Gå til innhold

IBM 60GB disk HJELP!?!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt denne disken i over et år, fyllt den opp med godsaker som jeg ikke vil miste! disken har begynt å lage snodige lyder i en rytme som kan likne på 80-talls pop. jeg trenger ekspertise og råd om hvilke program eller løsninger som kan hjelpe meg, med å hente ut data fra en av partijonene som windows XP ikke klarer å åpne. disken var labeled som "bigShit" før det hele startet, mens nå heter den ?|? eller no sånt... :cry: inte braa...

Takk for alle eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har omtrent akkurat samme problemet.

Men jeg har ikke mistet noe eller kræsjet ennå.

Problemet er at når jeg skal gjøre enkle oppgaver slik som f.eks. åpne IE og Outlook som maskinen min aldri før har brukt lang tid på å åpne, så begynner hardisken å lage rare lyder i en slags rytme, og sånn drver den på i ca. 1 min. før den klarer å åpne det.

Jeg formaterte, men samme problemet kom igjen etter ca. 1 -2 uker.

Btw. så er det 2 IBM 40gig hd'er som kjører i RAID 0. Hvordan skal jeg finne ut hvilken hd det er, og kan dette være god nok grunn til å eventuelt få levert de inn til komplett?

Lenke til kommentar

Stapp harddisken inn i en annen maskin som slave og prøv og få ut det meste før den klikker.. Sørg for og ha en saftig vifte oppå IBM`n ... tro meg, det hjelper!

IBM er no dritt.. sitter her med min andre disk.. Klarte og redde halvparten på den gamle :cry:

Lenke til kommentar

Ooouuf... har hatt 2 stk. Begge to gikk til helvete, den ene etter den andre, den andre tvillingen følte seg vel ensom...

Anyway, prøvde support programmene fra IBM, men jeg klarte ikke å få noe kontakt... mulig at jeg ikke gjorde det tidlig nok... :roll:

Jeg vil oxo anbefale andre merker enn IBM... :evil:

Lenke til kommentar
Har selv 4 harddisker fra IBM. Fungerer uten lyte. Ut fra mine erfaringer vil jeg anbefale IBM framfor alle andre harddiskmerker.

Rettelse: IBM har kvalitet, men ikke durabilitet... og da hjelper det lite med noe som ikke varer...?

hmm... du må du være en av de "heldige" som ikke har hatt problemer med IBM... Har du pc'en stående på 24/7 og bruker boksen "flittig", eller er det mere en kontorpc du har?

Lenke til kommentar
hmm... du må du være en av de "heldige" som ikke har hatt problemer med IBM... Har du pc'en stående på 24/7 og bruker boksen "flittig", eller er det mere en kontorpc du har?

Maskinen sår som oftest på, men disken har rikelig med plass og kjøling...

Lenke til kommentar
Har selv 4 harddisker fra IBM. Fungerer uten lyte. Ut fra mine erfaringer vil jeg anbefale IBM framfor alle andre harddiskmerker.

Rettelse: IBM har kvalitet, men ikke durabilitet... og da hjelper det lite med noe som ikke varer...?

Mine disker brukes rimelig flittig. En IBM av eldre årgang har blitt flyttet inn i en server der den har surret og gått i et halvt år og 2 harddisker av type 60GXP og 75GXP brukes som backupdisker i mine to arbeidsmaskiner. Backup er viktig :-). Den nye 180GXP er plassert i den av arbeidsmaskinene som står på 24/7. Blir spennende å se hvor lenge den varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...