tore- Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har et Sb Live 5.1 lydkort, og Dekstop Theather 2200 5.1 lydsystem. (Creative begge to) Nå er jeg ganske lei at det knitrer i lyden ved høy diskaktiviet. Jeg har prøvd alle nye drivere og det som trengs, uten hell. Jeg lurer på om de nye Audigy kortene fra Creative har fått fikset dette problemet? for da kjøper jeg et slikt et like gjerne Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har et Sb Live 5.1 lydkort, og Dekstop Theather 2200 5.1 lydsystem. (Creative begge to) Nå er jeg ganske lei at det knitrer i lyden ved høy diskaktiviet. Jeg har prøvd alle nye drivere og det som trengs, uten hell. Jeg lurer på om de nye Audigy kortene fra Creative har fått fikset dette problemet? for da kjøper jeg et slikt et like gjerne Nja. Prøv en enkel sak først; Mute audio for CD Rom. Mange CDRoms/brennere sender MYE støy til lydkortet. Jeg har Audigy, og har fremdeles skurring hvis jeg slår på audio fra CD-ROM mens jeg har en CD i... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Så hvis jeg drar ut audiokabelen fra cdrom -> lydkort, vil dette gjøre samme nytten? Vil prøve dette når jeg kommer hjem... Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Så hvis jeg drar ut audiokabelen fra cdrom -> lydkort, vil dette gjøre samme nytten? Vil prøve dette når jeg kommer hjem... Joa... Det gjør nok samme nytten. Da får du ikke spillt audio CDer selv om du vil da men. Ikke uten å koble til kabelen igjen. Lenke til kommentar
niggen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei. Hva med å sjekke dette aller først. Jeg opplevde også en god del knitring og spraking, og trodde det var feil med lydkortet. Etter nesten å ha gitt opp, det var også veldig varmt i rommet, skrudde jeg av panelovnen på veggen ved PC`en. Og da sluttet det å sprake i høytalerne. Når jeg skrudde på ovnen, begynte det igjen. Så sjekk om du har noe elektrisk annlegg ved siden av PC`en din. Niggen Lenke til kommentar
tore- Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg har 11 forskjellige vifter i pcen, så det er ikke noe problem, suben til pcne er 1 m fra kabinettet, og kabinettet er 0,5 m fra ovnen. Prøvd å mute alt som kan mutes. Kjører raid0 hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Høres ut som du har aktivert line in, microphone, aux, CD-rom osv. Det støyer temmelig bra ifra disse. De værste er microphone og CD-rom lyden, disse bør være skrudd av. (som du gjør på sndvol32.exe) Andre ting som kan få det til å skurre er motorer, kjøkkenmaskiner spesielt, som lager støy på strømnettet. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 jeg har mute på alt utenom wav og play control Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå