Gå til innhold

Kritikk og valg av versjon

Anbefalte innlegg

Bildet er tatt i sommerferien '06.

Er croppet ganske kraftig ned fra originalen, kan heller laste den opp senere, har den ikke på skolepc-en.

1:

1-2.jpg

2:

2.jpg (Kun croppet s/h-versjon)

3:

3.jpg (Dette er da en fullstendig uredigert, kun croppet versjon, til sammenligning)

4:

4.jpg

På forhånd takk.

Mvh.

Rebecca :)

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er et fint bilde. Du har brukt komposisjonsprinsippene bra. Det som jeg la veldig merke til var at bilde hellet litt ned mot høyre. Ta og rett d opp. Tror d vil gjøre susen. Eller bra:)

Eirik:)

Lenke til kommentar

Jeg synes alle er ganske fine her, selv det uredigerte utgangspunktet så(vet dette egentlig bare gjør det vanskeligere) i hvertfall vurdere den vnalige versjonen(kanskje med slightly økt kontrast i levels.)

De to versjonene der du har brukt overlay/blur er ganske stillige, men samtidig så synes jeg de to andre versjonene(Yup, jeg synes du skal ha både en fargeversjon og en svarthvitt :p) også var fine.

Uavhengi av hvilke du velger så tror det det som kan (kanskje) gjøre dette bildet ennda bedre er å legge til en høyere levels helt bak blant fjellene for å gjøre dem mer klare. (Jeg har nettopp oppdaget adjustmenslayers og masks, ganske ok teknikk til dette her. :p)

Tross at jeg sier du definetivt skal tenke på å ikke å ha versjonen med overlay/blur så holder jeg såvidt til dem, men det har nok mest med min fetish for kontrast å gjøre. Men jeg kunne likevel tenkt meg å se en versjon med farger som bare har blitt levels på.

Og vurder om du skal øke kontrasten vak i fjellene for å bringe dem frem også, det er litt tåke forann man du kan kanskje få frme noen veldig fine detaljer her.

Lenke til kommentar

Noe har du ihvertfall klart å dra frem, men jeg er ikke helt sikker på hva... :)

Men du har også mistet en hel del detaljer, da spesielt på bakken og fjellene. Noen mener kanskje det er en positiv effekt, men det gjør ikke jeg :)

Når jeg ser på bildet 4 nå, slår det meg at med litt mer ps'ing så kan du kanskje få det til å se ut som et maleri? Fargene, spesielt på bakken, minner meg veldig mye om et maleri min mor har i stuen.

Lenke til kommentar
Noe har du ihvertfall klart å dra frem, men jeg er ikke helt sikker på hva... :)

Men du har også mistet en hel del detaljer, da spesielt på bakken og fjellene. Noen mener kanskje det er en positiv effekt, men det gjør ikke jeg :)

Når jeg ser på bildet 4 nå, slår det meg at med litt mer ps'ing så kan du kanskje få det til å se ut som et maleri? Fargene, spesielt på bakken, minner meg veldig mye om et maleri min mor har i stuen.

8781169[/snapback]

Enig med JohnMerrick her. Jeg liker også orginalen best.

Du kunne kanskje croppet forgrunnen litt mer?

Lenke til kommentar

Takk for kritikk. :)

Angående cropping i forgrunnen, ville jeg ha med hele det lille vannet som var der, fordi det var en viktig del av den plassen. Men jeg skal prøve det når jeg kommer hjem, så får vi se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar

Liker originalen (3 best). Nr 2 er en grei svart-hvitt versjon; men den gir meg ikke noe mer enn originalen. Nr 1 synes jeg mister endel detaljer. Nr 4 er ikke bra synes jeg. Havet er jo azurblått og passer ikke inn. Også endel detaljer som forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...