iStephano Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 ok, bra du sier det at de er en perfekt macth. Slik liker jeg men reell watt? 30w virket da smått.. Men mye bra lesing dette. Blir helt rivd med, dette må jeg bli bedre kjent med. Har du en link til H/K forsterkeren du kan anbefale? innenfor budsjettet mitt? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) phax ga link til Harman/Kardon AVR 132 Det blir nok rundt 30-40 "ekte"watt innenfor den prisrammen din. Så lenge du ikke finner noe brukt da. feks Denne 70 WATTS MINIMUM of continuous RMS power to eachof the five channels into 8ohm from 20 Hz to 20 kHz with no more than 0.08 % THD (USA models, FTC rating) Endret 5. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Å beklager, gikk litt fort der. Sett mye på dette, og takk for linken. Tenker jeg tar meg en tur til hifi butikken og sjekker ut anlegget litt. Får teste den før jeg kjøper. Håper dem har satt opp noe system som matcher mitt så blir det enkelt. Skal se om jeg får prøvd H/K forsterkeren. Derfor jeg vil bytte er p.g.a at jeg ikke har kontroll. (bagatell) Men det er tydelighvis en kondensator som kødder. For lyden faller ut i blant og begynner og knistre, skrur jeg den av og på er den fin igjen.. Men kjipt når jeg er midt i en film. Endret 5. juni 2007 av BanAnus Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg må bare spørre igjen, spurte noen andre men ble ikke klokere. Hva er Pre Out? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er vel for aktiv subwoofer / aktive høyttalere. Signalet som kommer ut der har vel ikke blitt forsterket, derav "Pre". Lenke til kommentar
GeneralSvae Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg må bare spørre igjen, spurte noen andre men ble ikke klokere. Hva er Pre Out? 8806956[/snapback] Tilkoblingsmulighet for aktiv subwoofer/aktiv høyttaler/effekttrinn/monotrinn. Hvis du allerede har en integrert forsterker/hjemmekinoreceiver og du ønsker mer effekt f.eks., kan du supplere med en effektforsterker og bruke pre-out-utgangene på den integrerte forsterkeren/hjemmekinoreceiveren. Kan være en fordel i et surround-system, da du kan bruke effektforsterkeren til å drive front-høyttalerne og receiveren til å dra resten, f.eks. Dog det er anbefalt med rikelig krefter på senter, da mye av lydbildet tross alt kommer herfra. Konklusjon: man kan f.eks kjøpe 3 monoblokker til å driver 2x front + 1x senter, og bruke receiveren til å drive bak-høyttalerne, da de ikke trenger like mye krefter. Håper det ga deg en brukbar forklaring Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er en veldig god forklaring på hva pre-out er Det er veldig godt å ha om man har fronter som krever sitt av krefter. Når det gjelder monoblokker er Midtgard Audio veldig godt likt av entusiaster,gjør visst jobben sin veldig godt. Off-topic: Du har skrevet ganske mye bra på kort tid GeneralSvae,virker som du har god peiling på det du sier Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Det virker som dere har veldig god peiling. Takk for godt og utdypt svar. Nå skjønner jeg akkurat hva det er Lenke til kommentar
GeneralSvae Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er en veldig god forklaring på hva pre-out er Det er veldig godt å ha om man har fronter som krever sitt av krefter. Når det gjelder monoblokker er Midtgard Audio veldig godt likt av entusiaster,gjør visst jobben sin veldig godt. Off-topic: Du har skrevet ganske mye bra på kort tid GeneralSvae,virker som du har god peiling på det du sier 8808409[/snapback] Er veldig mange som bruker Oberon 6.1 sammen med vesentlig dyrere utstyr, og hevder disse monoblokkene gjør vel så bra jobb som forsterkere til dobbel og tredobbel pris. Selv har jeg ikke testet dem, men kunne vært veldig interessant å prøve. Ellers: Takk for hyggelig kommentar! Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Veldig usikker akkurat nå. Mange sier tilmeg at Denon vil passe bra og gi meg lyd i lange baner.. Den koster tross alt 3k så ville tro det. men igjen så sier dere at den ikke duger.. men i stereo vil denne gi mere watt? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Den skal være kraftigere i stereo enn surround ja. Men du fikk da mye gode tilbakemeldinger på AVforum så informasjon skal det da ikke mangle på for din del. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 nei det er sant. Fikk mer gode tilbakemeldinger enn dårlige. Den ligger på postkontoret og venter på meg. Må få bare lønn først. Jeg er alltid en skeptiker til siste sekund. Men skal gi meg med det. Skaper bare masse hodebry Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Mange der ute som kjøper Dantax og Eltax uten noen bekymringer,så du skal føle deg ganske trygg Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du trenger ikke være bekymret hvis du kjøper denon, de lager kvalitetsforsterkere i budsjettklassen, og er noe av de bedre merkene i dette prisleiet. Du blir sikkert fornøyd tenker jeg. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Takk for at dere holder spiriten min oppe. Nå gleder jeg meg som en unge til og teste herligheten! Godt og høre dem lager kvalitetsforsterkere og ikke er en "coop obs" forsterker Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Eltax kan sammenlignes med "coop obs" så hold deg langt unna de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå