mad_arab Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) 1. Jeg liker ikke de nye sonene. smak og behag. jeg synes de fleste av dem er bra, selv om jeg savner noe av den middelalderske stemningen fra originalen. 2. Draenei og bloodelves er tullete raser som beveger seg LANGT vekk fra det warcraft en gang var, med dumme og onde øksesvingede orcer mot de gode og edle menneskene. Det er bare to nye raser. Jeg sliter med å forstå hvordan disse, med lav andel av spillerne totalt sett, kan ødelegge spillet. Jeg synes heller ikke de er så gærne, spesielt draenei liker jeg. 3. Jeg liker ikke Shattrath, stygg by som jeg er "tvunget" til å oppholde meg i, med mindre jeg ønsker å bedrive 2 timer flyving daglig fra og til Dark Portal. Dette er tull. Jeg oppholder meg i de gamle byene. Jeg har HS i shatt, og hopper gjennom portalen derfra, til IF eller SW etter hva jeg føler for. 4. For mye "space age"-våpen. Jeg vil at ei øks skal se ut som ei øks, ikke en lyssabel fra starwars. Enig til en viss grad... men det var slik før også når du fikk raid drops. 5. Jeg tok meg en pause på 2 måneder og begynte ikke igjen før for en uke siden. Alle som hadde spilt imens var vanvittig mye sterkere enn meg, og arena er håpløst for en paladin som meg i blått gear, når det finnes warlocker med 12000 hp som bare klør i fingrene på å ta meg. Prioritere det sosiale livet sitt er tydeligvis ikke lov lenger, da blir man straffa ved å være ubrukelig når man vender tilbake. Arena systemet matcher deg med spillere som har liknende utstyr og liknende prestasjoner. 6. Forskjellen mellom Horde og Alliance finnes ikke lenger, annet enn litt andre farger og utseende. Dette er bare rehash av argument nr 2, se mitt svar derfra. 7. Med mindre man raider aktivt så har man ikke stort å gjøre i BC lenger. Arena er det tross alt begrensa hvor mye det lønner seg å gjøre daglig, og med mindre man har det beste av det beste er man dømt nedenom og hjem som lag uansett. Det er mange flere 5-manns instancer å gå på lvl70 enn det var 5-manns å gå på lvl60. Det er også mange flere quests og reputation rewards. Det er MYE mer å gjøre etter du har dinget 70 enn det var å gjøre når du var på 60. Og dette er UTEN raid guild. Noen reputation rewards er du allerede kvalifisert for bare etter questene... ta en runde til quartermasters og du kan få kjøpt deg endel plans, patterns etc. 8. Blizzard lovte at det skulle bli mindre grinding fra og med BC.Jeg har bare sett grove eksempler på det motsatte. Det er mer spillinnhold, men også mer grinding. Men grindingen er bare hvis du vil ha reputation rewards. Du trenger ikke grinde for å komme deg til Karazhan heller. Så du kan gå rett på raiding uten å grinde. Endret 5. juni 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor gidder alle dere som syter og klager å spille det i det hele tatt vist det er så fryktelig kjedelig osvosvosv? Synes WoW ble mye bedre etter TBC selv. Kombat-Kaare, du vet at det er portal til alle store byer i Shattrath? Har ikke vært i nærheten av the Dark Portal siden jeg gikk gjennom den når tbc kom. HS i shatt på alle alter også fikser biffen. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 4. For mye "space age"-våpen. Jeg vil at ei øks skal se ut som ei øks, ikke en lyssabel fra starwars. Enig til en viss grad... men det var slik før også når du fikk raid drops. 5. Jeg tok meg en pause på 2 måneder og begynte ikke igjen før for en uke siden. Alle som hadde spilt imens var vanvittig mye sterkere enn meg, og arena er håpløst for en paladin som meg i blått gear, når det finnes warlocker med 12000 hp som bare klør i fingrene på å ta meg. Prioritere det sosiale livet sitt er tydeligvis ikke lov lenger, da blir man straffa ved å være ubrukelig når man vender tilbake. Arena systemet matcher deg med spillere som har liknende utstyr og liknende prestasjoner. 6. Forskjellen mellom Horde og Alliance finnes ikke lenger, annet enn litt andre farger og utseende. Dette er bare rehash av argument nr 2, se mitt svar derfra. 7. Med mindre man raider aktivt så har man ikke stort å gjøre i BC lenger. Arena er det tross alt begrensa hvor mye det lønner seg å gjøre daglig, og med mindre man har det beste av det beste er man dømt nedenom og hjem som lag uansett. Det er mange flere 5-manns instancer å gå på lvl70 enn det var 5-manns å gå på lvl60. Det er også mange flere quests og reputation rewards. Det er MYE mer å gjøre etter du har dinget 70 enn det var å gjøre når du var på 60. Og dette er UTEN raid guild. Noen reputation rewards er du allerede kvalifisert for bare etter questene... ta en runde til quartermasters og du kan få kjøpt deg endel plans, patterns etc. 8. Blizzard lovte at det skulle bli mindre grinding fra og med BC.Jeg har bare sett grove eksempler på det motsatte. Det er mer spillinnhold, men også mer grinding. Men grindingen er bare hvis du vil ha reputation rewards. Du trenger ikke grinde for å komme deg til Karazhan heller. Så du kan gå rett på raiding uten å grinde. 8786649[/snapback] Tydelig at mad_arab skrev mye med et utgangspunkt i å være uenig.. ##smak og behag. jeg synes de fleste av dem er bra, selv om jeg savner noe av den middelalderske stemningen fra originalen.## Flott, vi er enige. Outland har blitt veldig lite synonymt med warcraft for øvrig. Hadde det i det minste ligna på Draenor fra warcraft 2 så skulle jeg vært mer samarbeidsvillig, men det gjør det altså ikke. ##Det er bare to nye raser. Jeg sliter med å forstå hvordan disse, med lav andel av spillerne totalt sett, kan ødelegge spillet. Jeg synes heller ikke de er så gærne, spesielt draenei liker jeg.## De er ikke i lav andel. På Kor'Gall begynner allerede blood elfene å bli veeldig mange, og senest i forigårs kjørte vi gjennom mech heroic med et all-bloodelf party. Uansett er ikke dette poenget mitt, poenget mitt er at spillet har blitt så fokusert rundt disse to rasene, med all den tullete "finni på i farta"-loren som Blizzard lirte av seg. Jeg vil ha mennesker i svære panserrustninger som står samla som en vegg av gærne orcer, ikke en tragisk melodramatisk historie om de stakkars draenei som kom med romskipet sitt til Azeroth fordi de slemme bloodelfene (som har en like tragisk melodramatisk historie) og orcene hadde fordrevet dem fra hjemplaneten. Jeg vil ha warcraft, ikke "days of our lives". ##Det er mange flere 5-manns instancer å gå på lvl70 enn det var 5-manns å gå på lvl60. Det er også mange flere quests og reputation rewards. Det er MYE mer å gjøre etter du har dinget 70 enn det var å gjøre når du var på 60. Og dette er UTEN raid guild. Noen reputation rewards er du allerede kvalifisert for bare etter questene... ta en runde til quartermasters og du kan få kjøpt deg endel plans, patterns etc.## Selvsagt er det flere instancer, men det hjelper ikke å gå instancer resten av livet, spesielt ikke når de aller fleste dropper helt likt gear bare med annet navn og annet utseende. (2-handere for eksempel, finnes vanvittig mange av dem som alle omtrent har klin like stats) Rep rewards er også en del av problemet, fordi vi snakker grinding her, en uting. ##Arena systemet matcher deg med spillere som har liknende utstyr og liknende prestasjoner.## Tullprat, jeg blir hele tiden satt opp mot lag som stiller i gladiator/tier 4 sett. Spesielt lett å se på warlockene med den kjipe auraen rundt hodene sine. Jeg flyr i blått og tilogmed 1-2 grønne, og i healing gear som paladin har jeg ofte bare halvparten til de mest ekstreme warlockene. Hvis det du sier stemmer fungerer det i så fall JÆVLIG dårlig. ##Det er mer spillinnhold, men også mer grinding. Men grindingen er bare hvis du vil ha reputation rewards. Du trenger ikke grinde for å komme deg til Karazhan heller. Så du kan gå rett på raiding uten å grinde.## Poenget mitt er jo at man ikke har stort å gjøre annet enn om man skal raide, så argumentet ditt om Karazhan blir litt borte. Valget per i dag står mellom rep-grinding, endgame raiding, arena (for de beste), eller hoppe rundt i Shattrath fordi man ikke oppfyller de tre forrige kravene. Med mindre man vil kjøre instancer da, og finne enda en ny utgave av det forrige blå våpnet man fikk. Gi meg warcraft tilbake!! Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det som skuffet meg mest med TBC er det med rep grindinga, og inneholdet i quester. Husker da jeg var for første gang i Hellfire og tok den bombe questen. Det var noe helt nytt og forventningene mine til resten var veldig høy. Dessverre fikk jeg aldri den følsen igjen i noen quester. Magen min ble lvl 66 før jeg ble drit lei hele Outland Da hadde jeg gjort alt som kunne gjøres i Nagrand, faktisk nesten det eneste stedet som virkelig er flott i Outland. Synes at Hellfire også er veldig bra pga forandringene i enkelte quester. Synd det stoppa der. Startet opp en druid fra null og spilte den gjennom hele Azeroth fram til 55. Likte det veldig godt, det er Azeroth som fortsatt er wow for meg. Valgte å gi Outland nok en sjangse med druiden. Spilte for det meste meg frem til 70 med RL venner, det var for det meste dem som holdt meg i gang. Den siste RL vennnen min hadde startet noe senere, så han var litt bak oss. Hjalp han gjennom Outland med magen og dinget 70 til slutt med han også. Men da var jeg utrolig lei. På lvl 70 så jeg ikke frem til å gjøre instancer utallige ganger nok en gang. Begynte på en warlock, så ble det huntern. Nå koser jeg meg med spillet i Azeroth. Jeg vil gjerne at dere som sier at TBC gjorde wow bedre legger frem noen argumenter på hvorfor wow nå er bedre. Hva fra TBC spesielt liker dere? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 hmm for det første er expansion packen helt konge! Den gjorde med world of warcraft det blizzard skulle gjort for lenge siden: Mer quests = mindre dødtid. For det andre. Jeg håper den andre expansion packen kommer snart jeg. Artig å ha noe å glede seg til. OT: Det at Lord of the Rings filmene var delt inn i tre, å en kom vært år gjorde at jeg gledet meg.. men det er nå en annen sak. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) OT: Matrix prøvde jo seg å lage en trilogi, men de glemte å lage en slutt så de bare fant opp slutten mens de hadde lunsj... Endret 5. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 OT: Bruktbilen> ja, hørte at noen skrev en liten del av den Matrix slutten på toalettpapir. BTT>>>> (Back To Topic (anyone?)) Lenke til kommentar
Jan Åge Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Spillet var i mine øyne helt klart svakere i End-game før TBC kom ut. Som nevnt, så var det kun UBRS/scholo/strat som var tingen pre-raiding, samt rank 14 honor grinding. Dette var instancer som ikke hadde factions eller rep rewards (ei heller heroics med badges). I tillegg måtte man organisere 40(!) personer i et raid, noen flere guilds aldri klarte å samle sammen før TBC. Selvfølgelig fikk vi ZG og AQ20, men i forhold til Kara og dagens 5-manns/heroics, så stiller de svakt i forhold til loot o.l. TBC har bl.a. gitt oss sockets som er en veldig fin måte å kunne spesialisere utstyret sitt slik man selv ønsker. Det er mange flere og høyere kvalitet på craftables, eks. spellfire set osv. Faktisk så er resistance gear (som er noe jeg personlig hater) lettere tilgjengelig. Det finnes helt greie resistance greens på AH og craftables er lettere tilgjengelig nå. Pluss at det ikke kreves noe spesielt resistance gear før man starter i SCC, noe som er positivt, og da er det ofte kun MT/OT som trenger det. Ikke som huhuran i AQ40 f.eks. (/cry). (Nå vet ikke jeg hvordan det er videre ut over i disse 25 mannsene, så vil ikke uttalere meg for mye om det.) Ja, det er blitt 25 manns raid, lettere å organisere, samt at nylig ble jo kravet til xx antall consumables per encounter nerfet litt. Helt klart så er rep grind noe som ikke akkurat appelerer til moro og god stemning, men det er jo greit å kunne få seg en liten ting ekstra etter å ha farmet x instance etter x loot. Slik som vi i gamle dager ikke fikk. Revampen av honor systemet og introduksjonen av Arena og seasons er jo også en veldig fin ting med TBC. Masse latter og tårer her! (dog, mest tårer for min del ) Så dette er vel bare noen av tingene som jeg synes er forbedret med spillet etter TBC, men selvfølgelig finnes det ting som ikke er så positive. Jeg skjønner at folk er lei, det er jeg også det, har jo spilt dette i over 2 år nå med xxx antall /played. Det er også vanskelig å finne tilbake til de herlige følelsene man fikk etter å ha downet x raid boss etter yy tries eller flydd på gryphon for første gang. Men etter litt pause så finner man gjerne lysten igjen, spesielt hvis man raider, og faller for gulrot-trikset med litt bedre items og vil oppleve alle de nye encounterene. (/busted) Det er vel mange andre personlige meninger om disse tingene som utfordrer mine, men fyr løs, det er bare sunt med litt diskusjon(.no). OT: Men oi, som jeg gleder meg til Age of Conan! Endret 5. juni 2007 av Jan Åge Lenke til kommentar
PcT Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Eneste grunnen til at jeg gleder meg til aoc/war er pga et jeg begynner å bli lei av wow etter 2.5 år. Får se hva blizzard releaser på blizzcon.. Blir nok en stor xpack ellerno, pga de vil battle aoc/war. Tbh WAR får for mye media attention, hos WoW var det nesten helt stille før CB :o (Av devs osv, ikke fanbasen seff) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Når er neste Blizzcon? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det er mer spillinnhold, men også mer grinding. Men grindingen er bare hvis du vil ha reputation rewards. Du trenger ikke grinde for å komme deg til Karazhan heller. Så du kan gå rett på raiding uten å grinde. Kharazan? heh, Kharazan er jo bare det nye UBRS .... - hva skal du finne på når dette er fullt farmet da? - jepp, grinde, for å komme deg inn andre steder... Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Kharazan? heh, Kharazan er jo bare det nye UBRS .... - hva skal du finne på når dette er fullt farmet da? - jepp, grinde, for å komme deg inn andre steder... 8794247[/snapback] Når du har clearet Karazhan så gjør du det igjen noen ganger, for så å progresse videre i 25 manns. Det holdt ikke med ett UBRS run back in the day før du var ferdig der heller... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Kharazan? heh, Kharazan er jo bare det nye UBRS .... - hva skal du finne på når dette er fullt farmet da? - jepp, grinde, for å komme deg inn andre steder... 8794247[/snapback] Når du har clearet Karazhan så gjør du det igjen noen ganger, for så å progresse videre i 25 manns. Det holdt ikke med ett UBRS run back in the day før du var ferdig der heller... 8794612[/snapback] Poenget var jo at man "ikke trenger å grinde rep for å komme inn i kharazan" - nei, men de fleste vil nok videre derifra - kan godt tnke meg at f.eks Serpentshrine og The Eye blir tilnærmet Pug'able om en liten stund (som Zg og AQ20) - da må man altså griunde masse rep for å komme dit ... Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Poenget var jo at man "ikke trenger å grinde rep for å komme inn i kharazan" - nei, men de fleste vil nok videre derifra - kan godt tnke meg at f.eks Serpentshrine og The Eye blir tilnærmet Pug'able om en liten stund (som Zg og AQ20) - da må man altså griunde masse rep for å komme dit ... 8794789[/snapback] Rep som du får samtidig som du kjører raid instancene slik som AQ 20 og AQ 40 back in the day... For et guild burde ikke dette by på nevneverdige problemer i grunn. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Rep som du får samtidig som du kjører raid instancene slik som AQ 20 og AQ 40 back in the day... For et guild burde ikke dette by på nevneverdige problemer i grunn. 8794949[/snapback] javel ... eller .. nei, det får du ikke ... - må nok tilbake å grinde 5-mans gitt.... Tenk deg hvordan det hadde vært tilbake i gamle dager når du hadde gjort UBRS etpar måneder å måtte gå tilbake og kjøre ZF og BRD om og om igjen for å få nok rep til å komme inn i ZG f.eks ... Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Rep som du får samtidig som du kjører raid instancene slik som AQ 20 og AQ 40 back in the day... For et guild burde ikke dette by på nevneverdige problemer i grunn. 8794949[/snapback] javel ... eller .. nei, det får du ikke ... - må nok tilbake å grinde 5-mans gitt.... Tenk deg hvordan det hadde vært tilbake i gamle dager når du hadde gjort UBRS etpar måneder å måtte gå tilbake og kjøre ZF og BRD om og om igjen for å få nok rep til å komme inn i ZG f.eks ... 8794973[/snapback] Attunement [The Tempest Key] is required for entrance to The Eye. The quests to be completed for attunement for The Eye are given by A'dal in Shattrath City after successful completion of Neutral [70g5] The Cipher of Damnation questlines in Shadowmoon Valley. Begins with Neutral [70] The Hand of Gul'dan. http://www.wowwiki.com/Tempest_Key_Guide Upon completing all four quests, A'dal will grant you the Tempest Key (along with [Phoenix-fire Band]) and you will be allowed to enter The Eye, Kael'thas' sanctum, for the final confrontation with the "Sun King". Hvilken repgrinding etter Karazhan må til her? "Alle" vet da vel at de må nå revered for å kunne kjøre heroics, og heroics trengs for gear og crafting? Bare fordi det ikke var en slik løsning i vanilla WoW er ikke dermed sagt at dette er en dårlig løsning av Blizzard - nå får du rep samtidig som du gjør instancen. Fikk man det for BRD for FR gear crafting? Nei. Å kalle det grinding å gjøre instance runs er da ikke akkurat noe nytt, folk har alltid måttet gjøre instancer flere ganger, nå har Blizzard bare lagt rep gain i de samme instancene. Forskjellen er ganske liten - vi er heldige og går enklere opp i rep enn hva vi gjorde i vanilla WoW, vi trenger gjerne å gjøre instancene for å geare oss til raiding/heroics, vi trenger å gjøre heroics... Jeg ble exalted med Cenarion Refugee i Silithus, det var ENORMT mye mer jobb å gjøre halvveis solo/halvveis i gruppe enn å gjøre instance runs jeg ville gjort uansett. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Bare fordi det ikke var en slik løsning i vanilla WoW er ikke dermed sagt at dette er en dårlig løsning av Blizzard - nå får du rep samtidig som du gjør instancen. Fikk man det for BRD for FR gear crafting? Nei. Å kalle det grinding å gjøre instance runs er da ikke akkurat noe nytt, folk har alltid måttet gjøre instancer flere ganger, nå har Blizzard bare lagt rep gain i de samme instancene. Forskjellen er ganske liten - vi er heldige og går enklere opp i rep enn hva vi gjorde i vanilla WoW, vi trenger gjerne å gjøre instancene for å geare oss til raiding/heroics, vi trenger å gjøre heroics... Jeg ble exalted med Cenarion Refugee i Silithus, det var ENORMT mye mer jobb å gjøre halvveis solo/halvveis i gruppe enn å gjøre instance runs jeg ville gjort uansett. 8795388[/snapback] Du misser pointet, for de som hadde bra gear før BC er det ikke noe poeng i å gjøre 5-man instancene, har man gjort de en gang og ikke trenger noe gear derifra er det ikke så morsomt lengere liksom....så hvis du går rett på kharazan/gruul/etc så får du ikke noe av den rep'en du trenger for å gjøre questene du trenger for å komme videre etter Kharazan, - ikke så veldig morsomt å grinde etpar chars fra friendly->revered (exalted hvis du ikke skal kjøpe dyre flasks hele tiden) i instancer som du har 0 incentiv for å gjøre... Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du misser pointet, for de som hadde bra gear før BC er det ikke noe poeng i å gjøre 5-man instancene, har man gjort de en gang og ikke trenger noe gear derifra er det ikke så morsomt lengere liksom....så hvis du går rett på kharazan/gruul/etc så får du ikke noe av den rep'en du trenger for å gjøre questene du trenger for å komme videre etter Kharazan, - ikke så veldig morsomt å grinde etpar chars fra friendly->revered (exalted hvis du ikke skal kjøpe dyre flasks hele tiden) i instancer som du har 0 incentiv for å gjøre... 8796263[/snapback] Det vel et stort mindretall som hadde masse tier 3 og ikke fant stort med oppgraderinger i TBC. Og det er jo poeng i å gjøre instancene, dere får rep som dere trenger for å bytte ut tier 3 med heroics gear der det er bedre enn tier 3. Du gikk heller ikke rett på raiding i vanilla WoW, du måtte bygge opp charen din. Jeg forstår at det kan føles kjipt å cleare instancer en del ganger når man trenger absolutt null og niks, men du har sikkert raidet en god del timer i uka i instancer du ikke har trengt noe særlig lenger i vanilla WoW og du klager da ikke over det. Du velger også selv hvilket tempo du vil bruke for å få den nødvendige reputation du trenger, at du selv pålegger deg å gjøre dette med flere chars så fort som mulig er da ikke akkurat Blizzard sin feil... Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det som skuffet meg mest med TBC er det med rep grindinga, og inneholdet i quester.Husker da jeg var for første gang i Hellfire og tok den bombe questen. Det var noe helt nytt og forventningene mine til resten var veldig høy. Dessverre fikk jeg aldri den følsen igjen i noen quester. Magen min ble lvl 66 før jeg ble drit lei hele Outland Da hadde jeg gjort alt som kunne gjøres i Nagrand, faktisk nesten det eneste stedet som virkelig er flott i Outland. Synes at Hellfire også er veldig bra pga forandringene i enkelte quester. Synd det stoppa der. Startet opp en druid fra null og spilte den gjennom hele Azeroth fram til 55. Likte det veldig godt, det er Azeroth som fortsatt er wow for meg. Valgte å gi Outland nok en sjangse med druiden. Spilte for det meste meg frem til 70 med RL venner, det var for det meste dem som holdt meg i gang. Den siste RL vennnen min hadde startet noe senere, så han var litt bak oss. Hjalp han gjennom Outland med magen og dinget 70 til slutt med han også. Men da var jeg utrolig lei. På lvl 70 så jeg ikke frem til å gjøre instancer utallige ganger nok en gang. Begynte på en warlock, så ble det huntern. Nå koser jeg meg med spillet i Azeroth. Jeg vil gjerne at dere som sier at TBC gjorde wow bedre legger frem noen argumenter på hvorfor wow nå er bedre. Hva fra TBC spesielt liker dere? 8786790[/snapback] Enig der. Morsomere å være level 40 enn lvl 70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå