papirvann Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 når jeg begynner å bli litt brun så er det noen små hvite flekker som ikke vil bli brune. det er på armene mine. jeg har litt armhår også. hva kommer dette av? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) når jeg begynner å bli litt brun så er det noen små hvite flekker som ikke vil bli brune. det er på armene mine. jeg har litt armhår også. hva kommer dette av? 8778130[/snapback] Dette kan være de små "hårsekkene" du har rett under huden. EDIT: Sa jo bare kan, tok feil... Endret 5. juni 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 jaja, får ligge i sola i hele sommer å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Quixotix Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det kan høres ut som om du har Vitiligo. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo ) Dette er en hudsykdom som gjør at du får områder på huden som mangler pigment. Disse blir aldri solbrune, men veldig fort solbrent. Dette er ikke noe du kan bli kvitt, eneste hjelpen er å bruke sunblock på de områdene. -Q Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Det kan høres ut som om du har Vitiligo. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo ) Dette er en hudsykdom som gjør at du får områder på huden som mangler pigment. Disse blir aldri solbrune, men veldig fort solbrent. Dette er ikke noe du kan bli kvitt, eneste hjelpen er å bruke sunblock på de områdene.-Q 8786484[/snapback] shit nå ble jeg skremt Lenke til kommentar
Quixotix Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er ikke noe å være redd for, selve Vitiligo er ikke noe farlig. Det eneste som er farlig med det, er at du må være nøye med solkrem på de hvite områdene så du ikke blir solbrent (som kan føre til hudkreft). Bortsett fra det vil det ikke ha noen innvirkning på din vanlige hverdag. Kan også nevne at det er Vitiligo som har fått Michael Jackson til å bleke huden sin. Han har også Vitiligo, og siden det ikke går an å gjøre noe med de pigmentfrie områdene, bleka han hele huden, så man ikke skal se de hvite flekkene. Men jeg anbefaler deg å gå til legen din og få bekreftet om det er Vitiligo eller ikke, han har helt sikkert også noen andre gode råd. -Q Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det kan høres ut som om du har Vitiligo. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo ) Dette er en hudsykdom som gjør at du får områder på huden som mangler pigment. Disse blir aldri solbrune, men veldig fort solbrent. Dette er ikke noe du kan bli kvitt, eneste hjelpen er å bruke sunblock på de områdene.-Q 8786484[/snapback] Det går an å bli kvitt vitiligo. Kremer som Novitil og Protopic har dokumentert effekt. Problemet er bare at det ofte tar flere år med en behandlingsmetode for å se resultater. Hvor gammel er du? De fleste utvikler vitiligo før de er 20 år gamle. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 når jeg begynner å bli litt brun så er det noen små hvite flekker som ikke vil bli brune. det er på armene mine. jeg har litt armhår også. hva kommer dette av? 8778130[/snapback] Kanskje du enkelt og greit ikke har vanlige pigmenter der? Trenger ikke være verre enn det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 når jeg begynner å bli litt brun så er det noen små hvite flekker som ikke vil bli brune. det er på armene mine. jeg har litt armhår også. hva kommer dette av? 8778130[/snapback] Kanskje du enkelt og greit ikke har vanlige pigmenter der? Trenger ikke være verre enn det. 8788840[/snapback] ...noe som kalles vitiligo og er en autoimmun stoffskiftesykdom. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Det kan høres ut som om du har Vitiligo. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo ) Dette er en hudsykdom som gjør at du får områder på huden som mangler pigment. Disse blir aldri solbrune, men veldig fort solbrent. Dette er ikke noe du kan bli kvitt, eneste hjelpen er å bruke sunblock på de områdene.-Q 8786484[/snapback] Det går an å bli kvitt vitiligo. Kremer som Novitil og Protopic har dokumentert effekt. Problemet er bare at det ofte tar flere år med en behandlingsmetode for å se resultater. Hvor gammel er du? De fleste utvikler vitiligo før de er 20 år gamle. 8788814[/snapback] 16. så da er jeg vel i risikosonene? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 når jeg begynner å bli litt brun så er det noen små hvite flekker som ikke vil bli brune. det er på armene mine. jeg har litt armhår også. hva kommer dette av? 8778130[/snapback] Kanskje du enkelt og greit ikke har vanlige pigmenter der? Trenger ikke være verre enn det. 8788840[/snapback] ...noe som kalles vitiligo og er en autoimmun stoffskiftesykdom. 8788873[/snapback] Jeg tenkte i samme gate som at noen har fregner jeg. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det kan høres ut som om du har Vitiligo. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo ) Dette er en hudsykdom som gjør at du får områder på huden som mangler pigment. Disse blir aldri solbrune, men veldig fort solbrent. Dette er ikke noe du kan bli kvitt, eneste hjelpen er å bruke sunblock på de områdene.-Q Jeg har en hvit flekk på magen, noen cm unna har jeg en flekk som er mørkere enn resten av huden. Bestemoren min har Vitiligo, så jeg vet hvordan det ser ut, og jeg er veldig sikker på at det ikke er det jeg har. Den hvite flekken er veldig liten, har hatt samme str et år nå og jeg har aldri blitt solbrent der. Har ei venninne som også har slike flekker, men hun har flere steder. Blant annet i ansiktet, noe som ser litt pussig ut, fordi hun er så brun. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå