Gå til innhold

Løse feilkjøp av nettverksort, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjorde en skikkelig "bummer". KJøpte D-link 655 med trådløst nettverkskort som burde ha passet inn i min PCMCIA uttak. Men problemet er bare at jeg får satt den halvveis inn og ikke lenger. Ser ut som det bare er plass til halparten av korten i bredden..... Dette er en ASUS F3JP. Hva slags type kort kan jeg da bruke i denne inngangen? Og vil det si at kortet må byttes inn i feks USB? Den "stygge" USB nettverkskortet?

Hilsen en litt fortvilt kjøper....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir ikke så mye informasjon her. Du har en maskin som, såvidt jeg kan se, har ExpressCard-inngang. Det betyr vel at eldre CardBus-kort (PCMCIA som du kaller det) ikke passer.

Hva er det for et kort du prøver å sette inn?

Lenke til kommentar
Du gir ikke så mye informasjon her. Du har en maskin som, såvidt jeg kan se, har ExpressCard-inngang. Det betyr vel at eldre CardBus-kort (PCMCIA som du kaller det) ikke passer.

Hva er det for et kort du prøver å sette inn?

8778321[/snapback]

mulig forklaringen ikke var den beste.

funnet ut at det er Express Card. kjøpte en D-Link notebook adapter DWA645.

Lenke til kommentar

Jeg ser også at hw.no prisguiden ikke skiller mellom CardBus og ExpressCard. Det betyr vel at det skal være bakoverkompatibilitet med CardBus i ExpressCard-innganger. Jeg er rett og slett ikke sikker.

Kortet skal jo heller ikke forsvinne helt inn i maskinen. Er du sikker på at det ikke er koblet til?

Lenke til kommentar
Jeg ser også at hw.no prisguiden ikke skiller mellom CardBus og ExpressCard. Det betyr vel at det skal være bakoverkompatibilitet med CardBus i ExpressCard-innganger. Jeg er rett og slett ikke sikker.

Kortet skal jo heller ikke forsvinne helt inn i maskinen. Er du sikker på at det ikke er koblet til?

8778390[/snapback]

rimelig sikker ja, når jeg ser inn i åpeningen, ser jeg at sporene der kortet skal sitte fast i er ca 2/3 bred i forhold til åpningen. i tillegg er det et eller annet på høyre side som stikker lenger ut.

bilde av deksel vedlagt

post-89345-1180953476_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er vel strengt talt din oppgave å vite at utstyret du kjøper passer til din maskin vil jeg tro. Noe annet er det hvis nettbutikken du handlet i ikke har spesifisert hvilket kort som er hvilket kort.

For å ta et eksempel så kan ikke Mercedes Benz lastes for at girkassen du kjøpte hos dem ikke passer til din Mazda:) Det blir ikke helt det samme, men jeg håper du forstår sammenlikningen.

Lenke til kommentar
Det er vel strengt talt din oppgave å vite at utstyret du kjøper passer til din maskin vil jeg tro. Noe annet er det hvis nettbutikken du handlet i ikke har spesifisert hvilket kort som er hvilket kort.

For å ta et eksempel så kan ikke Mercedes Benz lastes for at girkassen du kjøpte hos dem ikke passer til din Mazda:) Det blir ikke helt det samme, men jeg håper du forstår sammenlikningen.

8778442[/snapback]

joda helt klart! må nå er det bare slik at jeg trodde jeg kunne bruke et slikt kort, samtidig som nå er feilen gjort og den må rettes opp i. min feil elller ikke, uvesentlig akkurat nå! trenger bare hjelp til å finne ut av hvordan jeg kan rette på dette....

Lenke til kommentar

Har du kjøpt den på internett har du to ukers angrefrist. Elkjøp har jo 30-dagers-ordningen sin. Har du kjøpt den i en annen butikk har du ingen rettigheter, men det går jo alltids an å spørre dem, er du heldig har de en b-vare liggende du kan få bytte til.

Lenke til kommentar
Ah, da skjønner jeg. Din maskin støtter kun kortene som ser ut som den plastsaken.

Se her på bildet til høyre: http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

8778449[/snapback]

nettopp! dvs jeg må da bytte denne inn i den litt mindre som var uaktuelle USB "boksen"....hvis da jeg ikke finne et lignende kort som passer......

8778489[/snapback]

Du kan selvsagt kjøpe ett kort som passer i den slotten du som faktisk eksisterer i maskinen din:)

Jeg mente ikke å være frekk eller nedlatende i posten over, jeg beklager at tonen min kunne være litt på kanten. Det jeg mente å si var at det er lurt å sjekke hvilken inngang du har på maskinen før du kjøper kort. Kortet du har kjøpt passer ikke, så løsningen er jo å kjøpe et kort som passer.

Lenke til kommentar
Har du kjøpt den på internett har du to ukers angrefrist. Elkjøp har jo 30-dagers-ordningen sin. Har du kjøpt den i en annen butikk har du ingen rettigheter, men det går jo alltids an å spørre dem, er du heldig har de en b-vare liggende du kan få bytte til.

8778519[/snapback]

fikk den idag fra Komplett. Får vel finne på en annen løsning....

Lenke til kommentar
funnet ut at det er Express Card. kjøpte en D-Link notebook adapter DWA645.

8778366[/snapback]

Etter det jeg kan se av denne, er det et cardbus kort du har kjøpt, ikke expresscard. Du skal ha et expresscard.

Du får snakke med butikken og høre om du får byttet.

EDIT: Ser at du kanskje mente at det er expresscard på din maskin. Trodde du mente at Dlinken var et expresscard. Missa den siden du ikke brukte stor bokstav etter punktum. :)

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

8778519[/snapback]

8778530[/snapback]

Jeg tror, uten at jeg skal være bastant, at de fleste butikker vil prøve å være imøtekommende hvis du forklarer situasjonen for dem. Forklar at du har bestilt feil kort så vil de nok prøve å hjelpe deg så godt de kan. De taper mer på å ikke være litt smidig enn å kreve at du kjøper et nytt kort til full pris. Kanskje du kan få byttet det helt gratis og betale evntuelt mellomlegg.

Lenke til kommentar

8778530[/snapback]

Da trenger du bare å pakke den inn igjen, fylle ut angrerettsskjemaet som skal ha fulgt med, og sende den inn igjen. :) Porto for å sende den inn igjen får du ikke dekket, men alt du har betalt for det får du igjen.
Lenke til kommentar

8778530[/snapback]

Da trenger du bare å pakke den inn igjen, fylle ut angrerettsskjemaet som skal ha fulgt med, og sende den inn igjen. :) Porto for å sende den inn igjen får du ikke dekket, men alt du har betalt for det får du igjen.

8778557[/snapback]

yep nesten gjøre det...heller kjøpe en USB kort isteden som jeg fant som passer til routeren....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...