Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgave-Lage nettverk for kontor bygg - 70 pers.

Anbefalte innlegg

Heisan.

Har fått i oppgave om å bygge opp et nettverk for en arbeidsplass med 70 personer. Alt utstyr skal kjøpes inn.

Hva må jeg huske på, og hvilke komponenter må jeg ha med?

Takker for svar

edit: Er skoleoppgave

Endret av Zash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan.

Har fått i oppgave om å bygge opp et nettverk for en arbeidsplass med 70 personer. Alt utstyr skal kjøpes inn.

Takker for svar

8778606[/snapback]

Eksamen?

Lenke til kommentar
Jepp...

Forresten, er det fjusk å spørre på diskusjonsforum?

8778622[/snapback]

"Alle hjelpemidler tillatt" betyr at diskusjonsforum er lov. "Alle ikke-kommuniserbare hjelpemidler tillatt" betyr av diskusjonsforum ikke er lov.

Lenke til kommentar
Heisan.

Takker for svar

8778606[/snapback]

Står det ikke noe mer enn en arbeidsplass med 70 personer? Hvor mange PC-er trengs f.eks? Hva om 68 jobber som vaskehjelper og 2 personer i administrasjon? Trengs nok ikke mer enn noen få pcer og et relativt lite nettverk.

Lenke til kommentar

Hadde sett for meg et trådbunnet nett, og slik jeg ser det vil det være mest økonomisk. var også planen å he det stasjonært.

Og siden denne eksamen er gruppearbeid, som går over flere dager, og vi får kommunisere fritt, at dette er lov. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, blir dere tatt for å ha løst eksamen via diskusjonsforum vil dere nok bli tatt for fusk... de et jæævli godt program for scanning av slikt... bare slik at du vet... uansett, vil de jo kunne sjekke logg på alle aktuelle maskiner...

Lenke til kommentar
Står det ikke noe mer enn en arbeidsplass med 70 personer? Hvor mange PC-er trengs f.eks? Hva om 68 jobber som vaskehjelper og 2 personer i administrasjon? Trengs nok ikke mer enn noen få pcer og et relativt lite nettverk.

8778657[/snapback]

Er en arbeidsplass til Statoil og Hydro som har fusjonert og blitt til StatoilHydro.

Er veldig åpen oppgave, som vi selv skal ligge inn begrensninger til.

Gruppen min har lakt inn de begrensningene at alle de ansatte skal ha sitt eget avlukk, med egen pc.

Lenke til kommentar
Hehe, blir dere tatt for å ha løst eksamen via diskusjonsforum vil dere nok bli tatt for fusk... de et jæævli godt program for scanning av slikt... bare slik at du vet... uansett, vil de jo kunne sjekke logg på alle aktuelle maskiner...

8778678[/snapback]

Er jo ikke løsning av eksamen, er jo bare litt hjelp på veien.

Og hva er forskjellen å diskutere med dere enn å diskutere med de i klassen? eller andre kamerater?

Lenke til kommentar

8778678[/snapback]

Etter det jeg har skjønt, så må fusken bli oppdaget mens eksamenen foregår, og ikke etter at den er levert.

Vi kunne ivvertfall ikke ta en her, selv om vi kunne bevise at han hadde fusket.

Vet dog ikke hvordan det foregår under slike eksamener som går over flere dager, men dette var ivvertfall av den heldagstypen.

Endret av V-by
Lenke til kommentar

8778678[/snapback]

Etter det jeg har skjønt, så må fusken bli oppdaget mens eksamenen foregår, og ikke etter at den er levert.

Vi kunne ivvertfall ikke ta en her, selv om vi kunne bevise at han hadde fusket.

Vet dog ikke hvordan det foregår under slike eksamener som går over flere dager, men dette var ivvertfall av den heldagstypen.

8778694[/snapback]

Merkelig reglement. Plagiat er plagiat, uansett når det er gjort.

Lenke til kommentar

Er nok det.. og eksamen avsluttes vanligvis med en muntlig høring, i dette tilfellet vil jeg tippe på fredag... da har de mandag-onsdag med selve oppgaven, fri til å lese torsdag, men sensor leser oppgavene, så muntligen på fredag. Tipper visst plagiatet blir oppdaget på torsdag-fredag, er du uansett busted, selv om det skriftlige er levert. Snakke med de i klassen? du vet visst ting begynner å gå igjen, de samme feila osv. så sitter du i det... husk at du skal kunne stå for det du har gjort. Og forklare hvorfor det ble gjort slik, da duger det ikke å skylde på kompisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...