Gå til innhold

Får ikke kopiert filer / Åpnet katalog - diskprob?

Anbefalte innlegg

Jeg er jo ikke sikker på om dette er et hardware problem, da - men begynner å lure på om disken har noen skadede sektorer eller noe slikt.

Maskinen fungerer greit uten feilmeldinger, men det er spesielt en katalog kalt "dokumenter," som har bokstavelig talt et TONN av subdirs og filer. Når jeg skal ta backup av denne katalogen; en enkel kopoering av innholdet til en tilsvarende katalog på en ekstern harddisk så kopierer den bare 6.3 av 7.4gig

De aller fleste filene klarer jeg å rette opp igjen manuelt, ved å kopiere dem one-by-one, men det er jo en fantastisk kjedelig jobb. Det jeg legger merke til er at filene har lange navn, og gjerne tegn som punktum (.) i seg.

Når jeg kopierer en fil manuelt som heter f.eks. '14. testfil for kopiering.pdf' så blir den kopiert og heter gjerne nå '14. testfi' og thats all. ikke noe etternavn eller noe. Det virker også tilfedig hva navnet blir - det er ikke konskvent.

Sist, og definitivt ikke minst, så har jeg EN katalog den absolutt ikke vil la meg åpne. Den er der, og jeg får vite hvor mye den inneholder, men kan ikke åpne den. Det skjer rett og slett ingenting når jeg prøver å gå inn i den ved hjelp av explorer eller total commander (annen filbehandler.)

- Jeg får heller ikke høyreklikke på denne katalogen.

Hva i all verden kan dette være?

Maskinen brukes som server i et lite kontor, og har kun fire stasjoner som lagrer og laster inn dokumenter fra den. Det er det eneste den brukes som.

Den har følgende konfigurasjon:

Windows XP sp2

512mb ram

120g disk

320g ekstern disk

Kjøres med oppdatert NOD32 antivirus, og Outpost software Firewall.

Jeg vet det ikke er den beste servermaskinen, men uansett så skal denne konfigurasjonen klare å kopiere og flytte filer for fire maskiner, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...