specnaz91 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Jepp fikk mine idag. Går i 10. klasse.. Hadde vært greit om dere hadde skrevet 1.termin og 2.termin. Synes at min forandring har vært storartet! Hva synes dere? Hvilket forandring har det vært, stor forandring? Kom med deres karakterer! 1. termin KRL: 5 Norsk skriftlig: 4 Norsk muntlig: 6 Matematikk: 3 (herregud) Engelsk skriftlig: 4 Engelsk muntlig: 4 Samfunnsfag: 5 Natur og miljøfag: 5 Kunst og håndverk: 4 Musikk: 3 Kroppsøving: 4 Heimkunnskap: 4 Tilvalgsfag Fransk skriftlig: 2 Fransk muntlig: 3 Sum: 47 Snitt: 4.25 2. termin KRL: 6 Norsk skriftlig: 5 Norsk muntlig: 5 (skal være en 6 *klage*) Matematikk: 4 (burde vært en 5'er) Engelsk skriftlig: 5 Engelsk muntlig: 5 Samfunnsfag: 5 Natur og miljøfag: 6 Kunst og håndverk: 5 Musikk: 4 Kroppsøving: 5 Heimkunnskap: 4 Tilvalgsfag Fransk skriftlig: 2 Fransk muntlig: 3 Sum: 59 Snitt: 4.91666666667 Endret 4. juni 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Fikk standpunktkarakterene mine i musikk og heimkunnskap i dag. Fy faen jeg er skuffet. Fikk 4 i begge fagene, noe jeg IKKE fortjener. Edit: Går i 9ende Endret 4. juni 2007 av Alfen92 Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 smooth å nevne hvilket klassetrinn det er snakk om. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Unnskyld! My bad... Går i 10. klasse, innlegget er nå redigert.. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jepp fikk mine idag.Går i 10. klasse.. Hadde vært greit om dere hadde skrevet 1.termin og 2.termin. Synes at min forandring har vært storartet! Hva synes dere? Hvilket forandring har det vært, stor forandring? Kom med deres karakterer! 1. termin KRL: 5 Norsk skriftlig: 4 Norsk muntlig: 6 Matematikk: 3 (herregud) Engelsk skriftlig: 4 Engelsk muntlig: 4 Samfunnsfag: 5 Natur og miljøfag: 5 Kunst og håndverk: 4 Musikk: 3 Kroppsøving: 4 Heimkunnskap: 4 Tilvalgsfag Fransk skriftlig: 2 Fransk muntlig: 3 Sum: 47 Snitt: 4.25 2. termin KRL: 6 Norsk skriftlig: 5 Norsk muntlig: 5 (skal være en 6 *klage*) Matematikk: 4 (burde vært en 5'er) Engelsk skriftlig: 5 Engelsk muntlig: 5 Samfunnsfag: 5 Natur og miljøfag: 6 Kunst og håndverk: 5 Musikk: 4 Kroppsøving: 5 Heimkunnskap: 4 Tilvalgsfag Fransk skriftlig: 2 Fransk muntlig: 3 Sum: 59 Snitt: 4.91666666667 8778929[/snapback] Ser at fransk karakterene har stått på stedet hvil ^^ Jeg slet omtrent like mye med fransk på ungdomsskolen. EDIT: Leif var her. Endret 4. juni 2007 av wurrzagh Lenke til kommentar
@ir Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Her er mine karakterer. Sånn middelsfornøyd Norsk s: 5 Norsk m: 6 Nynorsk: 5 Engelsk s: 4 (damn, english teacher ) Engelsk m: 5 Matte: 6 (wee!) Naturfag: 6 Samfunnsfag: 6 KRL: 6 Heimkunnskap: 6 K&H: 6 Musikk: 5 Gym: 5 Tilvalg - teknologi: 6 Snitt: 5,5 -------- Lurer på hva jeg får på eksamen Hadde norsk, veldig usikker på hva jeg får i nynorsk Edit: la på snitt Endret 4. juni 2007 av Atir_ Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jepp fikk mine idag.Går i 10. klasse.. Hadde vært greit om dere hadde skrevet 1.termin og 2.termin. Synes at min forandring har vært storartet! Hva synes dere? Hvilket forandring har det vært, stor forandring? Kom med deres karakterer! 1. termin KRL: 5 Norsk skriftlig: 4 Norsk muntlig: 6 Matematikk: 3 (herregud) Engelsk skriftlig: 4 Engelsk muntlig: 4 Samfunnsfag: 5 Natur og miljøfag: 5 Kunst og håndverk: 4 Musikk: 3 Kroppsøving: 4 Heimkunnskap: 4 Tilvalgsfag Fransk skriftlig: 2 Fransk muntlig: 3 Sum: 47 Snitt: 4.25 2. termin KRL: 6 Norsk skriftlig: 5 Norsk muntlig: 5 (skal være en 6 *klage*) Matematikk: 4 (burde vært en 5'er) Engelsk skriftlig: 5 Engelsk muntlig: 5 Samfunnsfag: 5 Natur og miljøfag: 6 Kunst og håndverk: 5 Musikk: 4 Kroppsøving: 5 Heimkunnskap: 4 Tilvalgsfag Fransk skriftlig: 2 Fransk muntlig: 3 Sum: 59 Snitt: 4.91666666667 8778929[/snapback] Tror kansje ikke du fortjener den 5ern i matte likevel du har 64 poeng, og etter kunskapsløftet teller tilvalgsfag au så snittet ditt er desverre ikke mer enn : 4.57 til 2. termin ikke ille det heller da, kommer inn på de fleste videregående greit med det. Endret 4. juni 2007 av potetgullmannen Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Nei, der tar du feil. Hos oss som er født i 1991 tells det ikke, vi er det siste "kullet". Alle som har blitt etter 1991 tells tilvalgsfagene. ... Eller så hadde jeg jobbet hardt for fransken, men franks suger anyways. At jeg t.o.m gadd å ha det i 3 år. Forteller vel litt om meg >.< Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Er da ingen grunn til å være skuffet over karakterer man får på ungdomsskolen, da alle nesten garantert kommer inn på skolen man søker på. 2-3 i snitt er mer enn nok for å komme inn på "vanlige" skoler, hvis du ikke skal inn på superskoler eller noe slikt. Endret 4. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
@ir Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Er da ingen grunn til å være skuffet over karakterer man får på ungdomsskolen, da alle nesten garantert kommer inn på skolen man søker på. 2-3 i snitt er mer enn nok for å komme inn på "vanlige" skoler, hvis du ikke skal inn på superskoler eller noe slikt. 8780383[/snapback] Altså, 2-3 i snitt sier jo litt om din innsats. Dessuten, når det kommer til matten i f.esk. vgs, så dør du hvis du ikke har basiskunnskaper som du trenger fra ungdomsskolen. Dessuten har du ikke den arbeidsrutinen i deg, og du vil slite mer og mer på vgs. Jeg mener det nytter seg å jobbe både hardt på ungdomsskolen, slik at du skal klare deg bra på vgs. Og det er ikke mange gode skoler i Oslo som lar barn med 2 i snitt komme inn. I såfall har de skolene enormt dårlig miljø, og der blir du ikke akkurat motivert til å arbeide. Og det spørs hva du mener med superskoler. Jeg skal inn på Lambertseter, og der krever de rundt 4,7 i snitt, hvis jeg ikke tar feil - og det er vel ingen superskole? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Husk at på ungdomsskolen er det trivielt å få gode karakterer. Sitter man med en 3'er der i matematikk så vil man høyst sannsynlig ikke får bedre enn 3 på GK. Så ungdomsskolekarakteren sier egentlig bare hvor suck-up du er, og hvor mange ganger du gadd å lese pensum. Forståelse har ingen hensikt. God sommer. Endret 4. juni 2007 av kloffsk Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Husk at på ungdomsskolen er det trivielt å få gode karakterer. Sitter man med en 3'er der i matematikk så vil man høyst sannsynlig ikke får bedre enn 3 på GK. Så ungdomsskolekarakteren sier egentlig bare hvor suck-up du er, og hvor mange ganger du gadd å lese pensum. God sommer. 8780480[/snapback] Det kan godt hende, men trådstarter har sikkert jobbet mye og godt for de karakterene så det er ikke noe vits og kalle han en suck-up/rævslikker for det. Bra jobba og god sommer. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Fikk også mine i dag. Går i tiende nå. Norsk: 6 (bokmål, nynorsk og muntlig slås sammen) Matte: 6 Engelsk: 6 (muntlig og skriftlig slås sammen) Samfunnsfag: 6 Heimkunnskap: 6 Naturfag: 6 Kunst og håndverk: 6 KRL: 6 Musikk: 6 Gym: 5 Tilvalgsfag: Fransk: 5 (muntlig og skriftlig slås sammen) (Kunne nok ha presset meg opp til en sekser i fransk også, men jeg hadde fire fag å gå opp i, så da ble fransken nedprioritert, den teller jo ikke uansett.) Snitt: 5,9. (Haha, pwnd@Atir_) Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Neida, kaller han ikke det. Synes bare denne tråden er fullstendig meningsløs. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Da skjønner jeg poenget ditt. Jeg sparer jobbing til 10. og videregående jeg. @Vegard_: HOLY SHIT! Fake? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Er da ingen grunn til å være skuffet over karakterer man får på ungdomsskolen, da alle nesten garantert kommer inn på skolen man søker på. 2-3 i snitt er mer enn nok for å komme inn på "vanlige" skoler, hvis du ikke skal inn på superskoler eller noe slikt. 8780383[/snapback] Altså, 2-3 i snitt sier jo litt om din innsats. Dessuten, når det kommer til matten i f.esk. vgs, så dør du hvis du ikke har basiskunnskaper som du trenger fra ungdomsskolen. Dessuten har du ikke den arbeidsrutinen i deg, og du vil slite mer og mer på vgs. Jeg mener det nytter seg å jobbe både hardt på ungdomsskolen, slik at du skal klare deg bra på vgs. Og det er ikke mange gode skoler i Oslo som lar barn med 2 i snitt komme inn. I såfall har de skolene enormt dårlig miljø, og der blir du ikke akkurat motivert til å arbeide. Og det spørs hva du mener med superskoler. Jeg skal inn på Lambertseter, og der krever de rundt 4,7 i snitt, hvis jeg ikke tar feil - og det er vel ingen superskole? 8780418[/snapback] Tss, jeg får ikke 2-3, men det er nok for å komme inn på de fleste skoler for normale folk. Når det gjelder matten i starten av førsteåret så er det greit å kunne basic ting, men når det beveger seg til 2mx/3mx er det helt nytt. Ikke alt for vanskelig i starten. Det samme gjelder arbeidsrutiner, på videregående er det enkelt førsteåret, men de to siste årene blir det trappet opp. På universitetet er det svært viktig å være disiplinert, siden det er så selvstendig. Er fra tromsø, så har ikke peiling på skoler der, men 4,7 for å komme inn er svært høyt på for eksempel kvaløya vgs. Endret 4. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Da skjønner jeg poenget ditt. Jeg sparer jobbing til 10. og videregående jeg. @Vegard_: HOLY SHIT! Fake? 8780527[/snapback] Nei, er ikke fake. Og tvillingbroren min (Hippie-Erlend) fikk akkurat det samme. (Foruten fransken.) Skal sies at jeg synes lærerne er altfor snille. Har aldri hatt snitt på under 5 på ungdomsskolen. Kommer nok til å synke litt på videregående. Menmen, jeg takker ikke nei! Lenke til kommentar
@ir Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Neida, kaller han ikke det. Synes bare denne tråden er fullstendig meningsløs. 8780515[/snapback] Synes det er ganske spennende å se hva andre fikk, jeg da. Men så er folk forskjellige Lenke til kommentar
@ir Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Tss, jeg får ikke 2-3, men det er nok for å komme inn på de fleste skoler for normale folk. 8780537[/snapback] Kaller du meg unormal? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det avhenger av hvilken videregående skole du går på. Har du lyst på gratis karakterer kan du begynne på "Skedsmo Videregående Skole". Sjekk hvordan eksamenskarakterene deres varierer med standpunktkarakterer på utdanningsdirektoratet.no . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg