken. Det kan også skape skjolder. Lenke til kommentar
carlis87 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Brenne fast? Sett bilen i skyggen, ellers blir polishen også veldig vanskelig å fjerne, ikke glem og holde deg unna svart plast. Ikke la nyvasket bil tørke i sola, tørk heller med håndkle. og for all del ikke bruk zalo under vasken. =P Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Brenne fast? Sett bilen i skyggen, ellers blir polishen også veldig vanskelig å fjerne, ikke glem og holde deg unna svart plast. Ikke la nyvasket bil tørke i sola, tørk heller med håndkle. og for all del ikke bruk zalo under vasken. =P 8948428[/snapback] Okay.. Har merka det Hehe Zalo ja.. Ops Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Zalo er kjempefint å bruke før man skal pollere. avfettende. Høyttrykksspyl bilen, vask med varmt van og zalo etterpå. Bruk white sprit eller terpentine / avfetting eller lignede for å fjernen asfaltrester rundt hjulbuene / over kanalene. Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 bruker aceton jeg på de verste flekkene xD Bare husk å tørk VELDIG godt av etterpå, ellers fjerner du lakken med^^ Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 bruker aceton jeg på de verste flekkene xD Bare husk å tørk VELDIG godt av etterpå, ellers fjerner du lakken med^^ 8968733[/snapback] jøss... tør du virkelig å bruke aceton på billakk ? det kaller jeg for risikosport... :!: Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 bruker aceton jeg på de verste flekkene xD Bare husk å tørk VELDIG godt av etterpå, ellers fjerner du lakken med^^ 8968733[/snapback] jøss... tør du virkelig å bruke aceton på billakk ? det kaller jeg for risikosport... :!: 8969282[/snapback] Det kaller jeg amøbe-virksomhet. Trenger kun avfetting og clay. Ikkenoe som står imot dette. Lenke til kommentar
carlis87 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 zalo er påvist at er skadelig på lakken, vask heller bilen oftere med bilshampo, det finnes egen fettfjerner til bil, skader ikke å ta en tur innom biltema eller liknende. Biler er ikke oppvask.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå