willy_seff Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 der det smart å kjøpe Nintendo Wii Komponentkabel en og beholde Nintendo Wii RGB video kabel. er det stor forkjell i grafikk. hvorfår er det 5 pinnekabler ikke 1 komponent plugg? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er fem kabler fordi: 2 er lyd (rød, hvit), også sendes videosignalet i tre forskjellige farger (rød, blå og grønn), dette gir bedre bildekvalitet. Komponentkabler er det du bruker på en HDTV. Om du har HDTV er altså komponent veien å gå. Om du har vanlig gammeldagsTV så er det lurt å kjøpe en RGB scart kabel, som gir best bilde på denslags TVer. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 hvorfår er det 5 pinnekabler ikke 1 komponent plugg? Woot? hvis det bare er en bildekabel så kalles det ikke komponent, men kompositt som er den dårligste måten å overføre bildet på. Som fyren før meg sa, hvis du har lcd eller plasma tv så er absolutt komponentkabel veien og gå. Men om du har en crt skjerm så sats på en Scart kabel. Lenke til kommentar
willy_seff Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) hvorfår er det 5 pinnekabler ikke 1 komponent plugg? Woot? hvis det bare er en bildekabel så kalles det ikke komponent, men kompositt som er den dårligste måten å overføre bildet på. Som fyren før meg sa, hvis du har lcd eller plasma tv så er absolutt komponentkabel veien og gå. Men om du har en crt skjerm så sats på en Scart kabel. 8781433[/snapback] jeg vet at jeg trenger en HD readdy tv. jeg har set film av zelda der det er vist Komponent \ komposit og RGB Big difference jeg fikk svaret når han sa kompositt og komponent. Endret 5. juni 2007 av willy_seff Lenke til kommentar
SwedishChef Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Fikk akkurat RGB scart kabelen hjem i posten. Må si bildet ble ekstremt mye bedre. Nesten som å få på briller alt ble klarere og ting fløyt ikke inn i hverandre lenger. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Fikk akkurat RGB scart kabelen hjem i posten. Må si bildet ble ekstremt mye bedre. Nesten som å få på briller alt ble klarere og ting fløyt ikke inn i hverandre lenger. 8796108[/snapback] Heldig grisen. Jeg fikk farge skjær i bildet når jeg koblet skart kabelen i rgb pluggen. Jaja, gammel slitt tv, hva kan man gjøre Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Fikk akkurat RGB scart kabelen hjem i posten. Må si bildet ble ekstremt mye bedre. Nesten som å få på briller alt ble klarere og ting fløyt ikke inn i hverandre lenger. 8796108[/snapback] Anbefaler du denne scart løsningen fremfor de som følger med? Er det såpass forskjell? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vanlig Scart er bare litt bedre, jeg ser ikke så veldig stor forskjell. Men så finnes det noe som heter RGB Scart, og der får du mye bedre farger. Så hvis din TV støtter RGB Scart så vil jeg absolutt anbefale det. Lenke til kommentar
SwedishChef Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Fikk akkurat RGB scart kabelen hjem i posten. Må si bildet ble ekstremt mye bedre. Nesten som å få på briller alt ble klarere og ting fløyt ikke inn i hverandre lenger. 8796108[/snapback] Anbefaler du denne scart løsningen fremfor de som følger med? Er det såpass forskjell? 8802030[/snapback] Jeg synes det er stor forskjell mer enn jeg trodde det skulle bli. Viktig at TVen din støtter RGB scart. Hadde ikke manualen til min TV så tok en liten sjans på at den hadde det. Virker som om symbolet nær den scartinngangen min som støtter RGB har tre prikker inne i seg. Du skjønner hva jeg mener når du ser den om du ser den bak din TV. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Låner tråden litt (beklager) Jeg har sett litt mer på Wii i det siste. Men jeg er litt usikker på denne komponent kabelen. Jeg har en LCD TV, den er bare HD-Klar, (720p) og har bare en DVI inngang, hvordan blir det da med tilkopling til Wii? Da jeg ikke vil bruke scart eller slike kabler. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Låner tråden litt (beklager) Jeg har sett litt mer på Wii i det siste. Men jeg er litt usikker på denne komponent kabelen. Jeg har en LCD TV, den er bare HD-Klar, (720p) og har bare en DVI inngang, hvordan blir det da med tilkopling til Wii? Da jeg ikke vil bruke scart eller slike kabler. 8833507[/snapback] Den har vel komponent og scart også? tviler på at du får noen dvi kabel til wii. Men tror neppe komponent blir så mye dårligere. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har sett litt mer på Wii i det siste. Men jeg er litt usikker på denne komponent kabelen. Jeg har en LCD TV, den er bare HD-Klar, (720p) og har bare en DVI inngang, hvordan blir det da med tilkopling til Wii? Da jeg ikke vil bruke scart eller slike kabler. 8833507[/snapback] Hva med en slikfra komponent-kabalen til dvi-kontakten? Du finner andre liknende løsninger. Det bør ikke være store kvalitetstapet. Lenke til kommentar
SwedishChef Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Wii støtter bare komponent og RGB scart(bedre en kompositt som følger med) dersom man vil ha noe som er bedre enn den som følger med. Vet ikke hvorfor du ikke vil bruke scart eller slike kabler, men bildet vil i hvert fall ikke bli bedre av å gjøre om kompositt signalet til DVI, det er allerede optimalt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Han har bare DVI-inngang på tv-en. Den er det litt vanskelig å stappe komponentkablene inn i. Kvaliteten vil nok være bedre med komponent enn kompositt selv om det må innom en liten komponent->DVI-overgang. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Er det noen som vet om det er stor forskjell på komponent-kabler til $10 og den offisielle til $30? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Er det noen som vet om det er stor forskjell på komponent-kabler til $10 og den offisielle til $30? 8859925[/snapback] Uoffisielle; 1.80 m Offisielle; 2.40 m Lengden er ihvertfall litt forskjeller på, men bildemessig må eg inrømme at eg ikkje såg noen som helst nevneverdige forskjeller. No skal det også sies at eg ikkje har gått inn for å sammenligne disse to heller. Men eg foretrekker heller å spille på vanlig TV meg RGB kabler, da det gir best bilde syns eg da. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Låner tråden litt (beklager) Jeg har sett litt mer på Wii i det siste. Men jeg er litt usikker på denne komponent kabelen. Jeg har en LCD TV, den er bare HD-Klar, (720p) og har bare en DVI inngang, hvordan blir det da med tilkopling til Wii? Da jeg ikke vil bruke scart eller slike kabler. 8833507[/snapback] Den har vel komponent og scart også? tviler på at du får noen dvi kabel til wii. Men tror neppe komponent blir så mye dårligere. 8834700[/snapback] Ja, har selvsagt det og. Har 2x Scart, 1x DVI, 1x SVIDEO. Men har ikke noe mulighet for 5kabler i Tvn. Muligheten for SCART er jo der, men har hørt det er så dårligt på LCD, derfor vil jeg ha noe bedre. Endret 15. juni 2007 av MortenGlmz Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Scart rgb er ihvertfal langt bedre enn kompositt, så hadde skaffet en scart kabel om jeg hadde vert deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå