Gå til innhold

Kan man midlertidig fjerne seter?

Floppus

Anbefalte innlegg

Skal kjøre en lengre tur med et flyttelass med en Transit kombi.

Noen som vet om det er lov å midlertidig fjerne seter bak i bilen og bruke den frigjorte plassen til last. Blir her snakk om å redusere fra 6 til 2 seter. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke 9 som er maks for personbil? (det har vel strengt tatt ikke noe med saken å gjøre riktignok), og forsatt er det vel hvite skilter selv om det er mer enn 9.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er lov å midlertidig fjerne seter bak i bilen og bruke den frigjorte plassen til last. Blir her snakk om å redusere fra 6 til 2 seter. :hmm:

8778318[/snapback]

Ring og sjekk med biltilsynet, man skal ikke bruke fornuft når man forholder seg til avgiftsgalskapen.

Lenke til kommentar
Er det ikke 9 som er maks for personbil? (det har vel strengt tatt ikke noe med saken å gjøre riktignok), og forsatt er det vel hvite skilter selv om det er mer enn 9.

8792366[/snapback]

i gamle bilen vår, var det 7 seter, og jeg hadde lov til å kjøre den med vanlig førerkort, så ivvertfall 7. Men lurer på om det er 8 seter som er maks... mener det står det på førewrkortet til fattern (Han har av den gamle typen).

Lenke til kommentar

i gamle bilen vår, var det 7 seter, og jeg hadde lov til å kjøre den med vanlig førerkort, så ivvertfall 7. Men lurer på om det er 8 seter som er maks... mener det står det på førewrkortet til fattern (Han har av den gamle typen).

8794195[/snapback]

maks med 9 seter, fra 10 seter på du ha minibuss-lappen.

Lenke til kommentar

8778318[/snapback]

Ring og sjekk med biltilsynet, man skal ikke bruke fornuft når man forholder seg til avgiftsgalskapen.

8794038[/snapback]

Å ta ut seter fra en bil som man har betalt full avgift for er da ingen problem. Å sette inn seter i en bil som man har kjøpt til "riktig" pris (les: grønne skilter) er nok derimot en smule mer risky, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Overhørte en samtale på biltilsynet for en par mnd siden, om jeg ikke misforstod veldig hadde vedkomende vært i teknisk kontroll hvor en sete rad var demontert og fikk på stedet nedjustert antall sitte-plasser inntil bilen ble vist(dagen jeg overhørte samtalen)med setene montert igjen.

Men som sagt er ikke 100% sikker på om jeg forstod samtalen riktig. men så lenge det bare er å vise bilen er jo evt ikke det noe stort problem

Lenke til kommentar
Overhørte en samtale på biltilsynet for en par mnd siden, om jeg ikke misforstod veldig hadde vedkomende vært i teknisk kontroll hvor en sete rad var demontert og fikk på stedet nedjustert antall sitte-plasser inntil bilen ble vist(dagen jeg overhørte samtalen)med setene montert igjen.

Men som sagt er ikke 100% sikker på om jeg forstod samtalen riktig. men så lenge det bare er å vise bilen er jo evt ikke det noe stort problem

8804492[/snapback]

gjeld nok bare på visning da.

Lenke til kommentar

8804492[/snapback]

Sikkert bare hvis du har bilen på kontroll.

De sjekker sikkert om setene er godkjente eller noe, men siden de ikke var der, så kunne de ikke sjekke dette, derfor nedjustert antall sitteplasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...