Gå til innhold

RD790 nærmer seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Redaktør med kaninhjerte?

Ikke gi vedkommende for mye kaffe, det tar seg ikke helt ut.

For min del har jeg akkurat gått over til C2D, men jeg håper virkelig AMD kommer sterkt på banen nå. Vi trenger to sterke konkurrenter som presser priser og ytelse!

Lenke til kommentar
"vår utskremte redaktør" ... skremmer dere ut redaktøren på slike oppdrag?

8777557[/snapback]

Vel, litt morro må vi jo ha? ;)

Venter selv på Phenom serien da jeg har lyst på en litt bedre cpu som 6000+ ikke kan gi og overgang til C2D blir litt for dyrt :( Så jeg håper bare på at AMD holder sitt ord om at ytelsen blir 50% bedre enn tilsvarende C2D cpuer også skal det bli fest på AM2 sokkelen min når Phenom kommer ut :)

Lenke til kommentar

Godt at AMD verdsetter sine tilhengere og tilbyr AM2+ hovedkort med PCIe 2.0 fra starten av.

GA-M790-DQ6 har videre støtte for PCI Express 2.0 samt ATI Crossfire med enten dobbel x16 eller firedobbel x8. AMD RD790 får totalt 42 PCIe-kanaler, så det er nok å ta av.
Liker dette. Frister litt med HTT 3.0 og PCIe 2.0 etc.

Men for min del blir det nok ikke å vurdere noe nytt system før AM3 og DDR3 er i normal sving.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dermed ser Gigabyte ut til å bli den første produsenten som kan tilby hovedkort med støtte for AMD Phenom firekjerne.

Det kan vel ikke stemme? AMD har jo lovet at K10-serien (Phenom) skal være bakoverkompatibel med alle eksisterende hovedkort med AM2-sokkel ved hjelp av en bios-oppdatering. TDP skal heller ikke være noe problem. AM2 X2 6000+ og FX62 på hele 125W støttes av AM2-sokkelen. 125W blir også maks TDP for Phenom FX-serien. Det eneste man går glipp av ved å bruke Phenom i AM2 hovedkort i stedet for AM2+ er "split power planes" og HT v3.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...