gunnarhalle Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Mårn! Satt med JBuilder i win XP, og tilkobla AC, da laptopen min hang seg. Ctrl-Alt-Del ga ingen respons, så siste utvei var en hard reboot.. Trøkka ned Power-knappen, og skrudde av maskina. Når jeg nå prøver å skru på maskina igjen, er det eneste som skjer at de 3 led'sene ved Power-knappen lyser i 2-3 sekund, samt et ørlite knepp i høyttalerene, så vidt hørbart. Ikk'no viftelyd, ikk'no harddisk sus, ikke noe som helst.. Noen vært bortig det samme? Vet at batteriet var minst ½ oppladet. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Makina er da ikke så gammel (siden den er 4150) så da er det vel bare å returnere den? Ut fra symptomene høres det ut som om det er en alvorlig HW feil, hvis ingenting starter. kanskje CPU eller HK? har du ringt dell? Forsøkt boot med bootbar CD i skuffen? (Tviler men verd et forsøk?) Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Har ikke ringt, da det ikke er så mange å ringe til. Ikke enda ihvertfall. Ikke no poeng å prøve å boote på cd, for maskina gjør ikke forsøk på å boote engang. Det er ihvertfall sånn det ser ut. Har uansett ikke mulighet til å påne cd-skuffa Ja, maskina er rimelig ny, 2 mndr gammel, så garantien er heldigvis gyldig :wink: Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei! Hadde samme problem med min 2500... Ta ut batteriet, la maskinen hvile i noen timer, sett batteriet inn i maskinen igjen, og prøv på nytt... Dette hjalp om ikke annet meg! Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Det var hovedkortet som hadde lagt seg.. Forresten elendig service fra Dell sin side! Helt utrolig! Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Hva vil De ha utdypet? Dell sin service? ): Da jeg ringte Dell-support dagen etter jeg merka noe var i veien med min maskin, virka alt greit. Vi gikk igjennom hans standard feilsøkings-formel; ta ut alt som finnes i maskinen, og se om ting blir bedre. Det gjorde det ikke. Så fant han ut at vi måtte få levert imm maskinen til rep, og skulle få organisert henting. Jeg skulle få telefon etter et par minutt om hva som skulle skje videre, men noen telefon kom ikke. Jeg ringte tilbake og etterlyste vedkommende jeg snakka med, og han kunne fortelle at han ikke hadde fått gjort det han skulle enda. Det skulle ta 5 minutt, og det hadde gått 4 timer.. Tiden gikk videre, og etter en uke ringte jeg tilbake, uten å ha hørt fra Dell. Fikk da snakke med en annen service-konsulent, og han kunne ikke se at det var registrert noen feil eller mangler på min maskin. Ei heller samtaler utført angående maskinen siste mnd! Jeg uttrykte min ergrelse over dette, og fikk tilslutt, etter nye 50 minutt med testing over telefonen, overbevist herremannen om at det ikke hjalp å ta ut harddisken enda en gang.. "Vi kommer om en liten uke", var resultatet av den samtalen.. Jeg ringte altså på Onsdag, og de skal komme i morgen, på Mandag. Hurra.. De burde dukke opp i morgen! Eller skulle jeg utdype hovedkort problemet? ): Maskinen starter ikke, det eneste som skjer er at lysdiodene lyser i 2-3 sek. Det har ikke noe å si om harddisk eller ram er fjernet, samme kjøret uansett. Jeg har hørt mange som er oppgitt over Dell-support, og det er virkelig rutiner de burde se nermere på. Har tenkt å ta dette videre. Det er riktignok ikke verdens undergang, men heter det service, så burde man forvente service. Ellers er jeg like blid Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det virker som at dell har veldig forskjellig service til tider. De erfaringene jeg har er egentlig svært gode. Selv om problemene ikke har vært like alvorlige som dine. Min første hendvendelse til dell support var egentlig den daglige lederen for en bedrift jeg jobber som datakonsulent for. Han ringte meg etterpå og jeg dro ut for jeg regnet med at jeg visste feilen. Jeg fikk da fikset det, og da ringte det fra en dell service kar som lurte på hvor han skulle, og jeg da sa at jeg hadde fikset det. Dette var en maskin uten spesielle service avtaler. (problemet var at filtabellen på harddisken var gåen). Andre gangen tok jeg selv kontakt med dem da en kamerat hadde kjøpt en 4150 bærbar og det var litt for mange døde pixler. Jeg sa hvordan det var og at dette ikke var akseptabelt. De kom på døra 2 dager etter jeg ringte og skiftet det på stedet (dette var kun med 1 års billigste service avtale). Tredje gangen var med en inspiron 2600 bærbar med en sprekk i skjermlokket. Da var det også en kar som kom etter to dager og skiftet det på stedet. Brukte ca 5 minutter hver gang med å forklare hvordan det var og arrangere hva som skulle gjøres de siste to gangene. Ellers må det sies at jeg har "ansvaret" for mange fler Dell maskiner (både stasjonære og bærbare) som jeg aldri har hatt noen problemer med. Jeg får virkelig håpe at Dell klarer å skjerpe support avdelingen sånn at alle får lik support! For den jeg har fått har jeg vært veldig fornøyd med. Både når jeg har ringt som privatperson og i bedrift sammenheng. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg er også veldig fornøyd med Dell support.. Sendt mail og forklarte at ene plastikk puten som skal holde laptoppen oppe fra bordet hadde detti av.. Etter noen mail frem og tilbake der de spør om service-tag, så får jeg beskjed om at de skal sende putene til meg.. Noen dager senere får jeg en telefon fra et eller annet frakte-firma der de lurer på hvor jeg er hen, jeg forteller at jeg er i Oslo og han sier han skal komme til Oslo.. Et par timer senere kommer han med en svær eske og noen små gummiputer i den.. Meget fornøyd jeg selv om det var litt overkill bare for å sende noen små puter... Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Ellers er jeg like blid Vel.. Er ikke så blid likevel.. En kjapp telefon til Dell fastslo at de ikke hadde registrert noen rep på maskina mi idag. Da ble jeg glad, kan dere tenke dere! Kom faktisk i prat med han jeg snakka med ved aller første kontakt med Dell-support, og uttrykte min vrede over hans slette arbeid. Han skulle da ta sakene i egne hender, og deretter ringe meg etter 10 minutt når han hadde snakka med de personene han trengte å snakke med. 10 minutt ble fort til en halv time som så ble til en time. Sikkert ikke så farlig for mange, men jeg har andre ting å fare med enn å vente på telefonoppringninger som ikke kommer. Så jeg ringte opp igjen, og fikk endelig snakke med en kar som faktisk gjorde noe, og som også ringte tilbake når han hadde funnet ut hva som måtte gjøres. Er nå lovet at de senest kommer på onsdag, og de skulle til å med "spandere" rep på stedet (de skulle egentlig tatt den med seg). Greit nok det, siden jeg er i den situasjoinen jeg allerede er i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå