Gå til innhold

Epiphone Les Paul. Erfaringer?

Penrin

Anbefalte innlegg

Som tråden sier, noen som har erfaringer? Vil jeg få bittelitt bedre kvalitet hvis jeg kjøper en Classic Plus framfor en vanlig Les Paul 100? Prisen er jo ganske forskjellig.

Håper noe kan hjelpe meg med dette, har snart tenkt å kjøpe meg en slik gitar ;)

Mvh Stian Kolrud

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

vedlig fine gitarer det til prisen.. men bytt pickuper med engang de er ikke noe og ta vare på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

at halsen og kroppen er to separate deler som er skrudd sammen..

limt da går haslen og kroppen i ett,

bolted:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

P_LP100neckjoint.jpg

limt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

gp6.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Jeg ser også på en Epiphone Les Paul (Standard).

Har den bolted-on neck, eller limt?

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

den er limt, de fleste Les pauler er limt...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Limer inn et svar jeg ga i en annen thread, jeg:

Vet ikke helt om jeg er rett person til å si noe, men har selv den Epiphone'en der og kan ikke si meg helt fornøyd. Har hatt den i 2 år nå og ikke spilt så ALT for mye på den. Den ene strengen er sur uansett hva jeg gjør, og strengen er byttet, men men, det er sikkert bare jeg som suger.

Det jeg kan si noe om er at den faller fra hverandre. Jeg har ikke flyttet mye på min eller vært røff, men knotten på den switchetingen er falt av. Der man plugger inn for lyd, på undersiden, er falt inn i gitaren liksom, slik at jeg måtte skru av platen og dra den ut igjen og skru på plass.

I tillegg lager den noen skikkelig fæle sprakelyder, og de knottene klarer jeg ikke skjønne meg på hvordan fungerer (ingen av ekspert-kompissene mine heller forsåvidt!).

Men, som sagt, jeg er kanskje ikke beste til å si noe om hvor bra den er siden jeg kan så og si null om gitarer og kun kan spille det som står i en bok jeg har :p

Lenke til kommentar

Jeg har en onkel som har en Epiphone Les Paul, den er han veldig fornøyd med. Jeg har ikke så mye peil på gitarer siden jeg fortsatt bare er litt over nybegynner stadiet men jeg tror Epiphone leverer bra gitarer til den prisklassen, jeg har en Epiphone G-400 Vintage SG og den har knall bra lyd.

Har flere som har mer peil på gitar en meg som har prøvd den som sier at den er bra, ihvertfall til den prise.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Vet ikke helt om jeg er rett person til å si noe, men har selv den Epiphone'en der og kan ikke si meg helt fornøyd. Har hatt den i 2 år nå og ikke spilt så ALT for mye på den. Den ene strengen er sur uansett hva jeg gjør, og strengen er byttet, men men, det er sikkert bare jeg som suger.

Det jeg kan si noe om er at den faller fra hverandre. Jeg har ikke flyttet mye på min eller vært røff, men knotten på den switchetingen er falt av. Der man plugger inn for lyd, på undersiden, er falt inn i gitaren liksom, slik at jeg måtte skru av platen og dra den ut igjen og skru på plass.

I tillegg lager den noen skikkelig fæle sprakelyder, og de knottene klarer jeg ikke skjønne meg på hvordan fungerer (ingen av ekspert-kompissene mine heller forsåvidt!).

Men, som sagt, jeg er kanskje ikke beste til å si noe om hvor bra den er siden jeg kan så og si null om gitarer og kun kan spille det som står i en bok jeg har :p

8795080[/snapback]

det er forskjell på epiphoner også, en til 2000kr er ikke like bra som til 7000kr

Lenke til kommentar

8795080[/snapback]

det er forskjell på epiphoner også, en til 2000kr er ikke like bra som til 7000kr

8795585[/snapback]

Min kostet faktisk 7-8.000 så forhåpentligvis har jeg den som er "bra"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer å kjøpe en Epiphone Les Paul (i august, da stipend, lån & lønn kommer.... :S), har også tenkt å skifte pickupene med Gibson Burstbucker Pro.

Noen som har erfaringer med et slikt bytte? Mener å ha lest at det eneste problemet, er at gibson og epiphone bruker ulike skruer/fester til sine respektive pickups. Løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...