Bavve Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Så, lappen er rett rundt svingen, og bilen står på menyen. Har klart å dra skrape sammen 40 000 på diverse sparekontoer, så antar vi likegodt bruker alt på bil. Så har min kjære mor lovet å slenge inn ett lite beløp hvis jeg gjore det bra på skolen . Så ender vell med ett budsjett på rundt 55K. Har sett litt på BMW 318is, 320i og 325i, men har funnet ut at jeg er åpen for noe nytt. Er på leiting etter en "ungdomsbil", så utseende blir selfølgelig tatt i betraktning. Kan vell sette opp noen ønsker for bilen. - "Holdbarhet" - Ønsker ikke å måtte bytte ut deler konstant, ettersom det nok vil svi på bankrollen i lengden. - En motor som har litt i gi. (Vectraen som står utfor har lite å gi, tiltross for sine 115HK i en relativt liten bil.) - Bakhjulsdreven er ett pluss. - Ikke gått over 200 000 - Volvo er uakseptabelt, bor i byen folkens, snakkes. - bav Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Siden du snakker om å "skrape" sammen har du kanskje ikke all verden til driftsutgifter. BMW er nok ingen gunstig bil forsikringsmessig, er vel ikke spes gode når det gjelder forbruk heller. Men dette har kanskje ingen betydning. For min del så bodde jeg nærmest i bilen den første tiden. Hadde en svært bensingjerrig bil, ingen rakett akkurat, men det var nok like greit. Så her holdt det akkurat til neste lønning Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Bmw 3 serie er ganske dyre biler og forsikre. Og med tanke på at du nesten må ha en 320 (rekkesekser), så er de ikke billig i forbruk heller. Det skal også taes i betraktning at en slik bil ikke akkurat er noe toyota som "går å går å går". MEN. Den har kjøreglede, utseende, utstyret og sist men ikke minst, den herlige sekserlyden til bmw. Så det er jo en veldig grei ungdomsbil. MEN. Det blir jævla dyrt. Du får avgjøre selv om det er verdt pengene. Med tanke på budsjettet ditt, så burde du kanskje se på andre ting enn bmw. Audi coupe? Rekkefemmerne til audi er jo kjent for og være driftsikre, og audi begynte tidlig med galvanisert karosseri, så rust er det ikke mye av. Glem ikke at femmern til audi har en herlig lyd. Gode å kjøre er dem og. 2,3 20v utgaven går veeldiig bra. Husk at en slik bil MÅ ha quattro. Audi uten quattro er bare trist Lenke til kommentar
Bavve Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Sett bort ifra forsikring og bensin utgifter, er det mye dill og dall som konstant må fikses på en eldre 3-serie (91-94 modell)? Vil helst ha 4-5 seter i bilen Epifant, så en MX-5 og en MR2 blir ikke å duge Lenke til kommentar
Bavve Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Audi coupe? Rekkefemmerne til audi er jo kjent for og være driftsikre, og audi begynte tidlig med galvanisert karosseri, så rust er det ikke mye av. Glem ikke at femmern til audi har en herlig lyd. Gode å kjøre er dem og. 2,3 20v utgaven går veeldiig bra. Husk at en slik bil MÅ ha quattro. Audi uten quattro er bare trist 8777827[/snapback] Mulig det er en bra bil, men etter min mening ser den direkte fæl ut. Er vell smak og behag når det kommer til biler. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Etter det jeg kan lese i tråden din, er jo fatisk Bmw helt uaktuelt med tanke på hvor mye penger du skal svi av. Bmw til 40,000 = Gammelt, dyre deler, dyr i drift og alle har gått over 200,000 (selv om det ikke står det) PS: Legg merke til at "alle" e30 og e36 har gått cirka like langt som en e46... Dvs mellom 140,000 og 190,000. Rart? Nei, ikke med tanke på folkene som har eid dem. Jeg hadde en E36 320 1993 modell å byttet den ut med en golf. (står i signatur) Nå jeg har en bil som er billig i drift, billig å forsikre, å jeg vet holder en god stund fremover. Kan legge ved at jeg er 18år gammel. (så du ikke tror jeg er en gammel tulling som ikke vet hvordan det er å være ung) heh. Endret 5. juni 2007 av Mauro Lenke til kommentar
Jenschr Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 En Golf 3 1,9 TDI har billige deler og billig i forsikring. Om den har gått 200k så gjør ikke det noe. Er motoren vel stelt så går den dobbelt så langt. Har selv akkurat solgt en Golf 3 1,9 TDK (TDI kom i 1995) Og var storfornøyd med den. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hva med en godt vedlikeholdt Ford Sierra, Ford Scorpio eller Opel Omega. Det er ikke akkurat så mange bakhjulstrekte biler igjen på markedet. De koster langt under de 40000 kr du har klart å skrape sammen, så da har du penger igjen til forsikring og bensin. Ford sierra 2.0i med 120 hk er mer en sprekt nok for en på 18... , du får sikkert en av de siste som ble produsert i god stand for mellom 10 og 20 tusen og er du heldig så kanskje du får tak i en som har cosworth styling og feite felger/dekk. Ikke gjør som meg og blås alle pengene på den første bilen, du kræsjer den sikkert snart alikevel slik jeg gjorde den gangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå