Gå til innhold

Ny expansion pack rundt hjørnet?

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen vet, eller har hørt noe som helst om en ny Expanison Pack til World of Warcraft snart.. Hadde tenkt til å poste på WoW-Forumet, men av en eller annen merkelig grunn kan jeg ikke logge inn der lengre..

Jeg føler at The Burning Crusade var en temmelig dårlig Expansion Pack..

Gav ikke spillet på noen måte noe nytt egentlig, hele Outland gav deg bare noen nye områder og dermed muligheten til å komme deg opp til level 70.. Utenom har Blizzard egentlig bare melket ut mer av det allerede eksisterende World of Warcraft..

At anmeldere har gitt The Burning Crusade terningkast 6, 9/10 osv syntes jeg er helt hårreisende.. For denne Expansion Packen gir jo nesten ikke noe nytt.. En av de svakeste Expansion Packene jeg har vært borti til et MMORPG.. Noe som er utrolig synd..

Kanskje også det dårligste Blizzard Entertainment har laget igjennom hele historien, har aldri opplevd at Blizzard bare tenker penger.. Men at de faktisk alltid lager spill som er av topp klasse.. Dog må jeg si at Burning Crusade var en temmelig stor skuffelse..

Gledet meg som en liten unge i lang lang tid, det tok jo en god stund før den kom..

Tok jo nesten et år fra da den første "estimated release" datoen, til den faktisk da tilslutt kom.. Også inneholder den ikke noe mer enn dette..

Jeg hadde gått litt lei World of Warcraft før The Burning Crusade, men gledet meg stort til den skulle komme.. Siden jeg da regnet med at den skulle gi spillet et nytt lite piff, er jo det som liksom er hele poenget med Expansion Packene..

Men alt som var litt morsomt var veien opp til level 70.. Etter det så føler jeg hele End-Game delen har blitt enda mer grinding enn hva den noen gang har vært før, og dermed enda mer kjedelig.. Og etter 1måned med The Burning Crusade så var jo faktisk spillet enda kjedeligere enn noen gang..

Så nå sitter jeg her å håper på en ny Expansion Pack.. Som faktisk legger til noe nytt og morsomt.. Ikke bare melker det som allerede er i spillet fra før av..

En helt ny klasse hadde jo også vært en tanke, for min del så gir ikke noen nye raser meg noe revolusjonerende nytt.. Om Roguen min er Blood Elf, Troll eller hva den måtte være, spiller for min del ikke så stor rolle.. Derimot en helt ny klasse ville ha gjort seg.. Det å bare gjøre Shaman spillbare for Alliance, og Paladin for Horde virker for meg som en latskap avgjørelse.. Ser ikke helt det store poenget med å gjøre det..

Nok en melking av det allerede eksisterende taktikk, isteden for å lage noe helt nytt..

Men nå må det da komme noe nytt igjen snart.. Hvert fall bli annonsert en ny Expansion Pack.. Er jo normalt at MMO-spill kommer med store Expansion Pack oppdatering på en årlig-basis.. Så håper på noe nytt snart..

Hvis det ikke kommer en ny Expansion Pack snart, så føler jeg at hele World of Warcraft dør ut.. Takket være Blizzard Entertainment er såpass late at de ikke orker å lage noe nytt, og er effektive nok med utgivelsen av nye Expansion Packer..

Noe som er ufattelig trist, og som jeg aldri ville ha trodd om Blizzard..

Hvis det er tilfelle at det ikke er noen ny Expansion Pack rundt hjørnet, så er World of Warcraft det mest populære, men dog det MMO-spillet jeg har spilt som dør ut fortsett.. Jeg er vandt til å se minst 2-3 Expansion Packer innen de 5første årene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke spilt noen andre mmorpg lenge nok til å se en expansion og dens påvirkning til spillverdenen, men jeg mener TBC var et gøyalt tilskudd til WoW. Jeg spilte lite end-game i vanilla, men jeg tenker at hvis du på en annen side var aktiv her, er det vel uungåelig at man blir lei av ting etterhvert.

Nye raser er kanskje litt sellout, og jeg skal si meg enig i at den supportklasseaffæren burde vært ungått, men Blizz hadde kanskje rodd seg litt langt vekk med paladins og shamans i forhold til hverandre. Jeg blir fortsatt litt sint hver gang jeg ser en palading og en forsaken i samme gruppe. Blir bare for latterlig.

Jeg grinder minimalt og har fremgang i spillet på min nye shaman (som såklart er horde, keepin it real). Med det nye elixir-/flasksystemet får man mindre mulighet til å bruke alle pengene sine på dop før forsøk på nye encounters, noe som igjen fører til mindre penger. Det tar kanskje tid å grinde til flying mount, men det er uansett ikke en nødvendighet.

Det eneste som kunne fått meg til å hoppe av wow i nærmete fremtid er enda en expansion, da det hadde vært uendelig irriterende om de skulle 'strøket' all progressen min i TBC, slik som de gjorde i forrige overgang.

Lenke til kommentar

Nå skal jo Blizzard ha Blizzcon om ikke så lenge , og det er flere som spekulerer om det kanskje kan bli vist noe av den fremtidige exp. pack der.

Men hva du måtte mene om BC så er det utrolig mye man kan gjøre der enda , den siste patch hadde både med seg 3 nye factions og Black Temple.

Men uansett hva man måtte finne på , så er det veldig mye grind av enten materialer som trengs for crafting diverse items eller grind av reputation for factions for SÅ å få patterns og items. ( Feks Badges i heroic instances )

Selv driver den guilden jeg er med i Serpentshrine Cavern og har snart alle attunet til Tempest Keep. Og føler at det er veldig mye igjen å gjøre av Burning Crusade før jeg er " fornøyd "

Lenke til kommentar
Jeg blir fortsatt litt sint hver gang jeg ser en palading og en forsaken i samme gruppe. Blir bare for latterlig.

Du glemmer at Blood Elves stjelte Lyset, mao. er de falske Paladins.

8779092[/snapback]

Uansett hvilken veik forklaring blizz har på det synes jeg det blir litt teit. Men det er nå bare meg.

Lenke til kommentar

Syns det er synd at blizz gir full faen i lore.Blir bare for dumt.

Og ingen nye classes med bc? De løste det ved å gi horde pala, og alliance shaman. så folk som aldri hadde prøvd disse classene før fikk en "ny" class å leke seg med som egentlig var 2 år gammelt. syns Naxx skulle kommet senere.

Nå kommer jo bc instancer på rekke og rad. Ja, Nihilum har det flott. men gear er blitt helt latterlig. Før kunne man faktisk slå en tier 2 fyr med blues da det ikke var _latterlig_ stor forskjell på de. nå kan man bare glemme å slå en tier 9 fyr som kommer mot seg om man ikke har raidet. De trengte ikke oppgradere gearet _så_ mye.

Men ideën var vel at man skulle få en ny start med bc?

Edit: myket opp wall of text litt.

Endret av Be__bad
Lenke til kommentar

Gav ikke spillet på noen måte noe nytt egentlig, hele Outland gav deg bare noen nye områder og dermed muligheten til å komme deg opp til level 70.. Utenom har Blizzard egentlig bare melket ut mer av det allerede eksisterende World of Warcraft..

Hæ? Ikke noe nytt? I areal er Outland tilnærmet like stort som et av de gamle kontinentene. Masse nye instancer, mye flere instancer å gjøre på lvl70 enn tidligere.

Det er mye jeg er misfornøyd med i BC, men du skyter langt utenfor mål her...

Lenke til kommentar

Jeg synes det meste var bra med BC, men en ting som Blizz har bommet stygt på er all Rep grindingen. - Dette var vel det folk hatet mest før BC, og så lager de en Exp som nesten bare består av rep grinding? - For mange av oss som hadde mye T3 har nesten alt gear fra 5-mans vært sidegrades eller minimale upgrades - og derfor helt uinteressant å kjøre, og når man nå har byttet ut alt dette med Kharazan/T4/T5 gear, så skal man begynne å grinde rep på 4 factions for å komme videre i the eye? -gg blizz >.<

Lenke til kommentar
Men hva er motivasjonen til å kjøre eks shadowlabs 30ggr for å få rep når det er absolutt ingenting du trenger derifra? ........ ingenting .... bare ~50-60 timer bortkastet tid ... (opptil dobbelt så mye hvis du bare kjører pugs)

8779654[/snapback]

At man trenger å kjøre SL 30ggr er en smule overdrevet , man er revered keyed når man har gjort instancen rundt 5-6 ganger. Og det er sikker så mange ganger en person stikker til det stedet for å sikkre seg en Oblivion robe eller Sonic Spear.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg, selve levlingen var gøy opp til 70 men nå er alt bare kjedelig. Eneste som er gøy for meg er arena, bg er jeg lei av for lenge siden. Skal begynne med litt raiding nå får å se om det blir gøyere, men så langt ser det ikke lyst ut.

Lenke til kommentar
Men hva er motivasjonen til å kjøre eks shadowlabs 30ggr for å få rep når det er absolutt ingenting du trenger derifra? ........ ingenting .... bare ~50-60 timer bortkastet tid ... (opptil dobbelt så mye hvis du bare kjører pugs)

8779654[/snapback]

At man trenger å kjøre SL 30ggr er en smule overdrevet , man er revered keyed når man har gjort instancen rundt 5-6 ganger. Og det er sikker så mange ganger en person stikker til det stedet for å sikkre seg en Oblivion robe eller Sonic Spear.

8779727[/snapback]

jeg tror ikke du leste hva jeg skrev over .. absolutt ikke noe man trenger her med T3/etc, og joda, revered er ikke mer enn 5-10 runs avhengig av hva du har gjort av quests ... det var bare ett eksempel, men du har samme "problemet" med minst 3 andre factions (vel, cenarion er fhv. enkelt å få til revered) - samt at du egentlig bør få alle disse til exalted for å få tilgang på billige flasks ... - alt mens du ikke har behov for noe av gearet ...

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg, selve levlingen var gøy opp til 70 men nå er alt bare kjedelig. Eneste som er gøy for meg er arena, bg er jeg lei av for lenge siden. Skal begynne med litt raiding nå får å se om det blir gøyere, men så langt ser det ikke lyst ut.

8779808[/snapback]

For noen begynner spillet for alvor når man har nådd max level i spillet , men for andre som ikke er med i en aktiv raid guild så kan dette bety slutten.

Er ikke alle som orker/gidder/har tid til å grinde rep/utstyr/consumables det trengs for å være en aktiv raider, og trives bedre i instancer med guild eller pug's.

Men når dette er blitt gjort XX antall ganger så er det helt naturlig å bli lei stedene man har vært og vil gjerne prøve noe nytt.

Det de fleste som er med i en casual guild pleier å gjøre når de føler at den guilden ikke passer lenger er å kikke rundt etter en mer aktiv guild som raider og er mer aktiv. Dette er en utmerket måte å prøve noe nytt og se om spillet fortsatt har noe innhold .

Det som også kan være en fin ting hvis alle aktive guildene på serveren er fulle og ikke rekruterer , er å ta en char transfer til en annen server og prøve lykken der. Kan hende det akkurat har startet flere guilder der som er mer aktive ( nye realms )

Lenke til kommentar

WoW var mye artigere før, jeg skal innrømme det. Savner gamle steder som Thrallmar, Blackrock Mountain som man var i før, og når man raida.

Dessuten syns jeg det er verdt å nevne latskapen til Blizzard når det gjelder design på items. Nesten alle epic, non-set, items ser ut som gammel tier to eller én. Spesielt Arcanist og Dragonstalker går mye igjen.

The Burning Crusade ble kun laget, i mine øyne, for å tjene mer penger, og det er ikke likt Blizzard! De svømmer da i penger allerede.

Lenke til kommentar
Nå kommer jo bc instancer på rekke og rad. Ja, Nihilum har det flott. men gear er blitt helt latterlig. Før kunne man faktisk slå en tier 2 fyr med blues da det ikke var _latterlig_ stor forskjell på de. nå kan man bare glemme å slå en tier 9 fyr som kommer mot seg om man ikke har raidet. De trengte ikke oppgradere gearet _så_ mye.

Men ideën var vel at man skulle få en ny start med bc?

Edit: myket opp wall of text litt.

8779180[/snapback]

Man trenger da slettes ikke raide for å få tilgang til bra gear. For Shadow Priests er Frozen Shadoweave + Spellstrike bedre enn tier 5.

Desutten så var det en god del blå-items som var bedre enn karazhan/gruuls lair gear pre 2.1. Er det rett at de som ikke legger tid i å raide skal ha gear som er bare litt dårliger enn raid drops? (sånn som det var prepatch)

Lenke til kommentar

WoW var rett og slett genialt helt fram til endgame, dette er ganske normalt i alle MMORPG, men det tok å kort tid å komme seg til endgame instancer..

Første gang man tok MC eller Onyxia, det var tider, vi hadde ingen taccs og bruke sjukt lang tid på hver mob, og hylet når han bosser var nede var sjuk. Den spillegleden kommer aldri igjen, og for meg ser det egentlig ut til at wow egentlig ikke skulle være noe mmorpg uten slutt, det passer bare ikke inn. Alt for lett å komme seg dit, og når man er der kjeder meg vettet av seg.

Lenke til kommentar
WoW var rett og slett genialt helt fram til endgame, dette er ganske normalt i alle MMORPG, men det tok å kort tid å komme seg til endgame instancer..

Første gang man tok MC eller Onyxia, det var tider, vi hadde ingen taccs og bruke sjukt lang tid på hver mob, og hylet når han bosser var nede var sjuk. Den spillegleden kommer aldri igjen, og for meg ser det egentlig ut til at wow egentlig ikke skulle være noe mmorpg uten slutt, det passer bare ikke inn. Alt for lett å komme seg dit, og når man er der kjeder meg vettet av seg.

8780029[/snapback]

Ragnaros og siden Nefarian var de største høydepunktene mine før BC , husker jeg jublet så høyt da vi tok Nef at naboen spurte meg dagen etter om jeg hadde vunnet i lotto :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...