Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overvåkning av trådløs aktivitet

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til om det er billige/gratis verktøy (software eller hardware) for å overvåke trådløs aktivitet i nærheten? Diverse skoler har jo overvåkning av bluetooth og annet trådløs kommunikasjon under digital eksamen. Hva bruker de til dette? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kjenner til om det er billige/gratis verktøy (software eller hardware) for å overvåke trådløs aktivitet i nærheten? Diverse skoler har jo overvåkning av bluetooth og annet trådløs kommunikasjon under digital eksamen. Hva bruker de til dette? Noen som vet?

8778148[/snapback]

At de brukte overvåking av blåtann, viste jeg ikke. Spesielt med tanke på hva datatilsynet ville sagt hvis de viste det. Hva gjør du feks hvis det kommer signaler fra naborommet?

Hvorfor de gjør det er helt klart, man vil jo ungå juks.

Hvordan gjøre det vet jeg desverre ikke, men fant mange interesange treff på Google.

Lenke til kommentar

8778148[/snapback]

At de brukte overvåking av blåtann, viste jeg ikke. Spesielt med tanke på hva datatilsynet ville sagt hvis de viste det. Hva gjør du feks hvis det kommer signaler fra naborommet?

Hvorfor de gjør det er helt klart, man vil jo ungå juks.

Hvordan gjøre det vet jeg desverre ikke, men fant mange interesange treff på Google.

8778172[/snapback]

Står ihvertfall her at de har kontroll over blåtann: http://web3.aftenbladet.no/magasin/utdanni...ticle460131.ece

Men jeg er forsåvidt like interessert i overvåkning av hvilke pcer som her aktivert sine trådløse nettverkskort.

Endret av tresnikov
Lenke til kommentar

Forresten. å overvåke slik det virker som de gjør der etter at jeg tenkte meg om er mest sannsynli bare med en bærbar med blåtann dongle. eneste som trengs er at programmet søker etter klienter og hvis rommet ikke har noen men når en går inn og plutseli dukker det opp en klient. dette er fullt lovli og ikke overvåking av selve dataen. uansett skal han bli tatt fra telefonen.

dårli sensor vakt

Lenke til kommentar
Forresten. å overvåke slik det virker som de gjør der etter at jeg tenkte meg om er mest sannsynli bare med en bærbar med blåtann dongle. eneste som trengs er at programmet søker etter klienter og hvis rommet ikke har noen men når en går inn og plutseli dukker det opp en klient. dette er fullt lovli og ikke overvåking av selve dataen. uansett skal han bli tatt fra telefonen.

dårli sensor vakt

8778398[/snapback]

Men hva med annen trådløs kommunikasjon. Kan jeg på en måte få oversikt over alle pcene som har trådløs nettverkskommunikasjon?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Finnes massevis av helt gratis programvare som overvåker bluetooth, selv liker jeg dette:

http://www.softsea.com/review/Medieval-Blu...rk-Scanner.html

Det fins også ulike dippedupper som tenner en led når man har bluetooth i nærheten og en annen led når man har trådløst nettverk i nærheten.

Tilslutt så er det enkleste ofte enklest, og det er jo bare å søke med en pc eller mobil med bluetooth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...