Gå til innhold

Receivere/forsterker er dem like?

Anbefalte innlegg

ok, bra du sier det at de er en perfekt macth. Slik liker jeg men reell watt? 30w virket da smått.. Men mye bra lesing dette. Blir helt rivd med, dette må jeg bli bedre kjent med. Har du en link til H/K forsterkeren du kan anbefale? innenfor budsjettet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å beklager, gikk litt fort der. Sett mye på dette, og takk for linken. Tenker jeg tar meg en tur til hifi butikken og sjekker ut anlegget litt. Får teste den før jeg kjøper. Håper dem har satt opp noe system som matcher mitt så blir det enkelt. Skal se om jeg får prøvd H/K forsterkeren.

Derfor jeg vil bytte er p.g.a at jeg ikke har kontroll. (bagatell) Men det er tydelighvis en kondensator som kødder. For lyden faller ut i blant og begynner og knistre, skrur jeg den av og på er den fin igjen.. Men kjipt når jeg er midt i en film.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre igjen, spurte noen andre men ble ikke klokere. Hva er Pre Out?

8806956[/snapback]

Tilkoblingsmulighet for aktiv subwoofer/aktiv høyttaler/effekttrinn/monotrinn. Hvis du allerede har en integrert forsterker/hjemmekinoreceiver og du ønsker mer effekt f.eks., kan du supplere med en effektforsterker og bruke pre-out-utgangene på den integrerte forsterkeren/hjemmekinoreceiveren. Kan være en fordel i et surround-system, da du kan bruke effektforsterkeren til å drive front-høyttalerne og receiveren til å dra resten, f.eks. Dog det er anbefalt med rikelig krefter på senter, da mye av lydbildet tross alt kommer herfra. Konklusjon: man kan f.eks kjøpe 3 monoblokker til å driver 2x front + 1x senter, og bruke receiveren til å drive bak-høyttalerne, da de ikke trenger like mye krefter.

Håper det ga deg en brukbar forklaring :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er en veldig god forklaring på hva pre-out er :) Det er veldig godt å ha om man har fronter som krever sitt av krefter. Når det gjelder monoblokker er Midtgard Audio veldig godt likt av entusiaster,gjør visst jobben sin veldig godt.

Off-topic: Du har skrevet ganske mye bra på kort tid GeneralSvae,virker som du har god peiling på det du sier :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er en veldig god forklaring på hva pre-out er :) Det er veldig godt å ha om man har fronter som krever sitt av krefter. Når det gjelder monoblokker er Midtgard Audio veldig godt likt av entusiaster,gjør visst jobben sin veldig godt.

Off-topic: Du har skrevet ganske mye bra på kort tid GeneralSvae,virker som du har god peiling på det du sier  :thumbup:

8808409[/snapback]

Er veldig mange som bruker Oberon 6.1 sammen med vesentlig dyrere utstyr, og hevder disse monoblokkene gjør vel så bra jobb som forsterkere til dobbel og tredobbel pris. Selv har jeg ikke testet dem, men kunne vært veldig interessant å prøve.

Ellers: Takk for hyggelig kommentar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...