Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vertsbroren ødelegger min siste tid i USA!

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Viktige personer i dette innlegget

Molly - Jente jeg er forelsket i, hun i meg. Vi kan nesten kalle oss kjærester, uten at vi er det (jeg flytter = problemer).

Holly - God venninne. Vi spøkte mye seksuelt før, men det har blitt en stopper for det etter at jeg ble "sammen" med Molly.

Paul - En vertsbror jeg har hatt noen problemer med før. Dere kan lese om noen av hendelsene her. Jeg velger å ikke gå videre i den tråden, siden jeg føler at denne saken er såpass ille at den fortjener sin egen tråd.

Dagen før

På tirsdags kveld hadde jeg vært ute hos en kamerat og sett på film. Jeg drar hjem i 1 tiden, og setter meg på dataen frem til to tiden. Klokken 2:32 AM sender jeg en melding til Molly og spør om hun vil døgne natt til mandag (altså i natt). Jeg husker at jeg så på telefonen om den hadde nok batteri for et par dager, siden jeg dro til Las Vegas dagen etter på. Den hadde nok batteri og jeg la den rett ved siden av sengen og sovnet.

Da jeg våknet opp var telefonen borte. Jeg synes dette var rart siden jeg viste at jeg hadde lagt telefonen rett ved siden av sengen. Jeg prøvde å ringe den, men den var avslått. Jeg tenkte at den var godt ut av batteri, selv om jeg synes det var rart siden den var fullt ladet opp dagen før, og at jeg hadde mistet den ett sted i huset. Jeg vet i alle fall at jeg hadde den i huset, dagen før.

Jeg fant den ikke i det hele tatt, og det ble til at jeg dro til Las Vegas uten telefonen.

Når jeg kommer hjem så leter jeg enda litt lengre etter telefonen, men jeg finner den ikke. Jeg blir litt irritert, mest på meg selv siden jeg har klart å rote den bort.

Uansett, jeg drar ut til Molly senere den kvelden. Vi var alene hjemme hos henne og hadde det utrolig bra. En av mine beste kvelder i hele mitt liv. Jeg var så... lykkelig!

Så våkner jeg opp midt på dagen i dag og går på dataen for å sjekke mailen. Da ser jeg at det er en mail fra Molly, og jeg blir selvsagt interessert i hva dette kan være. Selvsagt regner jeg med at dette er en koselig mail siden det er fra henne, men den gang ei.

Mailen

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I'm really confused and upset right now. have you been lying to me? I'm not stupid. I got this email from some person i don't know showing your texts. What the fucking hell? First of all, I'm kind of scared that someone i don't know is sending me your texts saying 'Molly this is really important.' I'm not a jealous person but one particular text caught my attention: from Holly Hey.. You still want to have sex with an american? "Jun 1, 12:55 am" now i'm not stupid but why the hell would she say that. I don't want to see you again. i trusted you and you can burn in hell for making me so upset. Don't count on me coming to Norway ever. Have a nice life

Molly

Jeg måtte lese mailen flere ganger, men jeg fortsatt ikke forsto hva som egentlig foregikk. Holly har sendt meg til tider veldig mange seksuelt ladet meldinger, men jeg har ikke sett dem siden det begynte å bli seriøst mellom meg og Molly. Allikevel er det noe hun godt kan skrive.

Jeg blir helt satt ut. Jenta jeg elsker skriver at hun ikke vil se meg igjen og at jeg må brenne i helvete. Og jeg skjønner ikke hva som foregår. Så jeg sender henne en mail der jeg forklarer min side av historien, selv om det ikke er noe. Jeg fortalte at Holly har sendt meg slike meldinger før, men at jeg ikke følte meg komfortabel med slike meldinger etter at det ble seriøst mellom oss to. At jeg elsker henne, at jeg ikke har brukt henne, og at jeg har sagt sannheten så lenge vi har vært sammen. Det ble en veldig lang mail hvor jeg åpnet meg virkelig. Jeg var livredd for at hun skulle fortsette å missforstå og at alt ble ødelagt.

Litt senere på dagen prøver jeg å ringe henne. Siden jeg ikke har telefonen min, så låner jeg vertsfaren min sin. Hun svarer telefonen, og jeg sier at det er meg og at jeg må snakke med henne. Jeg får vite at hun ikke har tid, og at hun vil snakke til meg senere, sannsynligvis aldri.

Jeg føler meg helt jævlig. Jeg har ikke gjort noe galt, og allikevel hater hun meg. Jeg tror dere ikke vet hvor ille det er før dere er midt oppi det. Jeg sender en mail til en god venninne av oss begge hvor jeg forklarer alt, og spør henne om hva jeg skal gjøre. Men hun er selvsagt ikke pålogget.

Litt senere så får jeg en mail fra Molly hvor hun har videresendt mailen hun fikk. Der står det en mange meldinger som jeg har fått og jeg vet at jeg har sett.

Allikevel er det også noen meldinger fra Molly og Holly som har kommet etter jeg hadde mistet telefonen, deriblant den hun reagerte kraftig på.

Jeg sender henne en mail hvor jeg forklarer det som har skjedd nok en gang, og med nesten en gang så får jeg et svar på den mailen jeg sendte tidligere.

i don't even know where to start. I got this email from some guy i don't know and it scared me sooooooooo much. He knew about me and you and had your texts and ones i had sent you. I knew that they were yours because they had things i had sent you on there. I can't tell you how scared i was of this email...then i kept reading and got to the middle one that Holly sent you.

Let me just say that I really didn't care about Holly, honestly I don't care. but I realized that you had probably lied to me. God i felt so stupid. I feel like i can't trust you and everything you ever said was basically making fun of me. I'm not a dramatic person but put yourself in my shoes. I was so angry and upset at you. I was so glad you were leaving and basically i wanted you to burn in hell i was so mad. i felt like you totally betrayed my trust and i felt foolish. i thought that i was just a nice piece of ass to you and god that just turned my anger into cold fury. my whole opinion of you was changed. Holly asked you if you 'still' wanted to have sex w/an american. that made me think that something was going on before and you had made a point of lying to me about not being with other people.

it might sound like i'm jealous or insecure or whatever i don't care. I'm not basically i just don't like this and i'm not a big fan of you right now.

ok now that was before i read the email

oh my god no one has ever been so good to me but i still feel really wierd about this...mostly i felt like anything that i had felt before meant nothing to you. I trusted you so much (obviously) and i felt like you had put it out on display for everyone because obviously someone felt they needed to look out for me. Basically i hated you for using me. I don't think that's the case anymore.I spent the whole day so pissed at you it's kind of hard to let that go. I wanted to punch you in the face. I don't like this whole thing though. I need to clear my head.

Jeg sender hun nok en mail, og da fjerner hun blokkeringen på MSN. Vi snakker litt, og hun sier at hun tror på meg, men hun har vanskeligheter for å stole på meg for øyeblikket. Og jeg har ikke gjort en dritt for dette.

Etter en liten stund kommer også venninnen som jeg sendte mailen til på. Hun leser den, og sier at hun beklager så mye for begge av oss. Hun forstår litt bedre enn Molly, sikkert fordi det ikke dreier seg om hun. Hun ringte også til Molly senere i kveld.

Vertsbroren

Mens jeg snakker med Karen (venninnen) kommer Holly på MSN. Jeg føler virkelig ikke at jeg burde snakke til hun i det hele tatt, rett å slett fordi en tekstmelding fra henne har ødelagt mye. Allikevel så er hun en god venninne, og jeg svarer henne.

Vi snakker litt, og jeg forteller om mobilen og at det er noen som prøver å ødelegge for meg. Da får jeg vite at på torsdag hadde hun sendt meg en tekst melding hvor hun skrev:

-When you come back it's on.

Dette var noe jeg hadde sett at hun hadde skrevet på den utskriften jeg fikk til sendt av Molly. Det som derimot ikke sto på utskriften var at "jeg" hadde tydeligvis svart:

- What's on?

Hun synes dette var litt rart, siden hun viste at jeg viste hva hun spøkte om. Og dette beviser at noen har mobilen min.

Jeg skriver ut utskriften og setter meg ned for å studere hva som har skjedd sammen med mamma og søsteren min. Etter å ha sett en stund så finner jeg ut at en del meldinger som jeg vet var på mobilen var tatt vekk, og det var bare noen få av de meldingene som jeg hadde sent som ble med.

For en liten tid siden så slettet jeg absolutt alle meldinger jeg hadde mottatt og sent, og jeg ble også litt overrasket at alle meldingene som var med på utskriften var fra etter jeg hadde slettet dem. Så det er helt umulig at Verizon (telefonselskapet) har sendt dette ut, og at meldingene er skrevet ned fra mobilen til dataen og sendt videre ut som mail.

Så har jeg begynt å lure litt på hvem som kan gjøre dette. Jeg vet at jeg hadde mobilen hjemme den dagen, rett å slett fordi fyren som sendte mailen var så hyggelig å bekrefte dette med tid og dato jeg sendte noen meldinger. Jeg viste også at jeg hadde mobilen hjemme før dette, men han bare bekreftet det. Så jeg har et alibi for at at jeg mistet mobilen utenfor dette huset.

Videre så var mobilen borte dagen etterpå. Jeg husker at jeg så på batteriet om det var fullt, noe det var. Dagen etterpå var den avslått. Noen må ha skrudd den av.

Så har noen svart Holly på en tekstmelding. Det beviser at noen har tatt mobilen min, og at den ble tatt i huset.

Så har jeg lurt litt på hvordan de har fått tak i mobilen min og Molly sin mail adresse. Dette kan løses ved å gå inn på min msn, hvor jeg kan logge inn uten passord (kanskje litt dumt, men jeg stolte på familien).

Det kan ramses opp slik:

• Mobilen var i huset når den ble tatt
  • Noen har tatt og brukt den
  • De kan fikk tak i Mollys adresse ved å logge på msn

Det beviser at noen i enten min familie eller min vertsfamilie har tatt den.

Jeg vet at min egen mor eller søster ikke ville tatt den. Jeg kjenner den for godt til dette.

Da står jeg igjen med vertsfamilien min. Den består av: Andrew, Vonette, Ron, Jenna og Paul.

Andrew(20) - Ganske voksen i tankegangen og en relativt rolig fyr. Han har bare bodd hjemme den siste måneden, så jeg kjenner han virkelig ikke så veldig godt. Jeg har heller ingenting imot han, og han har ingenting imot meg slik som jeg vet.

Vonette og Ron(45+) - Mine vertsforeldre, altså voksne. Selv om de kan være noen idioter til tider, så tror jeg de ville kastet meg ut av huset hvis de ikke likte meg, og ikke gjort noe slikt.

Jenna(8) - Hun vet faktisk ikke hvordan man skrur på dataen. Helt klart ikke henne!

Paul(18) - Her råder jeg dere til å lese tråden jeg linket til helt øverst, slik at dere får en ide om hvilken type person han er. Jeg er ganske sikker på at han innerst inne hater meg fordi jeg er mer populær enn han, og at jeg klarte å menge meg med damene (noe han ikke klarer).

Molly fortalte meg også at hun hadde fått mailen fra en som kalte seg Billy Joel, så jeg fant ut at jeg skulle sjekke hvordan han reagerte hvis jeg sa navnet. Så når vi spiste middag så spurte jeg Vonette om jeg skulle bytte navn. Hun begynte å le, og spurte som hva da. Jeg svarte Billy Joel mens jeg så på Paul. Jeg så med en gang at øynene bevegde seg kraftig, mens han prøvde å holde seg vanlig i fjeset. Så begynte han å snakke om det var virkelig navnet til artisten.

Det jeg vet

Så det jeg vet er at den er tatt i huset og at Paul er den eneste som faktisk kunne finne på å gjøre noe slikt. Han reagerte også kraftig når jeg nevnte navnet han har brukt når han sendte mailen. Det er så tydelig at det er han! Jeg vet det er han, og det samme sier mamma og søsteren min. De har merket at han ikke liker meg, og de har også kommer frem til at det må være han.

Det som skjer nå

Jeg vet riktig nok ikke hva som skjer mellom meg og Molly lengre. Det er godt mulig at det aldri kommer til å gå tilbake til normalt og at hun alltid kommer til å ha problemer med å stole på meg.

Allikevel fikk jeg en mail fra henne når jeg skrev dette innlegget.

You know what...I'm ok now. I don't care anymore, I'm fine. I'm totally fine, this was all just a mean joke. I really don't care who did it or for what reason, so you can relax. It's too much work being upset and angry. Give me a call tomorrow sometime when you're free.

Molly

Allikevel... så er jeg redd for at det hun sier her ikke er helt sant.

Hva skal jeg gjøre?

Så kommer det store spørsmålet, hva skal jeg gjøre nå? Ang. Molly og Paul.

Jeg skal i alle fall ringe Molly i morgen og jeg håper at hun vil se meg. Jeg skal ta med utskriften og vise henne alle feilene jeg fant. Jeg skal også fortelle henne hvorfor jeg vet det er Paul.

Ang. Paul så blir det litt verre. Jeg flytter hjem på tirsdag, så jeg har altså en og en halv uke igjen her. Jeg har tenkt på alle mulige løsninger, men ingen virker som en god en. Jeg har tenkt på å knuse trynet hans på den verst mulige måten, jeg har tenkt på forgifting, jeg har tenkt på gi han et helvetes mye oppstyr, og jeg har tenkt på å anmelde.

Allikevel blir dette mye problemer. Hva skjer med resten av familien vis jeg virkelig skader Paul nå? Hva skjer hvis jeg bare skader han litt? Det er ikke bra, og jeg tror ikke de vil like det selv om han er skyld i det. Og det å anmelde han har jeg rett å slett ikke tid til.

Jeg har også tenkt på å ignorerer han helt, men jeg føler at han må svi litt.

Problemet er at jeg ikke har et bevis for at han har gjort det, selv om det er så klart at det faktisk er han.

Hva skal jeg gjøre? Jeg er så forbanna at jeg ikke klarer å tenke klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy for en jævla idiot... Hadde banka opp fyren for å få vite hvor mobilen er, og hvis han gir meg mobilen så hadde jeg tatt han til kjæresten din og fått han til å fortelle alt. Du har jo hatt problemer med han før, så det nytter ikke snakke med han.

Håper alt går bra, du kan jo fortelle henne om broren din og hvor sjalu han er.

Lenke til kommentar

Du har min dypeste medfølelse. Personer som Paul er ganske enkelt rasshøl.

Jeg klarer selvfølgelig ikke å sette meg inn i situasjonen, men jeg tror jeg skjønner hvordan du har det. Følelsen av å bli misforstått er rett og slett jævlig om det dreier seg om noe såpass viktig some damer/kjærlighet. Det svir litt ekstra.

Jeg har egentlig ikke noen konkrete ideer, men hva med å konfrontere Paul direkte? Det pleier stort sett å være det beste i alle konflikter.

Uansett bør Molly høre mer på deg enn en totalt ukjent nisse. Det bør du også minne henne på om hun ikke stoler på deg.

Lenke til kommentar

Bruktbilen: Jeg vet riktig nok ikke om vold løser noe. Jeg har tross alt bodd i familien hans et helt år, og jeg tror det ikke er veldig lurt om vi starter en slåsskamp rett før jeg drar.

T-Solberg: Jeg tror ikke det å konfrontere han er en smart løsning. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror faktisk det kan gjøre vondt verre. Jeg skal forhåpentligvis snakke med Molly i dag, sånn at hun kan få vite hvorfor jeg vet det er Paul og hvorfor det hele var bare laget for at hun skulle missforstå.

LiamH: Jeg har prøvd, men den forholder seg avslått.

Lenke til kommentar

Det å stjele personlige ting og bruke sensitiv informasjon til å sverte eieren er en meget alvorlig forbrytelse, som jeg vil anta han kan få alvorlige problemer med hvis han blir tatt for det. Dette er ikke bare en guttestrek, og bør kanskje behandles deretter. Måten du har lagt det frem på i denne tråden her er nøytral og god, siden det er såpass kort tid igjen ville jeg prøvd følgende:

Forklar situasjonen for foreldrene først, mer eller mindre på samme måte som her, bortsett fra at du til å begynne med ikke anklager noen for noe som helst. Hvis de er rettskafne folk og ikke samarbeider med denne snørrvalpen om å gjøre livet surt for deg vil de nok ikke like det de får høre. Dette gjør du under påskudd av å bare sjekke med dem om de kan ha sett eller merket noe.

Hva du gjør videre kommer an på. Hvorvidt det kan ha noe for seg å fortelle dem at du mistenker deres egen sønn for å stå bak vet du nok best selv. Du kjenner dem sikkert bra nok nå til å vite om de vil eksplodere, benekte alt og kanskje stikke kjepper i hjulene for nærmere oppklaring, eller forstå hva du mener og si seg villige til å hjelpe. De har sikkert også lagt merke til at du og han ikke akkurat er perlevenner. Som sagt, anmelder du sønnen deres kan det bety store problemer for ham.

En annen ting jeg ville vurdert var å prøve å skjule så godt du kan at du og Molly har noen mistanker i noen som helst retning. Jo tryggere skurken føler seg, jo bedre, og det beste vil være å ta ham på fersken, noe som ikke vil skje hvis han føler dere er på sporet. Dere bør samarbeide. Ikke bruk vold, det vil gi ham mer tilfredsstillelse enn han fortjener.

EDIT: Det er forsåvidt også en tilfredsstillende slutt at du og Molly bare fortsetter som vanlig og er tydelige på at ingen skade er skjedd. Det vil nok også ergre ham grenseløst.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det greieste er å drite i hele greia, dere kan jo aldri ha noe forhold uansett siden du flytter hjem til Norge snart. Love drama galore. Avstandsforhold er et sant helvete, det vet jeg alt om (har prøvd 2 ganger, bare elendighet etterhvert hver gang).

Hele greia høres jo ut som en episode i en amerikansk fjortis-highschool sitcom.

Du kan da faen ikke gjøre så du havner i fengsel like før du drar hjem, skjerp deg.

Den delen av livet ditt tar slutt om noen dager likevel. Ikke gjør noe du kommer til å angre på resten av livet bare for et kvinnfolk du ikke kommer til å se mere uansett.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Du tullet ikke når du sa det gikk jævlig..

Jeg ville gått opp og sagt, kan eg få telefonen min tilbake..

enkelt og greit.

Da kan du sjå hvordan han reagerer og ta det fra der, spør han hva i helvete han ttenker på?

..

Lenke til kommentar

Vet virkelig ikke hva jeg ville gjordt, men jeg ville i allefall ikke brukt vold (Lett for meg å si når jeg ikke sitter i din situasjon).

Mye styr å anmelde, ikke sikkert du kommer noen vei med det i og med at du ikke har noen håndfaste bevis.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Ser 2 løsninger ihvertfall jeg ville vurdert om jeg var i samme situasjon.

1. Forslaget Vgar kom med. Konfronter han på en rolig måte ("kan jeg få tilbake mobilen min?" f.eks, og se hvordan han reagerer. Bli mer agressiv etterhvert om nødvendig, men få presset ut av han noen svar.

2. Få samlet alle sammen, si at mobilen din er borte, og fortell om hva som har skjedd. Når amerikanerne skjønner at det er noen i huset som er skyldige i noe såpass alvorlig, og at det er de fem som er mistenkte vil jeg tro de uskyldige blir klar for å hjelpe deg med å avsløre synderen... Uten at jeg kan si det for sikkert uten å kjenne noen av dem.

Lenke til kommentar
Det greieste er å drite i hele greia, dere kan jo aldri ha noe forhold uansett siden du flytter hjem til Norge snart. Love drama galore. Avstandsforhold er et sant helvete, det vet jeg alt om (har prøvd 2 ganger, bare elendighet etterhvert hver gang).

Det er jo ikke dama det står på, men det Paul driver med!

Hele greia høres jo ut som en episode i en amerikansk fjortis-highschool sitcom.

...if u say so.

Du kan da faen ikke gjøre så du havner i fengsel like før du drar hjem, skjerp deg.

Den delen av livet ditt tar slutt om noen dager likevel. Ikke gjør noe du kommer til å angre på resten av livet bare for et kvinnfolk du ikke kommer til å se mere uansett.

Har han sagt han skal gjøre noe ulovlig før du kom inn her med det dårlige humøret ditt? Nei.

Lenke til kommentar

Nei, synes du rett og slett bare skal si "Paul, dude, I know it's you. Give me the phone back, and apologize to Molly and me in person, and we'll get over this."

Edit: Altså, ikke bare sånn enkelt, men at han liksom må "krype til korset".

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Hvis du skal røpe han, kan du jo prøve å få din venninne Holly til å sende noen meldinger til mobilen slik at han blir "fersket". Han har jo tross alt svart henne en gang, hvorfor ikke en gang til?

BTW: Hva har dette med helse å gjøre egentlig?

Endret av Tinmar
Lenke til kommentar
BTW: Hva har dette med helse å gjøre egentlig?

8783246[/snapback]

Lurte jeg også på.

Men uansett; Lykke til mann! Du får skrive en melding til Holly der du "confesser" noe som kunne ødelagt for deg og Molly, så ser du om det kommer frem til Molly (Si det til Molly først da)

Lenke til kommentar

Jeg synes Isbilen sier mye fornuftig her. Sett deg ned med familien og forklar hva som har skjedd (kun hendelsesforløpet). Dersom de er over 15% oppegående, greier de å komme til samme konklusjoen som deg lenge før du trenger å beskylde dusten. Om foreldrene da også tvinger ham til å tilstå ovenfor Molly dersom han innrømmer det under konfrontasjonen, kan jo mye være løst.

Må forøvrig si det er en helt forjævlig ting å gjøre det fosterbroren din har gjort. Det er alltid litt ekstra følelser ute å går dersom man vet at man ikke får sett hverandre på en stund (sånn resten av livet muligens), og jeg håper dette ordner seg til det beste for deg/dere. Så får du utsatt hjertesorgen halvannen uke i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...