Gå til innhold

Kjøp av ny cpu blokk (LGA 775)

Anbefalte innlegg

Hei tenkte jeg skulle få meg ny kjøleblokk til CPU da dette er en waterchill. LINK

og ettersom jeg har et LGA 775 system så mistenker jeg at cpu'en blir varm fordi blokken i ligger helt nedpå.

Har sett meg ut denne D-TEK FuZion Universal CPU Waterblock - 1/2"

Jeg ser de har denne på petrastechshop og vcore.dk

Så da lurer jeg på hvor er det billigst å bestille fra og ulemper og fordeler med det.

Ellers er jeg åpen for andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mottatt to pakker fra Petras uten å betale noe moms. Vet ikke om det er bare flaks eller om det har noe med hvordan de sender pakken.

Jeg ville ha prøvd meg fra Petras og kanskje handlet litt annet samtidlig slik at du uansett tjener på det ;)

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Men hva med moms? Må jeg betale både den momsen som er på produktet fra før og den norske? Og hva vil det si at ting blir sendt som pakke?

Mvh Bjørn Ivar

8784800[/snapback]

De bruker ikke moms i USA. De fleste(som jeg har hørt om) må betale moms, men jeg måtte ikke. De sendte det som merchandise(handelsvarer), men jeg slapp moms alikevel. Lucky me

Lenke til kommentar

Ville satset på å kjøpe fra Petra's. Vannkjølingsutstyr er ekstremt mye billigere i USA enn i Skandinavia, og Europa forøvrig. De merker pakken som gave om du spør. Ingen problem. Dessuten er servicen helt upåklagelig. Du kan velge mellom "ground" og ekspress-sending. Ekspress tok 4 dager fra USA til jeg hadde pakken her oppe i Nordland. Fortere enn det Posten klarer å sende en pakke fra Sandefjord på :roll:

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Jeg har nettop puttet inni min nye Apogee GTX, og jeg er ganske imponert over den. Jeg vant over 10 grader på load temp i forhold til den gamle. Og det er med en del luft i systemet (går nok vekk etter hvert)

Eneste nå er at jeg ikke kan benche så mye. Det er 24-25 grader i skyggen i Bergen nå :D Man kan vel ikke klage på det.

Lenke til kommentar

D-Tek blokka blir anbefalt av alle geeks på XS fremfor alle andre blokker.. Den er bedre med Quad-core cpu'er, men på dual-core ligger den ytelsesmessig rundt Apogee GTX, men vannmotstanden er MYE, MYE lavere.. Swiftech blokker har generelt høy motstand.. :/

TuppenX2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...