Gå til innhold

Fins det stock CPU med 4.0GHz?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen stock CPU for forbrukermarkedet (socket 771/775/AM2 osv.) hvertfall som kjører 4 Ghz. Men Pentium 4 får du vel opp i 3,8 Ghz tror jeg?

Om han ikke har gått i amd-fella, kansje han tror en dual-core 2 Ghz cpu blir 4 Ghz i praksis?

Lenke til kommentar
Han kameraten din har vel ikke sett på en AMD Athlon 64 4000+, og tenkt som de fleste (som ikke vet bedre) at dette betyr at den kjører på 4GHz?  :!:

Det hadde jo ikke vært førstegangen noen hadde falt i den fella. ;)

8777737[/snapback]

HÆ?! Er det ikke det det betyr? :blush::tease:

8778006[/snapback]

Nei det betyr at prosessoren etter den litt gamle måle metoden er like kraftig som en intel p4 på 4ghz. Såkalt tpi rating, visst jeg ikke husker mye feil

Lenke til kommentar

Om man beveger seg inn i det området, så ja. Men det går jo ikke an å sette opp en vanlig desktopmaskin med noe slikt. ;)

Dessuten er det jo ikke en x86-CPU, den vil ikke kjøre software beregnet for slike.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

det var liksom ein cpu han skulle få, så tviler sterkt. Han fyren han handler gjennom(ein finsk fyr), hadde ein cpu som var for kraftig(lol) til ein pc, så han som påstår dette skal få den. Men lol, tviler på at det er den dere fra linken :tease:

Lenke til kommentar
Hva med denne da??

http://news.com.com/IBM+introduces+Power6+...tml?tag=newsmap

:-)

8778507[/snapback]

Jawohl :!:

hvem har rett nå?

8778677[/snapback]

I hvertfall ikke du... Den der går på 4.7 Ghz og (antar det var du og trådstarter som diskuterer) den IBM CPUen går på 0.7 Ghz raskere enn det du sa ;) For å være pirkete, så er det kompisen din som har rett hvis han stiller spørsmålet riktig.

EDIT:

Tja, gjenstår å se ka han tenke på.

Va nu en RÅ cpu uansett, det der  :thumbup:

8778735[/snapback]

Ikke se deg blind på frekvens :( Jeg sitter akkurat nå på en Celeron CPU som går på 5 Ghz og er Orthos stabil i 5 timer+. Allikevel er den mye svakere enn min gamle E6600 er, selv uten OC på E6600 CPUen.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...