Gå til innhold

Hvor ville du flyttet? Tromsø eller Trondheim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
For all del... velg Trondheim..

8786344[/snapback]

 

Hvorfor det?

Er ingenting galt med å bo i Nord Norge

8786702[/snapback]

 

Har du vært i Tromsø?

Bor i Bodø selv...

8796978[/snapback]

 

Vært i Tromsø?

har bodd der i 8år, ingen ting galt med å bo der :)

Lenke til kommentar
Jeg skal fullføre utdanningen min i en av disse byene, men hvilken by er best? Hvilken by har best studentmiljø, kino, konsert- og teatertilbud, miljø, shoppemuligheter osv.? Hvilken by har mest åpne og koselige mennesker? Uteliv? Cafèer?

 

Hadde lenge bestemt meg for Trondheim, men Tromsø skal visstnok være en ordentlig trivelig og fin by med masse flotte folk. Men så har de jo den lange vinteren og.

 

Så er det noen som kan hjelpe meg litt på vei? Hva er bra og hva er mindre bra med disse byene? Hvor ville du flyttet?

8776824[/snapback]

 

Tromsø har såvidt jeg vet landets yngste befolkning, dvs. størst andel under 25 år. Det gir seg utslag i at det er veldig mange uteplasser og generelt et mekka for de som liker å gå på byen i helgene. Det er dog noe trondheimsstudentene også sier, men jeg holder en knapp på Tromsø når det gjelder uteliv.

 

Så til det viktigste: Det må da være studietilbud som betyr noe? NTNU ligger nok noen hakk høyere enn UIT på de fleste områder dersom det er universitetsstudier det er snakk om.

Lenke til kommentar

Har ikke de store argumentene for eller i mot, men jeg har bodd i Tromsø hele livet og flytter til Trondheim nå til høsten. Nå ligger det mest i at jeg bare vil bort, men om valget er de to byene hadde jeg valgt Trondheim, mest grunnet at det er en større by, med de ulemper og fordeler det fører med seg.

 

Om man generelt skal til Nord-norge, så hadde jeg ikke vært i tvil om hvor jeg hadde flyttet om jeg ikke bodde her fra før av.

Lenke til kommentar

Tromsø eller Trondheim kommer selvsagt ann på hva du skal studere osv...

 

Trondheim er veldig bra studentby forøvrig når det er sagt..

Men Tromsø er veldig bra by det også synes nå jeg da.. Bra uteliv har du begge plassene forøvrig. Man får jo det man trenger og vel så det like bra i Tromsø som Trondheim.

 

Som student så har man ikke så enormt til reisedager i året likevel at avstanden til flyplassen spiller vel egentlig ingen rolle.. Prisen på flybussen i tromsø kontra trondheim er jo minimal likevel. En annen sak er jo at studentrabatten på flybussen i trondheim (som jeg har tatt utallige ganger) er såpass lusen at jeg har aldri giddet å spørre på den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...