Magnus1001 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei. Kom opp i muntlig N&M, Tema jeg/vi trakk var Lys og farger. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan snakke om? Takk for all hjelp! EDIT: skal være oppe i ca 50 min. og skal ha powerpoint presangtasjon Endret 4. juni 2007 av magnus106 Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) 1. Hva er lys - Fotoner - Sol? 2. Hva er farger? Har den blå genseren noe med lyset og gjøre? (Lysabsorbering, reflektering) 3. Regnbue? Hvilke farger, ROGGBIF 4. Fargeblandinger, er blanding av lys forskjellig fra blanding av maling? Er hva jeg kommer på i farta =) EDIT: En F i ROGBIF for mye? EDIT2: Takk magnus, begynner å bli senil i 17års alderen, glemte GUL Rød, Orange,Grønn, Gul, Blå, Indigo og Fiolett Endret 4. juni 2007 av tAno16 Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hehe, kom opp i samme jeg også Energi faktisk.. Noen med ideer om hva vi kan gjøre, praktisk og teoretisk for at presentasjonen havner høyt i karakterskalaen? Problemløsning? Sitter med en 6'er i Natur og miljøfag. Tro det eller ei, er forbanna. Nå må jeg slite igjen for å beholde min 6'er. Første gang var det å pugge hele boka, og dermed bli grillet av læreren i 30 minutter. Er drittlei det faget . Lenke til kommentar
Magnus1001 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Takk! fikk noen ideer nå ja Men det er *ROGGBIF* du glemte gul Takk for hjelp! Fler som har noe og tilføye? Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ja, visste det var noe jeg mangla :D Lenke til kommentar
Magnus1001 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Kunne noen forklart litt om fotoner, har egentlig aldrig helt skjønt det greine der. takk Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Lys og farger faktisk.. Kom også opp i naturfag og var livredd for emnet.. Hvilken bok er det forresten? Hørtes mistenkelig mye ut som en svart drittbok blant lærerene kalt Tellus..? Edit: Å huske fargene i regnbuen er enkelt. Tenk på Roastbeef. Gjør alltid det jeg. Fikk forøvrig 2- på prøven også, men jeg hadde da regbuefargene rett tror jeg.. Endret 4. juni 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Kunne noen forklart litt om fotoner, har egentlig aldrig helt skjønt det greine der. takk 8779042[/snapback] Etter et raskt søk på google på hva er foton? Fikk jeg dette sitatet: Lys er ikke elektroner som beveger seg gjennom luften. Det finnes noen partikler som heter fotoner det er disse vi regner som lys. De eksisterer bare når de beveger seg i lyshastigheten 300.000km/sek ... " (kilde Hva er lys? litt nede på siden.) Og hvis du forstår deg her, og klikker deg på de vanskelige ordene så er det nokså bra forklart. Fotoner på vanskelig språk Endret 4. juni 2007 av Phinex Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Bølgelengden av elektromagnetisk stråling er jo essensielt for farger, så det ville jeg ihvertfall inkludert. no.wikipedia.org/wiki/Farge - her finner du også lenker til bl.a elektromagnetisk stråling. Er du god i engelsk anbefaler jeg den engelske utgaven av wikipedia siden denne inneholder med informasjon. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Eit par innlegg er flytta over til denne tråden. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Der var N&M unnagjort, fikk en 5'er Lenke til kommentar
Magnus1001 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Der var N&M unnagjort, fikk en 5'er 8795220[/snapback] Missfornøyd? hadde vært glad jeg da... Men noen som slapp det. Faglærer var syk så vi fikk vite det når vi kom på skolen og lærane har visst det HELE uka så jobba og slitt til ingen nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå